728 x 90

مؤسسه بین‌المللی سیپری: هزینه نظامی رژیم ایران ۱۶میلیارد دلار در سال۲۰۲۰

صرف میلیونها دلار برای توسعه موشکهای بالستیک
صرف میلیونها دلار برای توسعه موشکهای بالستیک

بر اساس گزارشی مؤسسه بین‌المللی مطالعات صلح استکهلم موسوم به سیپری هزینه‌های نظامی رژیم ایران در سال گذشته میلادی بر اساس نرخ جاری دلار حدود ۱۵میلیارد و ۸۲۵میلیون دلار بوده است.
مؤسسه بین‌المللی سیپری روز سه‌شنبه ۷اردیبهشت نوشت، رژیم ایران به‌رغم این‌که با بحرانهای اقتصادی متعددی درگیر است ولی نزدیک به ۱۶میلیارد دلار در سال۲۰۲۰ هزینه نظامی داشته است.

 

مابه‌ازاء صرف هزینه‌های هنگفت و میلیاردی برای سرپا نگه‌داشتن رژیم و تغذیه شبه‌نظامیان رژیم در کشورهای عراق و سوریه و لبنان و یمن و... مردم ایران باید در صفهای مرغ و تخم‌مرغ آن هم در شرایط کرونایی به‌سر ببرند.

 

کاهش ذخایر ارزی نظام

در تاریخ ۲۳فروردین صندوق بین‌المللی پول گزارشی از وضعیت اقتصادی ایران ارائه داد و به ذخایر ارزی قابل دسترس رژیم آخوندی اشاره کرد. «این ذخایر از ۱۲۲.۵ میلیارد دلار در سال۱۳۹۷ به ۴میلیارد دلار در سال۱۳۹۹ سقوط کرده است». این در حالی است که فقط در سال۲۰۲۰ حدود ۱۶میلیارد دلار از این ذخایر خرج هزینه‌های نظامی رژیم شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b625df6-e774-40e8-9a94-6f28f05be61c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات