728 x 90

قیام‌کنندگان عراقی سه روز به برهم صالح مهلت دادند تا نخست‌وزیری با شاخصهای انقلابیون را برگزیند

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

قیام‌کنندگان عراقی در میدان تحریر بغداد سه روز به برهم صالح رئیس‌جمهور عراق فرصت دادند تا نخست‌وزیری را با توجه به شرایط و مشخصات تعیین شده از طرف تظاهرات کنندگان برگزیند.

 

العربیه نوشت: قیام‌کنندگان عراقی از برهم صالح خواستند آماده‌سازیهای لازم برای برگزاری انتخابات عادلانه و زود هنگام با نظارت سازمان ملل در بازه زمانی حداکثر شش ماه را عملی سازد.

قیام‌کنندگان تهدید کردند در صورت عدم تحقق خواسته‌های‌شان، موج توفنده‌ای از تظاهرات آغاز خواهد شد که بسیار شدیدتر از تظاهرات اکتبر گذشته در بغداد و استانهای جنوبی خواهد بود که ، ایجاد تغییر سیاسی، متوقف کردن سهم‌خواهی احزاب، برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی و تعیین نخست‌وزیر مستقل از سوی تظاهر کنندگان مطرح شد.

آنها هم‌چنین مخالفت خود با قرار دادن عراق در هر نوع صف‌بندی بین‌المللی یا درگیر کردن این کشور در ماجراجویی‌های به تعبیر آنها «احمقانه» را مورد تأکید قرار دادند.

 

العربیه افزود: تظاهر کنندگان هم‌چنین در بیانیه خود در شامگاه دوشنبه ۶ژانویه تأکید کردند، پارلمان عراق که در جلسه روز یک‌شنبه خود، پایان مأموریت نیروهای خارجی در خاک عراق را تصویب کرد، از سوی آنها نمایندگی ندارد، زیرا مشروعیت مجلس پس از تحریم بزرگ مشارکت مردمی در انتخابات گذشته، به‌شدت خدشه‌دار شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0731a41-f71e-4e07-94b8-a085bc6e051f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات