728 x 90

لوموند: یک شهروند فرانسوی از ۹ماه قبل در ایران دستگیر و به گروگان گرفته شده است

روزنامه لوموند  فرانسه
روزنامه لوموند فرانسه

روزنامه لوموند درباره گروگانگیری یک فرانسوی توسط رژیم آخوندی از ۹ماه پیش که به‌تازگی علنی شده است نوشت: «روز چهارشنبه وکیل مسئول پرونده‌های دستگیر شدگان فرانسوی، اعلام کرد که یک شهروند فرانسوی، "گردشگر جوان"، به نام بنجامین از ماه مه۲۰۲۰ (۹ماه پیش) در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است».

او به لوموند گفت: «ما به پرونده دسترسی نداشته‌ایم اما اتهامات وارده بر موکل ما متناقض و بی‌پایه است».

وزارت‌خارجه فرانسه خبر این دستگیری را تأیید کرد. رژیم ایران در گذشته اغلب از زندانیان خارجی و دو تابعیتی – که تابعیت دو‌گانه آنان را به‌رسمیت نمی‌شناسد – به‌عنوان وجه المصالحه در مناسبات خود با غرب استفاده کرده است

لوموند افزود: «سرنوشت بنجامین و فریبا عادلخواه دو تبعه فرانسوی زندانی در ایران، ممکن است با سرنوشت اسدالله اسدی، یک دیپلمات رژیم ایران در وین، گره خورده باشد. اسدی روز ۴فوریه از سوی قضاییه بلژیک به‌خاطر نقش وی در تدارک حمله با مواد منفجره به یک تجمع مجاهدین خلق در ویلپنت، گروهی که برای رژیم تهران یک هیولای سیاه واقعی است، به بیست سال زندان محکوم شده است».

 

جمهوری اسلامی خواستار آزادی اسدی است و مصونیت دیپلماتیک او را عنوان می‌کند اما فرانسه، آلمان و بلژیک با اشاره به محل بازداشت اسدی در آلمان که خارج از حوزه مأموریت وی بوده، استدلال رژیم ایران را رد می‌کنند (روزنامه لوموند فرانسه۷ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5981c465-2be1-4805-9f18-027757874783"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات