728 x 90

لیندا توماس گرینفیلد: رژیم ایران در حال بررسی فروش صدها موشک بالستیک به روسیه است

لیندا توماس گرینفیلد؛ نماینده آمریکا در سازمان ملل
لیندا توماس گرینفیلد؛ نماینده آمریکا در سازمان ملل

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل شنبه ۲۴دی، در نشست شورای امنیت درباره کمکهای تسلیحاتی رژیم ایران به روسیه هشدار داد و گفت: ایران و کره شمالی قصد دارند اقلام ممنوعه به روسیه منتقل کنند.

وی گفت: «ایران از ماه مرداد، صدها پهپاد را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به روسیه منتقل کرده و روسیه هم از این پهپادها برای ضربه زدن به زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده می‌کند».
لیندا توماس گرینفیلد افزود: «همان‌طور که در ژانویه گذشته به شورای امنیت هشدار دادیم که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تهاجم تمام‌عیار به اوکراین است، اخیراً نیز به این شورا هشدار دادیم که ایران و کره شمالی قصد دارند اقلام ممنوعه به روسیه منتقل کنند».

نماینده آمریکا تصریح کرد: «ما معتقدیم که رژیم ایران اکنون در حال بررسی فروش صدها موشک بالستیک به روسیه است ولی ما از ایران می‌خواهیم مسیر خود را تغییر دهد و این اقدامات را انجام ندهد، سایر کشورها نیز باید مانع از این اقدام جمهوری اسلامی شوند».
او گفت: «منشور سازمان ملل با تهدید و استفاده از زور مخالف است و احترام به حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی را ترویج می‌کند».(سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a446948-92ae-4f81-8426-26b070cd27b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات