728 x 90

لس‌آنجلس تایمز: بی‌تفاوتی گسترده رأی دهندگان، خامنه‌ای را وادار به چاپلوسی برای شرکت مردم در انتخابات کرد

خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع

لس‌آنجلس تایمز روز ۲۷خرداد درباره نمایش انتخابات رژیم نوشت: به نظر می‌رسد در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، بی‌تفاوتی برنده بزرگ است. وقتی ایرانیها جمعه به پای صندوق های رأی می‌روند، در یک رقابت ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند که به‌نظر می‌رسد تعداد کمی را به هیجان درآورده است.

ابراهیم رئیسی نامزد اصلی انتخابات، رئیس قوه قضاییه فعلی و یک شاگرد علی خامنه‌ای (ولی فقیه) - یک اصلاح‌طلب و بدون رفرمیست - این رقابت به سطح بی‌سابقه‌یی از بی‌تفاوتی رأی دهندگان، به‌ویژه در شهرهای بزرگتر مانند تهران، پایتخت، روبه‌رو شده است. تقریباً نیمی از میزان شرکت‌کنندگان در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، در سال۲۰۱۷، خواهد بود.

با این وجود، موضوعات مهمی بر سر راه رژیم ایران، از جمله اقتصاد با سهام ضعیف، مرگبارترین شیوع کووید ـ ۱۹ در خاورمیانه و روابط تهران با غرب، به‌ویژه تلاش برای احیای توافق هسته‌یی بین‌المللی با مشارکت مجدد ایالات متحده، ظهور خواهد کرد.

نگرانی از بی‌تفاوتی گسترده رأی دهندگان، خامنه‌ای را وادار کرد تا با چاپلوسی در یک سخنرانی زنده تلویزیونی در روز چهارشنبه اعلام کند، که شرکت در انتخابات "عملی با فضیلت" است...

بنابراین چیزهای زیادی در معرض خطر هستند. با وجود خامنه‌ای ۸۱ساله که گفته می‌شود بیمار است، رئیس‌جمهور بعدی احتمالاً بر انتخاب جانشین آیت‌الله، در نبردی تا به آخر برای پستی که تقریباً تمام شئون حکومت ایران را کنترل می‌کند، نظارت خواهد کرد.

نگرانی اضطراری بیشتر در مورد مذاکرات جاری با ایالات متحده در مورد بازگشت احتمالی به توافق هسته‌یی سرفصلی ۲۰۱۵ بین ایران و قدرتهای جهانی است…

رئیسی، ۶۰ساله، قاضی افراطی که در سال۲۰۱۹ توسط ایالات متحده به‌دلیل مشارکت در سرکوب معترضان در ایران در سال۲۰۰۹ و اعدام زندانیان سیاسی، از جمله خردسالان در سال۱۹۸۸ تحریم شد، مدتهاست در مقابل نزدیکی با واشنگتن ایستاده است.

با وجود دهها میلیون رأی دهنده که انتظار می‌رود از انتخابات اجتناب کنند، بسیاری انتظار دارند انتخابات روز جمعه چیزی جز یک تاجگذاری برای رئیسی نباشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5192dc7b-e4b3-40e6-ad88-8cb4ec10dbfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات