728 x 90

مؤسسه هادسون: سابقه رژیم ایران در قاچاق و آدمربایی و فریبکاری

جلسه مجازی درباره سابقه رژیم ایران در قاچاق و آدمربایی و فریبکاری
جلسه مجازی درباره سابقه رژیم ایران در قاچاق و آدمربایی و فریبکاری

سایت مؤسسه هادسون گزارشی از برگزاری یک جلسه مجازی با حضور کارشناسان بین‌المللی درباره سابقه رژیم ایران در قاچاق و آدمربایی و فریبکاری را منتشر کرد.

در این جلسه مجازی که روز ۶مرداد برگزار شده بود جاش بلاک کارشناس مؤسسه هادسون، دیوید آلبرایت کارشناس تسلیحات اتمی، اولی هاینونن معاون سابق دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و کنت مک دانلد کارشناس قاچاق جهانی شرکت داشتند.

جاش بلاک کارشناس مؤسسه هادسون گفت: در زمانی که مذاکرات اتمی ایران با کشورهای پنج به‌علاوه یک به بن‌بست رسیده است و ایران با استفاده از شیوه‌های مانند تولید فلز اورانیوم و غنی‌سازی ۶۰درصد و سپس گفتن این‌که به غنی‌سازی ۹۰درصد هم خواهند رفت تلاش می‌کند به آمریکا فشار آورند، هم‌چنین به آدمربایی و به حمله به آمریکا نیز ادامه می‌دهند. همین هفته گذشته ۴ ایرانی به‌خاطر توطئه برای آدمربایی یک روزنامه‌نگار ایرانی آمریکایی در بروکلین محکوم شدند. اینها توطئه‌هایی منفرد نبوده و چندین سال پیش ایران باز هم به‌خاطر کار با کارتلهای مکزیکی و سایرین محکوم شد که تلاش داشت رستورانی را در اینجا در واشنگتن دی. سی منفجر کند و یا تلاش داشت به سفیر اسراییل یا عربستان سعودی حمله کند و باز هم از شبکه‌ها و نیروهای نیابتی استفاده کرده بود که اینها شیوه‌هایی احمقانه‌ای بود که بکار گرفته بود. لذا ایران هم‌چنان یک تهدید در اینجا در آمریکا آن هم با شیوه‌های هدفمند است و در خارج نیز به نیروهای آمریکایی حمله می‌کند. آنها تلاش می‌کنند از افرادی که زندانی کرده‌اند برای تبادل زندانیان استفاده کرده و از غرب امتیاز بگیرند. این تجارتی است که شما آقای مک دانلد و دیوید آلبرایت و اویلی هاینونن با آنها آشنایی دارید.

 

کنت مک دانلد کارشناس قاچاق جهانی گفت: در یک مورد از مواردی که من درگیر آنها بودم واسطه‌گری برای فن‌آوری پرتاب کننده‌های ماهواره میان روسیه و ایران بود که مظنون یک شهروند ایرانی آمریکایی بود که این فعالیت را انجام داده بود. او بعد از تحقیقات طولانی زندانی شد و به‌خاطر فعالیت‌های او ایران به او ۱۰میلیون دلار آمریکا داده بود که این سود او از واسطه‌گری این معامله بود که این به پرتاب اولین ماهواره ایران منجر شد و به آنها توانمندی پرتاب موشک‌های بالستیک نیز داد. او دو سال در زندان بود و او یکی از افرادی بود که به‌عنوان بخشی از معامله برجام آزاد شد برخی از همدستان او که دستگیر نشدند اتهامات آنها نیز لغو شد.

این بازیگران برایشان مهم نبود که کالا چه باشد آنها می‌دانستند که چگونه شبکه و شرکت‌های پوششی ایجاد کنند و برای ما دوران خسته کننده‌ای بود. زیرا برخی موارد با ایجاد فشار سیاسی از پیگیرد قضایی استفاده می‌کردیم تا آنها را استرداد کنیم و این کار را با انجام الزامات قانونی آن انجام می‌دادیم تا که فرد را استرداد کنیم ولی فشار سیاسی به آن کشور خارجی چنان بود که از انجام این کار سر باز می‌زدند.

در چندین مورد که بازداشتها انجام شده بود و توافق اولیه این بود که نفرات را استرداد کنند، ایران وارد شد و با فشار سیاسی بر آن کشور مربوطه خواست که استرداد افراد (به آمریکا. م) انجام نشود.

 

مجری: بله فشار سیاسی! ما همه می‌دانیم که معنای آن چیست! در شهرهای آن کشورها اتوبوس‌ها ممکن بود منفجر شوند یا افرادی کشته شوند، آیا این طور نیست!؟

کنت مک دانلد کارشناس قاچاق جهانی: کاری که کشورها می‌کردند این بود که آنها را برای ۶ماه زندانی می‌کردند و بعد آنها را به ایران بازمی‌گرداندند.

 

دیوید آلبرایت کارشناس تسلیحات اتمی گفت: یکی از موضوعات نومید کننده در زمینه تبادل گروگانهایی بود که توسط ایران دستگیر شده بودند، با افراد دستگیر شده ایرانی (در کشورها) بود که این پرونده‌ها به دشواری تشکیل می‌شد و دستگیر کردن این افراد بسیار سخت بود، زیرا آنها برای دستیابی به کالاهایی که در برنامه‌های نظامی یا اتمی استفاده می‌شد قوانین ملی کشورها را نقض کرده بودند.

در مورد ایران شما با دولتی تروریستی مواجهید که گروگان‌گیری می‌کند درست به مانند گروگان‌گیری در موارد دزدی بانکها و یا نمونه المپیک مونیخ که بعد خواستار آزادی افراد خود می‌شوند. در حالی که این افراد مأموران آن رژیم ایران هستند و خواسته ایران از این جهت نگران‌کننده است که آمریکا با آنها به شکلی برخورد می‌کند که گویی امری عادی است و آنرا در مطبوعات هم می‌بینید، برای مثال هفته گذشته در واشنگتن پست در مورد تعویض زندانیان چنان صحبت می‌کرد که گویی با آن می‌توان به مانند تبادل زندانیان جنگی رفتار کرد! در حالی که این‌طور نیست آنها تروریست هستند و این به مانند آن است که تروریست‌ها گروگان‌گیری کنند و درخواست کنند که نفراتشان از زندان آزاد شوند و آمریکا با تروریستها معامله می‌کند.

 

دیوید آلبرایت افزود: یک موردی بود که من روی آن کار می‌کردم که در مورد یک ایرانی بود که با یک تبعه چینی کار می‌کرد آنها برای ۱۰سال با هم کار می‌کردند تا انواع تجهیزات را برای برنامه سانتریفوژها برای تولید آب سنگین رآکتور آب سنگین اراک به‌دست آورند. همه این موارد در چین خریداری می‌شد و به ایران ارسال می‌شد. این تبعه چینی به‌خوبی توسط آمریکا تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت زیرا که آنها درگیر به‌دست آوردن دستگاه‌های تبدیل کننده فشار از آمریکا بودند و برای این ایرانی هم کیفرخواست صادر شده بود که کیفرخواست او به‌دلیل تبادل گروگانها به‌دنبال مذاکرات برجام لغو شد. و الآن نمی‌دانم که او چه کاری انجام می‌دهد ولی او در یک عملیات بزرگی شرکت داشت که برنامه اتمی ایران کمک می‌کرد و من از روی اسناد آن می‌دانم که او در اروپا نیز کار می‌کرد و جانشینانی داشت که در روسیه کار می‌کردند و او یک بازیگر بزرگ برای خریدهای ایران در خارج کشور بود و او را ما به‌ازای افرادی آزاد کردند که به هیچ‌وجه نباید (توسط ایران) دستگیر می‌شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a59f42e6-850f-46d0-949c-8ef3c789a79d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات