728 x 90

بازتاب حمله حماس به اسراییل - این حمله از قبل با حزب‌الله و رژیم ایران هماهنگ شده است

تصاویری از حمله حماس به اسرائیل
تصاویری از حمله حماس به اسرائیل

لوریان لوژور روزنامه فرانسوی زبان چاپ بیروت (شنبه ۱۵مهر): حمله حماس به‌اسرائیل از قبل با حزب‌الله و رژیم ایران هماهنگ شده است. با این حمله تهران به‌ریاض پیام می‌دهد که صلح با اسراییل بهای سنگینی دارد.

این روزنامه افزود: پاسدار یحیی رحیم‌صفوی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران و مشاور خامنه‌ای در امور نظامی گفت ما از حملات حماس به اسراییل حمایت می‌کنیم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز از حملات حماس علیه اسراییل حمایت کرد.

به گزارش رسانه‌های اسراییل در نتیجۀ حملات امروز سازمان حماس دست کم دویست و پنجاه نفر کشته و بیش از هزار‌و‌پانصد تن دیگر زخمی شدند. در این حال، دهها تن از اعضای سازمان حماس وارد خاک اسراییل شده‌اند و خود سازمان حماس گفته است که ۵۳ اسراییلی را به گروگان گرفته است. منابع فلسطینی هم‌چنین گفته‌اند که در عملیات‌های تلافی‌جویانه اسراییل دویست فلسطینی کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

رویترز روز شنبه ۱۵مهر به‌نقل از منابع اسراییلی خبر داد: حداقل ۲۵۰ اسراییلی در حملات حماس کشته شده‌اند و بیش از ۱۴۰۰تن مجروح شده‌اند. همین خبرگزاری رویتز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن ۲۳۴ فلسطینی در حملات هوایی اسراییل به غزه خبر داد شمار مجروحان در غزه نیز به بیش از ۱۶۰۰ نفر رسیده است.

خبرگزاری رویترز یکشنبه ۱۶مهر  گزارش داد: خمپاره‌ها از لبنان به پست نظامی اسراییل در مزارع شبعا اصابت کرد. سه منبع امنیتی به رویترز گفتند خمپاره‌های پرتاب شده از خاک لبنان بامداد روز یکشنبه به مواضع نظامی اسراییل در مزارع شبعا اصابت کرد. این منابع گفتند که پس از آن آتش توپخانه اسراییل به خاک لبنان حمله کرد.

 

دونالد ترامپ در مورد حملات روز شنبه ۱۵مهرحماس گفت: عواقب سیاست مماشات بایدن با رژیم ایران همین است. مماشات عواقب بدتر هم دارد. حمله حماس به‌اسراییل به د‌لیل دادن ۶میلیارد دلار به‌رژیم ایران در معامله گروگانها صورت گرفت. بنابراین من تعجب نمی‌کنم که بخش قابل توجهی از این پول برای چنین تهاجم ناگهانی صرف شده باشد.

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره حمله حماس به اسراییل گفت: سؤال مهم این است که آیا حماس خود تصمیم گرفت، یا آخوندهای تهران که حماس را تأمین مالی، تسلیحاتی و آموزشی می‌کنند، دستور حمله را داده بودند؟ شواهد ساعت به ساعت آشکارتر می‌شود که متجاوز واقعی رژیم ایران است.

سناتور تد کروز عضو سنای آمریکا گفت: آنچه باعث خشم می‌شود این است که پول حمله حماس به اسراییل با میلیاردها دلار که جو بایدن برای رژیم ایران فرستاده پرداخت شده است. پولهایی که برای ولی‌فقیه ارسال شده است. در هفته‌های اخیر بایدن بیش از ۱۶میلیارد دلار برای ولی‌فقیه فرستاده است و حماس یک نیروی نیابتی رژیم ایران است و طی دو سال گذشته بایدن اجازه داده است که ولی‌فقیه بیش از ۴۰ میلیارد دلار کسب ک‍ند. آنها می‌دانستند که پولهایی که به غزه می‌رود حماس و اعمال تروریستی را تأمین می‌کند.( فاکس نیوز ۱۶مهر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d901228-e761-4f82-b621-5ba19dfe332a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات