728 x 90

قیام‌کنندگان عراقی نخست‌وزیری عدنان الزرفی را مردود اعلام کردند

قیام‌کنندگان عراقی نخست‌وزیری عدنان الزرفی را مردود اعلام کردند
قیام‌کنندگان عراقی نخست‌وزیری عدنان الزرفی را مردود اعلام کردند

قیام کنندگان عراقی در بغداد، نجف، کربلا، کوت، بصره، المثنی، بابل، سماوه و سایر شهرها و استانهای بپاخاسته با برگزاری تظاهرات و حضور در میدانهای تحصن،  معرفی عدنان زرفی zorfi  برای منصب نخست وزیری عراق را مردود اعلام کردند

قیام کنندگان شعار میدادند: حتی اگر بر سر ما موشک ببارد عقب نخواهیم نشست

در ناصریه جوانان شورشی  با اتش زدن لاستیک و بستن جاده ها خشم خود را علیه همه باندها و دستجات حکومت فاسد عراق و دست نشاندگان ولایت فقیه ابراز کردند.

 

میدل ایست نیوز روز ۲۷ اسفند طی گزارشی از عراق نوشت: تظاهرکنندگان در نجف علیه معرفی عدنان الزرفی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق تظاهرات کردند و شعار دادند: «عدنان الزرفی مردود».

تظاهرکنندگان با صدور بیانیه‌یی مخالفت قاطع خود را با انتخاب هر کاندیدایی که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در ساختار سیاسی عراق مشارکت داشته، اعلام کردند.

آنان خواستار پیگرد قانونی قاتلان و مجرمان و مجازات آنها و برگزاری انتخابات زودرس تحت‌نظر سازمان ملل متحد، شدند.

 

بخشهایی از بیانیه کمیته برگزاری انقلاب اکتبر عراق در زیر آمده است:

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر، مردودیت قاطع خود در مورد کاندید فاسد ِ، احزاب سهمیه‌ای فرقه‌گرا، مزدور، عدنان الزرفی را اعلام می‌کند. بوی تعفن او مشام را می‌آزارد، فساد او و وفاداری به حزب‌الدعوه و مشارکت در دو دوره نمایندگی در پارلمان قلابی، نزد مردم نجف شناخته شده است...

اقدام برهم صالح مبنی بر انتخاب این فاسد برای منصب نخست وزیری، توهین روشنی به عراقیان و چشم‌پوشی عامدانه نسبت به خواسته‌های متحصنان صلح‌جو است، آنها همواره تأکید کرده‌اند: کسانی که در نهادهای مقننه و مجریه این رژیم سهیم بودند، بخشی از سیستم فاسدی هستند که سرمایه‌های عراق را به یغما برده‌اند، این افراد مورد پذیرش انقلابیون پاکباز نخواهند بود.

مکانیزمی که منجر به کاندیداتوری الزرفی شده، همان مکانیزم مردود، دولت منطقه سبز است که قبل از او، محمد علاوی و عادل عبدالمهدی فاسد ِ مستعفی را کاندید کرده بود.

کمیته سازمانده، تأکید می‌کند که متحصنان آزاده با افزایش فعالیتها و اکتهای مسالمت‌آمیز خود، اقدام به واژگونی کاندید عدنان الزرفی خواهند کرد تا او را همانند کسانی که او را کاندید کردند، و کسانی که قبل از او بودند، به زباله‌دان تاریخ بیندازند.

و این وفاداری به روانهای پاکی است که در مسیر اجرای تغییرات ریشه‌ای در وضعیت اسفناک عراق، زندگی‌شان را فدا نمودند.

و به برهم صالح یکبار دیگر، خواسته‌های عادلانه و ثابت متحصنان را یاد آور می‌شویم: انحلال پارلمان ِ احزاب سیاسی جنایتکار و تعیین شخصیت ملی مستقل برای ریاست دولت انتقالی، به‌دور از رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا که مأموریت اصلی آن بلوکه کردن قانون اساسی و اجرای انتخابات سالم و عادلانه تحت نظارت بین‌المللی است که مطابق قانون انتخابات منصفانه‌ای است که تمامی عراقیان به‌طور یکسان در آن شرکت می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c4bbba1-2d6e-4d07-8ca0-61b26a1897ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات