728 x 90

لاوروف: تا احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ راه زیادی در پیش است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه

خبرگزاری رویترز روز ۲۱بهمن در گزارشی از مذاکرات وین و احیای توافق اتمی رژیم آخوندی نوشت: لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته است تا احیای توافق هسته‌یی ایران راه زیادی در پیش است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت تا احیای توافق سال۲۰۱۵ که پیشرفت‌های هسته‌یی ایران را محدود می‌کند، هنوز راه طولانی در پیش است.

گفتگوهای غیرمستقیم رژیم ایران و آمریکا برای نجات توافق با قدرتهای جهانی روز سه‌شنبه ۱۹بهمن پس از وقفه‌ای ۱۰روزه ازسر گرفته شد، اما نمایندگان درباره این‌که آیا به حل و فصل مسائل مختلف نزدیک‌تر هستند یا خیر، اظهارنظری نکردند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه ۲۰بهمن گفت: مذاکرات با ایران بر سر توافق هسته‌یی در نقطه‌ای حیاتی است.

سخنگوی کاخ‌سفید افزود: مذاکرات با ایران به یک نقطه حیاتی رسیده است و اگر توافقی در هفته‌های آینده حاصل نشود، بازگشت به توافق هسته‌یی ایران غیرممکن خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک، نام رسمی توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، گفت: توافقی که نگرانی‌های اصلی همه طرف‌ها را برطرف کند، در چشم‌انداز است، اما اگر در هفته‌های آینده به‌دست نیاید، پیشرفت‌های هسته‌یی ادامه‌دار ایران، بازگشت ما به برجام را غیرممکن می‌کند.

روز سه‌شنبه ۱۹بهمن رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌یی وین، در برابر کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا کرد و سوالات و ابهامات نمایندگان پاسخ داد.

جمهوری‌خواهان کنگره نسبت به گزارش رابرت مالی نارضایتی خود را بیان کرده و از دولت بایدن خواستند به پنهان‌کاری در معامله با رژیم ایران خاتمه دهد.
نمایندگان کنگره گفتند: با لغو تحریم‌های رژیم ایران، کشورهایی مانند روسیه و چین می‌توانند برنامه هسته‌یی غیرنظامی خود را گسترش دهند.
رابرت مالی در این روز با موجی از پرسش‌های قانونگذاران جمهوریخواه و خشم آنها در مورد لغو برخی تحریم‌های رژیم ایران از سوی آمریکا روبه‌رو شده است که هفته گذشته اعلام شدند.

کلاودیا تنی، نماینده جمهوریخواه از نیویورک که عضو کمیسیون روابط خارجی بوده است، به هنگام پرسش و پاسخ با رابرت مالی، او را برای اظهاراتی صریح تحت فشار گذاشت.

تنی در شامگاه سه‌شنبه ۱۹بهمن به وبگاه خبری "فری بیکن" گفت که گزارش محرمانه رابرت مالی برای او "بیشتر پرسش‌برانگیز بوده است تا یک پاسخ".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71ac2e07-84e7-4056-9411-d09626ef9430"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات