728 x 90

رد کاندیدای مورد نظر رژیم ایران از سوی برهم صالح و استعفای او، ضربه برای رژیم آخوندی و پیروزی برای مردم عراق + عکس و فیلم

مخالفت با کاندیداتوری اسعد العیدانی در شهرهای عراق
مخالفت با کاندیداتوری اسعد العیدانی در شهرهای عراق

این خبر تکمیل می‌شود.

 

استعفای برهم صالح از ریاست‌جمهوری عراق در اعتراض به مطرح شدن اسعد العیدانی کاندیدای مورد نظر رژیم آخوندی برای نخست‌وزیری و تظاهرات گسترده قیام‌کنندگان عراقی علیه اسعد العیدانی، ضربه سختی بر حکومت آخوندی و مقاصد شومش در عراق وارد کرد.

در حالیکه قیام‌کنندگان عراقی در بغداد و دیگر شهرهای این کشور، با برپایی تظاهرات گسترد و خشمگینانه خود مطرح شدن اسعد العیدانی از باند هادی عامری مهره دستبوس خامنه‌ای برای پست نخست‌وزیری را مردود اعلام کردند، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق، ضمن سرباز زدن از معرفی اسعد العیدانی و در اعتراض به مطرح کردن وی برای پست نخست وزیری، استعفای خود از ریاست‌جمهوری را در نامه‌یی خطاب به مجلس عراق، اعلام کرد و تصمیم‌گیری را به عهده مجلس گذاشت.

تلویزیون العربیه گزارش داد: برهم صالح رئیس جمهور عراق استعفای خود را به پارلمان ارائه و بغداد را به مقصد سلیمانیه ترک کرد

رد کاندیدای مورد نظر فاشیسم دینی حاکم بر ایران از سوی برهم صالح و استعفای او یک ضربه کاری به طرح‌های رژیم آخوندی در عراق و یک پیروزی بزرگ برای قیام مردم این کشور است.

اسعد العیدانی از سوی نوری مالکی، هادی عامری و فالح فیاض و دیگر مزدوران رژیم آخوندی به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیری معرفی شده بود.

 

شهرهای جنوبی و مرکزی عراق هم‌چنان صحنه قیام علیه دست‌نشاندگان ولی‌فقیه هستند.

معرفی اسعد العیدانی از باند هادی عامری مهره دست‌نشانده خامنه‌ای در عراق به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیر خشم قیام‌کنندگان را برانگیخته است. در ناصریه تظاهرکنندگان بار دیگر ساختمان استانداری را به آتش کشیدند. در دیوانیه تظاهرکنندگان یکی دیگر از مراکز باندهای تروریستی وابسته به رژیم آخوندی را آتش زدند.در کوت تظاهرکنندگان در شعارهای خود اسعد العیدانی مزدور رژیم آخوندی توصیف می‌کردند.

در بصره، بغداد، ناصریه، دیوانیه، کربلا و ام القصر جوانان شورشی جاده‌های اصلی را بستند و اسعد العیدانی را قاتل و فاسد نامیدند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی بیانیه ۱۵۶خود کاندیداتوری اسعد العیدانی برای نخست‌وزیری را رد کرد و خواستار انحلال پارلمان عراق شد.

انقلابیون عراقی اعلام کردند مردم عراق کاندیداتوری اسعد العیدانی استاندار بصره و مسئول کشتار مردم بصره را نمی‌پذیرند، او یکی از فاسدین و یکی از اهرمهای رژیم ایران است که انقلاب اکتبر علیه آنها به‌پاخاسته است.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی بیانیه ۱۵۵خود، قانون انتخاباتی دستپخت مجلس عراق را نیز مردود دانسته و اعلام کرد: قانون مذکور باعث می‌شود «رژیم ایران کنترل بیشتری بر حاکمیت سیاسی و اقتصادی و امنیتی عراق داشته باشد».

این بیانیه می‌افزاید: این قانون بعد از این‌که توسط ایادی رژیم ایران از محتوا تهی شده، بر مردم عراق تحمیل گردیده تا تضمین دخالتی منطقه‌یی و بین‌المللی و به‌ویژه دخالت رژیم ایران باشد. این قانون، درگیریهای عشائری در یک شهرستان را تقویت خواهد کرد و دسته‌بندی منطقه‌یی و عشائری را مسلط خواهد نمود تا این‌که این احزاب و رژیم ایران کنترل بیشتری بر حاکمیت سیاسی و اقتصادی و امنیتی عراق داشته باشند.

 

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق از پذیرش کاندیدای رژیم آخوندی برای نخست‌وزیری سر باز زد و استعفای خود را به پارلمان ارائه داد

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق از معرفی اسعد العیدانی کاندیدای رژیم آخوندی برای نخست‌وزیری عراق سر باز زد و در نامه‌یی خطاب به مجلس اعلام کرد آمادگی خود برای استعفا از ریاست‌جمهوری را تقدیم می‌کند تا مجلس تصمیم بگیرد.

اسعد العیدانی از سوی نوری مالکی، هادی عامری و فالح فیاض و دیگر مزدوران رژیم آخوندی به‌عنوان کاندیدای نخست‌وزیری معرفی شده بود.

انقلابیون عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کردند مردم عراق کاندیداتوری اسعد العیدانی استاندار بصره و مسئول کشتار مردم بصره را نمی‌پذیرند، او یکی از فاسدین و یکی از اهرمهای رژیم ایران است که انقلاب اکتبر علیه آنها به‌پاخاسته است.

رد کاندیدای مورد نظر فاشیسم دینی حاکم بر ایران از سوی برهم صالح و استعفای او یک ضربه کاری به طرح‌های رژیم آخوندی در عراق و یک پیروزی بزرگ برای قیام مردم این کشور است.

تلویزیون العربیه گزارش داد: برهم صالح رئیس جمهور عراق استعفای خود را به پارلمان ارائه کرد و بغداد را به مقصد سلیمانیه ترک کرد.

 

العربیه: برهم صالح استعفا داد

تلویزیون العربیه در یک خبر عاجل اعلام کرد که برهم صالح رئیس‌جمهور عراق استعفای خودش را به پارلمان ارائه کرده است. وی گفت صحبت‌هایی با طرفهای سیاسی مختلف داشته‌ام مرا به این نتیجه رسانده است و من به‌خاطر این‌که نمی‌خواهم از قانون اساسی تخطی کنم تنها راه را در ارائه استعفا دیده‌ام.

تلویزیون اسکای نیوز اعلام کرد که وی در مخالفت با کاندیداتوری اسعد العیدانی که از طرف گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران برای پست نخست‌وزیری معرفی شده بود، استعفا داده است و تصمیم را به پارلمان موکول کرده است.

 

معرفی اسعد العیدانی از باند هادی عامری مهره دستبوس خامنه‌ای به‌عنوان نخست‌وزیر، خشم قیام‌کنندگان را شعله‌ور کرد و قیام‌کنندگان در میدان تحریر بغداد، ناصریه، بصره، المثنی، کربلا، واسط خشم خود را علیه باند هادی عامری ابراز کرده و آن را مسئول «خون معترضان کشته شده در میدان تحریر» توصیف کردند.

تصویب یک قانون جدید انتخاباتی توسط مجلس دست‌نشانده نیز با خشم قیام‌کنندگان عراقی روبه‌رو شد.

العربیه گفت: تظاهر کنندگان تصمیم اخیر مجلس عراق را رد کردند.

روز گذشته قیام‌کنندگان عراق در دیوانیه دفاتر گروه‌های مزدور رژیم آخوندی از جمله سپاه بدر، عصائب و حزب‌الدعوه نوری مالکی را به آتش کشیدند. این اقدام به‌دنبال ترور ثائر کریم الطیب از سازماندهندگان قیام توسط تروریستهای خامنه‌ای صورت گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbfc86b0-c5c5-4c73-bf88-e05c2d7cb9ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات