728 x 90

لوموند - عملیات محدود کننده علیه مجاهدین خلق ایران در اروپا

تظاهرات ایرانیان در پاریس عکس از  آرشیو
تظاهرات ایرانیان در پاریس عکس از آرشیو

روزنامه لوموند -۲۲ژوئن۲۰۲۳

عملیات محدود کننده علیه مجاهدین خلق ایران در اروپا

 

روز سه‌شنبه بیش از ۲۹۰نماینده مجلس ملی فرانسه و ۷۶سناتور

متنی در حمایت از مردم ایران و شورای ملی مقاومت انتشار دادند

«سازمان مجاهدین خلق ایران (OMPI) در اروپا زیر فشار قرار گرفته است. به این گروه اپوزیسیون که رهبری و شمار زیادی از کادرهای آن در فرانسه و آلبانی مستقرند، اطلاع داده شده که تظاهرات برنامه‌ریزی شده آن در پاریس ممنوع شده و روز سه‌شنبه ۲۰ژوئن هدف یورش پلیس آلبانی علیه پایگاه اصلی آن در اروپا، کمپ اشرف-۳ (شمال غرب این کشور)، قرار گرفته است.

مجاهدین پاریس را به تسلیم شدن به فشار تهران متهم می‌کنند و شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: "ممنوع کردن تظاهرات یک معامله شرم‌آور علیه دموکراسی، آزادی بیان و تجمع و به‌مثابه تسلیم شدن به شانتاژ [باج‌خواهی] و گروگان‌گیری است".

در فرانسه این سازمان شبکه محکمی از پارلمانترها از کلیه احزاب و گرایشها ایجاد کرده است. روز سه‌شنبه بیش از ۲۹۰نماینده مجلس ملی و ۷۶سناتور متنی در حمایت از مردم ایران و شورای ملی مقاومت انتشار دادند. برخی از آنان حتی تا تقبیح یک بازی دوگانه فرانسه پیش می‌روند. به‌گفته فیلیپ گوسلن، نماینده استان مانش، "ما نمی‌خواهیم دولت این تجمع را ممنوع کند. این کار مشخصاً به‌معنای تسلیم شدن به فشارهای ایران و ملایان خواهد بود"و در این تصمیم"کنترل از راه دور مقامات ایران" را می‌بیند.

چند ساعت پیش از آن، روز ۲۰ژوئن در آلبانی، نزدیک به هزار مأمور پلیس کمپ اشرف-۳ را طبق یک تصمیم قضاییه این کشور به اشغال درآوردند. . سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد یک تن از اعضاء آن کشته و بیش ازیکصد تن مجروح شده‌اند.

(روزنامه لوموند ۱ تیر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1fd2a77-45d5-4976-80e3-a4e3089b6831"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات