728 x 90

لرد دالاکیا در مجلس اعیان انگلستان: خانم مریم رجوی ائتلاف اپوزیسیون ایرانی حامی دموکراسی را رهبری می‌کند

لرد دالاکیا عضو مجلس اعیان انگلستان
لرد دالاکیا عضو مجلس اعیان انگلستان

لرد دالاکیا روز پنجشنبه چهارم اسفند در جلسه مجلس اعیان انگلستان در مورد ایران گفت: خانم مریم رجوی ائتلاف اپوزیسیون ایرانی حامی دموکراسی را رهبری می کند. برنامه ده‌ ماده‌یی او از حمایت گسترده در هر دو پارلمان انگلستان و بسیاری از کشورهای جهان برخوردار است.

لرد دالاکیا افزود: خانم رجوی در این برنامه به‌درستی حکومت قانون و برگزاری یک انتخابات منصفانه را به‌عنوان اصول ضروری ایجاد یک جمهوری دموکراتیک بر پایه جدایی دین از دولت و غیر اتمی توضیح داده است.

لرد آلتون در مجلس اعیان انگلستان گفت: با توجه به نقش ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۶۷ در قتل عام 30هزار زندانی سیاسی که عمدتاً از مقاومت دموکراسی خواهانه خانم رجوی بودند، نباید تعجب کنیم، اعدامها برای محاکمه و مرعوب کردن مردمی استفاده می‌شوند که دست به‌تظاهرات زده‌اند.
وی افزود: می‌خواهم با بیان این‌که امروز زمان بیشتری برای بحث پارلمانی طولانی‌تر در دسترس بود، تشکر کنم. هم‌چنین برای روشن شدن موضوع باید ثبت کنم که لرد پولاک و من هر دو مورد تحریم رژیم ایران هستیم. موضوعات کلیدی که مجلس از وزیر می‌خواهد به آنها رسیدگی کند، شامل توانایی گزارش‌شده ایران برای غنی‌سازی اورانیوم تا سطوحی است که فقط میزان کمی از آستانه ساخت بمب هسته‌یی پایین‌تر است.
ما می‌خواهیم در مورد عرضه پهپادهای این کشور به پوتین برای استفاده او در جنگ غیرقانونی اوکراین در مورد حمایت این کشور از نیروهای نیابتی منطقه‌یی که منطقه را بی‌ثبات می‌کنند، بشنویم... .
امیدوارم وزیر نیز بتواند به ما بگوید که ما چگونه به ارسال پهپاد توسط ایران واکنش نشان دادیم. پهپادهای شاهد ۱۳۱ و ۱۳۶ که غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی را در اوکراین هدف قرار می‌دهند. کمک و مشارکت در جنایات جنگی وحشیانه پوتین که اکنون ایران در آن دخیل و همدست است و باید به‌خاطر آنها پاسخگو و در نهایت محاکمه شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8b0087c-c911-49dd-ad3e-5f6735381f78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات