728 x 90

لوید آستین: شبه‌نظامیان حوثی به حملات غیرقانونی خود پایان ندهند، هزینه‌های بیشتری متحمل خواهند شد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، جمعه ۲۲دی، طی یک بیانیه اعلام کرد که حملات آمریکا و بریتانیا علیه شبه‌نظامیان حوثی در یمن، رادارها و زیرساخت‌های موشکی و پهپادی این گروه را مورد هدف قرار داده است.

وی گفت: «این عملیات با هدف تخریب و تضعیف توانمندی حوثی‌ها در به‌خطر انداختن دریانوردان و تهدید تجارت بین‌المللی در یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان انجام گرفت».

وزیر دفاع آمریکا افزود: «ضربات امروز، مراکز مرتبط با پهپادهای حوثی، موشکهای بالستیک، موشکهای کروز، توانمندی‌های رادار ساحلی و نظارت هوایی» را با برخورداری از حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند هدف قرارداد.
وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد «اقدامات امروز ائتلاف، حاوی پیامی روشن به حوثی‌ها با این محتواست که اگر به حملات غیرقانونی خود پایان ندهند، هزینه‌های بیشتری متحمل خواهند شد».

 

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا در شبکه اجتماعی «ایکس» در این رابطه نوشت، چهار جنگنده «تایفون» با همراهی نیروهای آمریکایی، «حملات نقطه‌زن» را علیه دو موضع حوثی‌ها انجام دادند.
گرانت شاپس افزود: «تهدید جان بی‌گناهان و تجارت جهانی آن‌قدر بالارفته که این اقدام، ضرورتی بیشتر پیدا کرد و وظیفه ما، حفاظت از کشتی‌ها و آزادی دریانوردی را ایجاب می‌کرد».

 

از طرفی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، در پی حمله مشترک آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در چند منطقه یمن اعلام کرد: «ما شبه‌نظامیان حوثی و حامیان ایرانی بی‌ثبات کننده آنها را مسئول حملات غیرقانونی، بی‌رویه و بی‌پروا به مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی در منطقه می‌دانیم».
ژنرال مایکل اریک کوریلا در بیانیه‌یی که روز جمعه ۲۲دی، در شبکه پیام‌رسان ایکس «سنتکام» منتشر شد، اشاره کرد که این حملات «۵۵کشور را تحت تأثیر قرار داده، و از جمله جان صدها دریانورد شامل دریانوردان آمریکایی را به خطر انداخته است.
وی خاطرنشان کرد «اقدامات غیرقانونی و خطرناک» حوثی‌ها تحمل نخواهد شد و آنها پاسخگو خواهند بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31fbc1fc-0040-4ea5-9b81-82a3aad7a3be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات