728 x 90

کنفرانس‌های بین‌المللی در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک ایران در پاریس + فیلم

كنفرانس‌های بين‌المللی در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک ایران در پاریس
كنفرانس‌های بين‌المللی در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک ایران در پاریس

گردهمایی‌های سه روزه مقاومت

قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

کنفرانس‌های بین‌المللی با شرکت شخصیت‌های سیاسی

پارلمانترها، کارشناسان و متخصصان بین‌المللی

پاریس ۸، ۹و ۱۰تیر ۱۳۹۷

 

بررسی تروریسم صادراتی رژیم آخوندی، نقش سپاه خامنه‌ای در سرکوب و دخالتهای منطقه‌یی، طرد و تحریم جهانی فاشیسم مذهبی و چشم‌انداز تغییر در ایران در کنفرانسهای سه روزه

 

امسال گردهمایی بزرگ مقاومت ایران طی سه روز با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و عربی با حضور صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان تراز اول بین‌المللی و هیأت‌های قانونگذاران و شخصیت‌های برجسته و صاحب نظر در روزهای ۸، ۹و ۱۰تیرماه ۱۳۹۷ برگزار شد.

در آستانه برگزاری اجتماع عظیم پاریس، روز جمعه ۸تیرماه نخستین روز از گردهمایی سه روزه مقاومت ایران، شاهد برگزاری دو کنفرانس بین‌المللی در ۶پنل بود که طی آن شخصیتها و تحلیلگران، متخصصان و پارلمانترها پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران، به‌ویژه قیام سراسری دیماه و استمرار آن بحث و گفتگو کردند.

 

 

در یکی از این کنفرانس‌های بین‌المللی تحت عنوان «ایران: چشم‌انداز تغییر»، سیاست‌مداران ارشد، متخصصان و کارشناسان از آمریکا، اروپا، خاورمیانه و کشورهای عربی، در چهار میز گرد اصلی‌ترین موضوعات روز را مورد بحث قرار دادند.

 

کنفرانس‌های بین‌المللی در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک ایران -  میزگرد اول

این جلسات با سخنان افتتاحیه فرانسوا کلکومبه درباره موضوعات مورد بحث آغاز به‌کار کرد.

در اولین میز گرد تحت ریاست سفیر لینکلن بلومفیلد دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا، سیاست درست در قبال ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت‌ کنندگان در این میز گرد عبارت بودند از:

  • جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
  • لیندا چاوز، دستیار پیشین رئیس‌جمهور آمریکا
  • سفیر آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا
  • سناتور رابرت توریسلی
  • پائولو کازاکا
  •  دکتر ماریا رایان، رئیس بیمارستان کاتج در ایالت نیوهمشایر

 

 

سفیر لینکلن بلومفیلد-دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا

سفیر بلومفیلد درباره این جلسه به سیمای آزادی گفت: آنچه بسیار جالبست این است که هیچ‌کس درباره مداخله خارجی صحبت نمی‌کند و یا اقدام نظامی را به میان نمی‌آورد. بلکه درباره افشای حقیقت صحبت می‌کنند. این حقیقت رسوا که این رژیم چه میزان ثروت دارد و چرا آن‌را از مردم پنهان کرده است.

نکته جالب درباره آمریکایی‌های حاضر در اینجا این است که بسیاری از آنها به محافظه‌کار یا لیبرال بودن شناخته می‌شوند، جمهوریخواه یا دموکرات هستند، اما وقتی به این گردهمایی می‌آیند، همه با هم اتفاق‌نظر دارند؛ این اجماع جالب توجه است. بیانیهٔ (شخصیت‌های آمریکایی)، مجموعه‌یی از اصول بود که همه آن‌را امضا کردند؛ ژنرال‌ها، سفرا، فرمانداران، سیاست‌مداران و شهرداران از هر دو حزب....

 

کنفرانس‌های بین‌المللی در حمایت از آلترناتیو دموکراتیک ایران - میزگرد دوم

میز گرد دوم درباره دخالتها و تروریسم رژیم آخوندی و نقش سپاه خامنه‌ای تحت عنوان «سپاه پاسداران و دخالتهای در منطقه» وبا مدیریت ولید فارس از مشاوران کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ برگزار شد.

 

سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:

  • ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه، وزیر خارجه پیشین
  • ژنرال جیمز کانوی، فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا
  • ژنرال چاک والد، جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا
  • ایو ترا، دستیار مدیر و سرمقاله‌نویس فیگارو فرانسه
  • فردریک آنسل، نویسنده و محقق ژئوپلتیک متخصص در امور خاورمیانه
  • محمد سولامی، رئیس مؤسسه بین‌المللی مطالعات ایران

 

ولید فارس بعد از این جلسه به سیمای آزادی گفت:

در این پنل شخصیت‌های مهمی از اروپا، فرانسه و نیز ژنرال‌های مهم از آمریکا و نیز دو شخصیت عربی که یکی از آنها سفیر و دیگری مسئول یک سازمان غیردولتی است، حضور داشتند. این پنل روی استراتژی‌های رژیم ایران متمرکز بود، به‌طور خاص ارکان این رژیم که سپاه پاسداران است. در سال ۲۰۱۸شاید شاهد یک تحول یک‌دهه‌یی بوده‌ایم که در یک سال و در واقع در ۹ماه گذشته سرجمع شد. موج اعتراضات در داخل ایران نشان می‌دهد که جامعه مدنی این رژیم را رد می‌کند.

به مردم ایران می‌گویم که امیدواری وجود دارد؛ از یک طرف شما را در داخل ایران می‌بینیم که چه‌طور حق خود را بیان می‌کنید، نه فقط در تهران، بلکه در سراسر استانهای کشور. اما امید از خارج هم می‌آید؛ افرادی که برای شما کار می‌کنند، یعنی اپوزیسیون شورای (ملی) مقاومت و دوستان شما، سیاست‌مداران در اروپا و آمریکا و جهان عرب، همه شما را کمک خواهند کرد. ولی شما پیشتاز این مسیر هستید و جهان به‌دنبال شما حرکت خواهد کرد.

 

ژنرال چاک والد نیز به سیمای آزادی گفت:

به‌نظرم اول از همه برای مردم ایران اما همچنین به‌لحاظ ژئوپلیتیک و بین‌المللی مهم است که یک رهبری در ایران داشته باشیم که نسبت به بقیهٔ خاورمیانه مسئول باشد به‌نظرم هر گونه تغییری، به‌خصوص با گروهی که شما نمایندگی می‌کنید و ما از آن حمایت می‌کنیم نه فقط برای منطقه، بلکه همچنین برای آمریکا و بقیهٔ جهان منفعت عظیمی خواهد داشت...

 

ژنرال چاک والد-جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا

مردم ایران مردم فوق‌العاده‌یی هستند و باید حمایت گسترده‌یی از آنها وجود داشته باشد... دوستان ما در سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت به پایداری خود ادامه می‌دهند و ما نیز در کنار شما خواهیم بود.

 

یک میز گرد دیگر این کنفرانس تحت عنوان «سپاه پاسداران» تحت مدیریت سفیر بلومفیلد، به بحث درباره تأثیر تحریم‌ها بر رژیم پرداخت. 

 

سخنرانان این میز گرد عبارت بودند از:

  • ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان
  • سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی
  • مایکل پریجنت تحلیلگر امور خاورمیانه از بنیاد هادسون آمریکا
  • برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژی فرانسه
  • ژان سیلوستر مونگرونیه، از مؤسسه توماس مور و محقق انستیتوی فرانسوی ژئوپلتیک

 

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه در امور کنترل تسلیحاتی در مصاحبه با سیمای آزادی درباره گردهمایی امسال مقاومت در پاریس گفت:

به‌نظرم امسال بیش از هر زمان دیگری، یک احساس خوشبینی قدرتمندی وجود دارد. خوشبینی مبنی بر این‌که این نبرد و آرمان یک ایران آزاد و دموکراتیک محقق خواهد شد. شاید همین فردا نباشد، ولی زمان بسیاری تا آن روز باقی نمانده است. به‌نظرم مردم ایران نظر خود را ابراز کرده‌اند، آنها از این رژیم به تنگ آمده‌اند، یک رژیم سرکوبگر که میلیاردها دلار را برای پیشبرد طرح و برنامه‌های خودش استفاده کرده است؛ برای توسعه نفوذ (رژیم) ایران در سوریه، لبنان و یمن آن هم با میلیاردها دلار که باید به مردم ایران می‌رسید. مردم ایران این فساد فراگیر را حس می‌کنند و سوءمدیریت منابع طبیعی کشور را می‌فهمند. به‌نظرم اعتراضاتی که امروزه در سراسر ایران شاهد آن هستیم، خبر از اتفاقات عالی در آینده‌یی نزدیک می‌دهد.

...

برای مردم ایران، وقایع عالی در آینده در چشم‌انداز است. فکر می‌کنم رهایی از این رژیم وحشی و سرکوبگر، در چشم‌انداز است و بهترین آرزوها را برای کسانی دارم که برای این آرمان مبارزه کرده‌اند و برای شهیدانی که جانشان را برای تحقق این هدف فوق‌العاده مهم فدا کردند.

 

آخرین میز گرد کنفرانس بین‌المللی پاریس، به بحث و گفتگو درباره قیام مردم ایران و نقش و جایگاه مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دیکتاتوری آخوندی اختصاص داشت.

سفیر میچل ریس رئیس پیشین ادارهٔ طراحی سیاست در وزارت‌خارجه آمریکا مدیریت این میز گرد را برعهده داشت.

 

سخنرانان جلسه عبارت بودند از:

  • جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا
  • مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا
  • لوییس فری مدیر پیشین ادارهٔ تحقیقات فدرال آمریکا
  • سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر
  • استاندار ایو بونه رئیس پیشین اطلاعات فرانسه
  •  استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار برای تغییر در ایران

 

 

در کنفرانس بین‌المللی دیگری که در نخستین روز از گردهمایی سه روزه مقاومت در پاریس تحت عنوان «ایران آزاد - قیام برای تغییر رژیم» برگزار شد، دهها پارلمانتر از کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف، در دو جلسه میز گرد، وضعیت ایران و چشم‌اندازهای آینده را مورد بحث قرار دادند.

 

جلسه اول این کنفرانس تحت ریاست مشترک نماینده ارشد پارلمان انگلستان راجر گادسیف و سناتور برایان اودامنِل از جمهوری ایرلند برگزار شد. 

سخنرانان از جمله عبارت بودند از:

  • سناتور جری هورکان، نایب رئیس کمیته بودجه در سنای ایرلند
  • آنتونیو تاسو نماینده پارلمان ایتالیا
  • مارتین والد معاون سخنگوی پارلمان نروژ
  •  دان نادل نماینده پارلمان استرالیا

 

کریستینا یوریشنیتسی رئیس کمیسیون برابری پارلمان رومانی که از سخنرانان این جلسه بود در مصاحبه با سیمای آزادی، گفت:

هرگز نباید در برابر هیچ‌یک از موانعی که در برابر مردم ظاهر می‌شود عقب نشست. به همین دلیل ما با تمام قوا از مبارزه مردم ایران حمایت می‌کنیم و می‌گوییم: برای آزادی خودتان مبارزه کنید. آرزوی موفقیت برای شما دارم و به‌نظرم پارلمانترها از ۴گوشه جهان از مبارزه مردم ایران حمایت خواهند کرد.

 

ریاست جلسه دوم کنفرانس پارلمانترها را بارونس ورما نماینده برجسته مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه انگلستان و باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان برعهده داشتند.  

سخنرانان از جمله عبارت بودند از:

  • سر دیوید ایمس – نماینده ارشد پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران
  • راجر لاینز، رهبر پیشین کنگره اتحادیه‌های کارگری انگلستان
  • اسقف دکتر جان پریچارد
  • ترزا خیمنز نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا
  • پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک

 

سردیوید ایمس-نماینده ارشد پارلمان انگلستان هم‌زمان با برگزاری این کنفرانس به سیمای آزادی گفت:

(هیأت ما) شامل چند ده نفر است پارلمانترها، حقوقدانان و شخصیت‌های مذهبی. ما مستمراًً در این سال کار کرده‌ایم تا همه وقایع وحشتناکی را که در ایران رخ می‌دهد بازتاب بدهیم. به همین دلیل به این کنفرانس آمده‌ایم تا حمایتمان را از زنان و مردان ایران ابراز کنیم.

 

برایان بینلی نماینده پیشین پارلمان انگلستان نیز در مصاحبه با سیمای آزادی گفت:

این گردهمایی اهمیت حیاتی دارد. نه فقط برای مردم ایران، بلکه همچنین برای کسانی که خواهان یک جهان صلح‌آمیز، عادلانه و دموکراتیک هستند. اینجا هستم تا به‌طور واقع از مردم ایران که در حال اعتراض هستند حمایت کنم و همچنین برای حمایت از سازمان مجاهدین

بحث فقط بر سر وضعیت ایران نیست، بلکه بر سر وضعیت همه ما در جهانی است که باید برای کودکانمان صلح‌آمیز و دموکراتیک باقی بماند.

به مردم ایران می‌گویم: اعتراضات شما و این‌ واقعیت که در برخی مواقع جان خود را به خطر می‌اندازید بسیار تقدیر می‌کنم. ما هر کاری را که بتوانیم انجام خواهیم داد تا تضمین کنیم که شما از قید و زنجیر آخوندها رها بشوید

 

همچنین جودی اسگرو نماینده پارلمان کانادا از حزب حاکم لیبرال در مصاحبه با سیمای آزادی درباره تصویب لایحه پارلمان این کشور در حمایت از قیام مردم ایران و برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم آخوندی، گفت:

به‌نظرم تصویب این لایحه بسیار مهم بود؛ (لایحه) به‌روشنی می‌گوید که کانادا در کنار مردم ایران ایستاده است. ما شاهد اعتراضات (در ایران) هستیم. این لایحه با اجماع تصویب شد، توسط همه اعضای پارلمان کانادا. این فرصت دیگری است که نشان بدهیم چه میزان حمایت از صلح و دموکراسی در ایران وجود دارد و این چقدر مهم است.

... وقتی وضعیت به جایی می‌رسد که مردم حاضرند جان خود را در مبارزه برای دموکراسی و آزادی و همه چیزهایی که برای ما در جهان اهمیت دارد به‌خطر بیندازند، به‌نظرم این نشان می‌دهد که این ملت به‌قدر کافی درد و رنج کشیده‌اند و به این نقطه رسیده‌اند که حاضرند جانشان را به‌خطر بیندازند. حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که هر میزان حمایت ممکن را از آنها به‌عمل بیاوریم.

ما در اشرف در کنار شما بودیم، امروز هم اینجا در کنار شما هستیم و فردا و روزهای بعد هم در کنار شما خواهیم بود تا زمانی که صلح و دموکراسی به ایران برسد.

 

کندیس برگن رهبر فراکسیون اپوزیسیون در پارلمان کانادا

کندیس برگن رهبر فراکسیون اپوزیسیون در پارلمان کانادا نیز در مصاحبه با سیمای آزادی تأکید کرد ما شاهد مردان و زنان شجاع (در ایران) بوده‌ایم... که به‌رغم تهدید زندان و اعدام ایستاده‌اند و به پیشروی خود برای آزادی... ادامه می‌دهند... این باید همه ما را در غرب بر آن دارد که بگوییم: باید از این ملت حمایت کنیم. به همین دلیل گردهمایی امسال بسیار مهم است. هیچ‌زمانی در تاریخ (این‌چنین) در آستانه آزادی مردم ایران نبوده‌ایم... یک ایران آزاد... برای همه جهان منفعت دارد...

به زنان و مردان و جوانانی که مبارزه می‌کنند، شجاع هستند و ایستادگی می‌کنند... می‌خواهم بگویم: تلاش پیگیرانه و تشویقم از آن شماست و برای شما دعا می‌کنم... می‌خواهم به‌طور خاص به زنان (ایران) بگویم:... شما برای حقوقتان مبارزه می‌کنید و کسانی هستید که من خواهان حمایت و صحبت از جانب شما هستم... می‌خواهم شما از همان آزادی‌هایی که ما داریم برخوردار باشید.

 

در سومین روز گردهمایی‌های مقاومت، سمینار شخصیت‌های عربی و بین‌المللی تحت عنوان «همه با هم برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و رهایی خلق‌های خاورمیانه از جنگ و تروریسم» با حضور هیأت‌های عربی شرکت‌ کننده در گردهمایی پاریس و شماری از شخصیت‌های کشورهای مختلف برگزار شد. در این کنفرانس سخنرانان از جمله از کشورهای الجزایر، تونس، بحرین، اردن، عربستان، لبنان، کویت، فلسطین، مراکش، عراق، مصر و هیأت نمایندگی اپوزیسیون سوریه پیرامون دخالت رژیم ایران در کشورهایشان و نحوه مقابله با آن صحبت کردند. سخنرانان کنفرانس بر اهمیت همبستگی برای سرنگونی استبداد مذهبی و حمایت از قیام مردم ایران و اخراج سپاه پاسداران از منطقه تأکید کردند؛ آنها در این راستا به حمایت عربی و بین‌المللی از مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک رژیم آخوندی فراخوان دادند.

 

در این جلسه که تحت مدیریت احمد کامل از روزنامه‌نگاران معروف اپوزیسیون سوریه برگزار شد، سخنرانان از جمله عبارت بودند از:

  • سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر،
  • صالح قلاب، وزیر پیشین تبلیغات اردن
  • نعیمه فرح، مشاور وزیر فرهنگ مراکش
  • دکتر ایهم سامرایی، وزیر پیشین انرژی عراق
  • دکتر فیصل رفوع، وزیر پیشین فرهنگ اردن
  • محمد علیان محسیری، عضو پارلمان اردن
  • جمال ابوالرب، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین
  • عبدالرحیم برهم، عضو مجلس قانونگذاری فلسطین
  • جمال بوحسن، عضو پارلمان بحرین
  • محسن بکری عضو پارلمان بحرین
  • عایشه لبلک، عضو پارلمان مراکش
  • هیثم مالح، رئیس کمیته قانونی ائتلاف اپوزیسیون سوریه
  • سهیر آتاسی از رهبران اپوزیسیون سوریه
  •  محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت

(ادامه دارد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92c0d794-3ab1-45e0-b0f3-6aa271eb6562"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات