728 x 90

قیام در عراق - تظاهرات و راهپیمایی دانشجویان در شهرهای ذی‌قار، دیوانیه، بابل و نجف + عکس و فیلم

ناصریه - میدان حبوبی  - تظاهرات مردم و جوانان انقلابی -۳۰بهمن۹۸
ناصریه - میدان حبوبی - تظاهرات مردم و جوانان انقلابی -۳۰بهمن۹۸

این خبر تکمیل می‌شود.

 


قیام‌کنندگان عراقی علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه در بغداد و سایر شهرها تظاهرات کردند.
قیام‌کنندگان عراقی در شهرهای مختلف در افشای توطئه‌های حاکمان فاسد و دست‌نشاندگان ولایت فقیه دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات دانشجویان و زنان عراقی به‌طور گسترده شرکت دارند.

در نجف زنان قیام‌کننده با برگزاری تظاهراتی علیه مقتدی صدر و ایادی رژیم ایران در عراق شعار می‌دادند.

دانشجویان قیام‌کننده در نجف، بابل و دیوانیه با برگزاری تظاهرات و حضور در میدانهایی تحصن بر استمرار قیام تا سرنگونی حاکمان فاسد تأکید کردند.

دانشجویان دانشگاههای ذیقار در وداع با همرزم شهید خود عمر سعدون که توسط وحوش خامنه‌ای به‌شهادت رسید با او عهد بستند تا آخرین قطره خون به قیام ادامه دهند.

نیروهای امنیتی و وحوش خامنه‌ای به جوانان قیام‌کننده در میدان خلانی بغداد حمله کردند صبح چهارشنبه فهد خزعلی یکی از جوانان شورشی که از دیوانیه به قیام‌کنندگان در میدان تحریر پیوسته بود به‌شهادت رسید.

 

امروز چهارشنبه دانشجویان در شهرهای ذی‌قار، دیوانیه، بابل و نجف به راهپیمایی و تظاهرات پرداختند. دانشجویان مسیر دانشگاه تا رسیدن به میدانهای اعتصاب را با دادن شعار علیه محمد توفیق علاوی و در حمایت از انقلابیون و جوانان مستقر در میادین قیام طی کردند.

آنها خواستار سرنگونی حاکمیت فاسد و دست‌نشانده خامنه‌ای در عراق هستند.

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در دیوانیه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در ناصریه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در ناصریه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در ناصریه -۳۰بهمن

تظاهرات دانشجویان در ناصریه -۳۰بهمن

 

شب گذشته در خیابانهای اطراف میدان تحریر و به‌خصوص میدان خلانی درگیری بین نیروهای سرکوبگر و شبه‌نظامیان بسیجی وابسته به خامنه‌ای در جریان بود. یکی از جوانان انقلابی به‌نام فهد الخزعلی در میدان خلانی شهید شد. وی اهل دیوانیه بود که به جوانان قیام‌آفرین میدان تحریر پیوسته بود.

روز گذشته شهرهای مختلف عراق در تپش قیام علیه حاکمان فاسد و دست‌نشاندگان ولی‌فقیه ارتجاع بود.

در بغداد، بصره، ناصریه، دیوانیه، بابل و میسان عراق قیام‌کنندگان و دانشجویان بپا خاسته عراقی با تحصن و برگزاری تظاهرات خشم و انزجار خود را علیه سرکوب و کشتار در میدان خلانی بغداد و به کارگیری سلاحهای شکاری علیه جوانان شورشگر ابراز کردند.

دانشجویان هم‌چنین مخالفت خود را با کاندیدای باندهای وابسته به رژیم ابراز کردند.

 

به‌دنبال جنایات مأموران سرکوبگر حکومتی و وحوش خامنه‌ای علیه قیام‌کنندگان عراقی، خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ نماینده ارشد سازمان ملل در عراق روز دوشنبه استفاده از تفنگهای شکاری علیه تظاهر کنندگان در بغداد را محکوم کرد و خواستار تضمین سلامت آنان شد. تظاهر کنندگان در بغداد می‌گویند با تفنگهای شکاری و بمبهای آتشزا مورد حمله قرار گرفته و حداقل ۵۰تن از آنها مجروح شده‌اند.

 

جنین هنیس-پلاشرت نماینده ویژه سازمان ملل ‌متحد در امور عراق گفت « استفاده مفرط از نیروی قهر توسط گروه‌های مسلح علیه تظاهر کنندگان یک نگرانی امنیتی بزرگ است که بایستی فوراً و قاطعانه به آن پرداخته شود. تظاهر کنندگان باید همیشه مورد حفاظت قرار گیرند،»...

به گفته هیأت سازمان ملل ‌متحد در عراق در شهر کربلا نیز حداقل ۱۵۰نفر با تفنگهای شکاری مجروح شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f57f964-abe2-4f3c-9523-5bf3126d742a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات