728 x 90

قیام در عراق- فراخوان انقلابیون عراق به تظاهرات میلیونی / درگیریها در میدان خلانی بغداد

تظاهرات در نجف و حضور گسترده  زنان
تظاهرات در نجف و حضور گسترده زنان

 

درگیریها در میدان خلانی بغداد از سر گرفته شد. نیروهای سرکوبگر و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی بیش از ده تن  از جوانان انقلابی را مجروح کردند.

دانشجویان انقلابی دیوانیه عراق مقابل دانشگاه القادسیه تجمع کردند و از اهداف تظاهرات کنندگان حمایت کردند.

دانشجویان ناصریه در این شهر راهپیمایی کردند و در میدان حبوبی علیه محمد توفیق علاوی شعار دادند.

در میدان تحریر جوانان انقلابی یاد یکی از جوانان ربوده شده را گرامی داشتند.

جوانان معترض در بصره گذرگاه مرزی شلمچه با ایران را بستند.

 

فراخوان انقلابیون عراق به تظاهرات میلیونی علیه محمد توفیق علاوی

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر از مردم عراق خواهان تظاهرات و تجمع میلیونی در راستای انقلاب اکتبر عراق در تمامی میدانهای تحصن با شعار «به فرمان مردم محمد توفیق مردود است»، و عدم مشروعیت برای پارلمان جعلی و تصمیمات توطئه آمیز آن علیه عراق، در روز سه‌شنبه ۲۵فوریه (۶اسفند) شد.

 

بخشهایی از این بیانیه به شرح زیر است:

مردم آزاده و شریف عراق؛

برای پیروزی انقلاب و انقلابیون و وفاداری به خون پاک شهدا و مجروحان که برای تحقق خواسته‌های عادلانه این انقلاب جاری شده، بشتابید. در انتظار هر گونه خیری، از این باند سیاسی فاسد و کاندید آنها واربابانشان از رژیم ایران نباشید، آنها همگی فاسد هستند و دستانشان آغشته به خون عراقیان و چپاول سرمایه‌های مردم عراق است، آنها همگی در یک سنگر علیه شما و کشور شما توطئه می‌کنند.

 

دانشجویان غیرتمند عراق، یاران سفیدپوش، خون شهدا، شما را فرامی‌خواند، ای زنان پاکدامن عراق، میهن دخترانش را فرامی‌خواند و ای جوانان و مردان سرزمین رافدین (دجله و فرات) عراق در انتظار شما و ثبات قدم شما است، ای صاحبان توک توک، انقلابتان با فریادی رسا، شما را به یاری می‌طلبد، ای مردم مظلوم عراق برای تظاهرات میلیونی روز سه‌شنبه ۲۵فوریه ۲۰۲۰(۶اسفند) به خیابان‌ها بریزید، تا اریکه فاسدین را به لرزه در آورید و حنجره‌هایمان،عشق به عراق را فریاد بزند.

کمیته سازمانده تظاهرات روی استمرار انقلاب تا بازپسگیری میهنمان تأکید می‌کند بنابراین قید و بندها را درهم خواهیم کوبید تا پیروزی محقق گردد، مردم باقی خواهند ماند و آنها به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهند شد و به کیفر سخت‌شان به‌دست مردم شریف عراق خواهند رسید.

 

 

آمریکا خواهان توقف حملات علیه تظاهر کنندگان شد

آمریکا از دولت عراق خواست تا به حملات علیه تظاهر کنندگان صلح‌جو خاتمه دهد...

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌یی گفت دیوید شینکر دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک روز سه‌شنبه در بغداد «‌حملات علیه تظاهر کنندگان مسالمت‌جو که از حقوق دموکراتیک خود در آزادی بیان شامل خواستشان برای رفرمهای سیاسی و اقتصادی استفاده می‌کنند، را محکوم کرد»...

 

وزارت بهداشت عراق درخواست کرد گذرگاههای مرزی با ایران به‌طور موقت بسته شود.

وزارت کشور عراق بیانیه در بیانیه‌یی دستور روز گذشته درباره باز بودن مرزها با ایران را منتفی کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/752059f4-a754-46db-aff6-44af533b7c45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات