728 x 90

قیمت تخم‌مرغ در روزهای آینده به کیلویی ۵۰هزار تومان می‌رسد

تخم مرغ
تخم مرغ

بنا به‌گفته رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران بر اساس وعده دولت رئیسی قیمت تخم‌مرغ تا پایان شهریور بالاتر خواهد رفت و به کیلویی ۵۰هزار تومان می‌رسد.

ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، گفت دولت رئیسی به این اتحادیه وعده داده است که تا پایان شهریور قیمت تخم‌مرغ را بالاتر خواهد برد، ضمن این‌که «با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس» نیز قیمت تخم‌مرغ گران‌تر خواهد شد. وی گفت: «آقایان همواره می‌گویند تا آخر شهریور تحمل کنید تا در قیمتها اصلاحاتی صورت گیرد».

در این روزها دولت رئیسی قیمت تخم‌مرغ را کیلویی ۳۵هزار و ۵۰۰تومان اعلام کرده و هر شانه تخم‌مرغ بین هشتاد تا صد هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. به گفته نبی‌پور، مرغ‌داران دست‌کم ۱۳ تا ۱۵هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم، از جیب خود هزینه می‌کنند.

به گفته او، قیمت تمام شده یک کیلو گرم تخم‌مرغ در حال حاضر ۴۸هزار تومان است که حتی اگر با ۱۰درصد افزایش قیمت همراه باشد، به رقمی افزون بر ۵۰هزار تومان می‌رسد.

نبی‌پور به وعده دولت رئیسی برای اصلاح قیمتها در پایان شهریور اشاره کرد و گفت: «آقایان همواره می‌گویند تا آخر شهریور تحمل کنید تا در قیمتها اصلاحاتی صورت گیرد».

به گفته او، قیمت تمام شده یک کیلو گرم تخم‌مرغ در حال حاضر ۴۸هزار تومان است که حتی اگر با ۱۰درصد افزایش قیمت همراه باشد، به رقمی افزون بر ۵۰هزار تومان می‌رسد.

با گران شدن قیمت گوشت، مرغ و سایر فرآورده‌های پروتیینی در ایران، خانواده‌های بسیاری تخم‌مرغ را به تنهایی جایگزین مواد پروتیینی مورد نیاز خود کرده‌اند.

اما به‌گفته نبی‌پور، علاوه بر وعده دولت برای افزایش قیمت در پایان شهریور، با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس نیز مطابق روال سال‌های گذشته، قیمت تخم‌مرغ افزایش خواهد یافت.

او هم‌چنین تأکید کرد که اگر تخم‌مرغ به قیمت تمام شده ۴۸هزار تومان نرسد، مرغ‌داران مرغ‌های خود را به کشتارگاه می‌دهند چون امکان متحمل شدن ضرر را ندارند.(خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۸شهریور)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e90b16d-d573-4656-b509-d98219465c89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات