728 x 90

قیام عراق - بیانیه کمیته سازمانده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در مورد ترور و ربودن فعالان قیام + فیلم

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

این خبر تکمیل می‌شود.

 

 

  • فیلمی از درگیری شب گذشته در مقابل مجلس شورای استان کربلا و تخریب یکی از دیوارهای بتونی و شلیک گاز اشک آور و دودزا نیروهای شبه‌نظامی به سمت مردم و جوانان

 

 

 

 

  • کمیته سازمانده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق روز ۲۱آذر ترور فعالان قیام و ربودن آنها توسط مزدوران رژیم آخوندی را محکوم کرد و خواستار مداخله جامعه جهانی برای توقف آن شد.

 

در بیانیه‌یی کمیته آمده است:

موج ترورها و ربودن سیستماتیک تظاهر کنندگان مسالمت جو در عراق، توسط دولت و احزاب فاسد آن و شبه‌نظامیان تروریست ادامه دارد. روز چهارشنبه ۱۱دسامبر ۲۰۱۹(۲۰آذر ۹۸) شبه‌نظامیان اقدام به ترور فعال مدنی «علا باشی الجیزانی» در منطقه شعله بغداد و ربودن فعالان مدنی «عمر العامری» و «سلمان المنصوری» و «احمد الدلیمی» و مخفی نمودن اجباری آنها در زندانهای ویژه شبه‌نظامیان کردند. همزمان ماشین کشتار، تظاهر کنندگان بی‌دفاع را به‌طور مستمر با مهمات جنگی و گازهای اشک‌آور کُشنده ساخت ایران، مورد هدف قرار می‌دهد.

 

این اعمال جنایتکارانه، نقض اساسی اصول حقوق‌بشر است که معاهده‌های بین‌المللی آن را منع می‌کنند. از این رو ضروری است که جامعه بین‌المللی، طبق ماده ۲۴منشور سازمان ملل مربوط به حفظ امنیت و صلح بین‌المللی، اقدامات لازم را اتخاذ نماید. اما بعد از تأکید جامعه جهانی بر حجم دخالت‌های رژیم ایران که به تسلط و اشغال و (صدور) دستورالعمل برای امنیت و سیاست و اقتصاد عراق رسیده و حاکمیت آنرا خدشه‌دار می‌کند، اقدامات فعلی بین‌المللی، متناسب با این جنایات بزرگ علیه تظاهر کنندگان نیست.

 

کمیته برگزاری تظاهرات این جنایات را که دولت مستعفی عادل عبدالمهدی آن را به اجرا می‌گذارد و کماکان از حمایت پارلمان و شبه‌نظامیان وفادار به رژیم ایران برخوردار است محکوم می‌کند. این شبه‌نظامیان برای قدرت‌نمایی، اتوبان «محمد قاسم» را بسته و عکسهای تروریست علی خامنه‌ای را بالا می‌برند و همزمان بالا بردن پرچم عراق توسط تظاهر کنندگان را جنایت محسوب کرده و کشته یا میربایند.

 

این جنایاتی که مستند کردن آنها در دست اجرا است مشمول مرور زمان نمی‌شوند حسابرسی مردم عراق از تمامی مرتکبین این جنایات و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند، به‌زودی فرا خواهد رسید.

 

کمیته برگزاری تظاهرات از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که اقدامات فوری برای کمک به مردم عراق اتخاذ نماید و مطابق قوانین بین‌المللی به اشغالگری رژیم ایران و دم و دنبالچه‌های آن پایان دهد، ضمن این‌که سکوت و نظاره کردن این قتل‌عامها در حق مردم عراق، غیرقابل توجیه است، مردم عراق می‌پرسند: اگر عراق در امور کشور دیگری دخالت نماید آیا جامعه بین‌المللی به تقبیح و محکومیت آن اکتفا خواهد کرد؟!

 

و ما در اینجا به مردم عراق تأکید می‌کنیم که تظاهرات مسالمت‌آمیز و قوی که سمت و سوی آن ثابت و اخراج رژیم ایران و سرنگونی رژیم سهمیه‌بندی فرقه‌گرا است، ادامه دارد و راه‌حلهای وصله پینه‌ای که بانی آنها طرفهای شرکت‌کننده در حاکمیت ستمگر هستند را نمی‌پذیریم، طرفهایی که مدعی شرکت در قیام توده‌یی هستند و خواسته‌های هفتگانه‌ای را اعلام کرده‌اند که متأسفانه برخی رسانه‌های مغرض آن را اشاعه می‌دهند. بنابراین تظاهرات ما تا به ثمر نشاندن پیروزی کامل برای مردم عراق، ادامه دارد.

 

 

کمیته سازمانده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق روز گذشته طی بیانیه‌یی دیگری درباره ترور چهره‌های شناخته شده قیام مردم عراق اعلام کرد: دستور ترورها توسط اتاق عملیات تحت‌امر رژیم ایران صادر می‌شود.

در این بیانیه آمده است: دستان جنایت و ترور، شهید قهرمان علی نجم اللامی را در هنگام بازگشت از میدان تحریر به منطقه الشعب در ربود و در همین محل ترور شد. این شهید یکی از برجسته‌ترین فعالان تظاهرات ملی عراق بود که از آغاز انقلاب اکتبر در هر صحنه‌ای نقش داشت.

ما و مسئولیت کامل این ترور با متوجه حکومت خون در عراق و اتاق عملیاتی می‌دانیم که توسط رژیم ایران و ایادی آن اداره می‌شود.

خون شهید «علی نجم» و خون عراقیان به هدر نخواهد رفت، روز حسابرسی عادلانه از تمامی قاتلان و مسئولان آنها فرا خواهد رسید. این خونها نوری فراراه ما می‌شود که ما را به آزادسازی عراق از رژیم ایران و ایادی قاتل آن رهنمون می‌گردد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: با وجود تهدیدها و ترورها در بغداد و جنوب عراق تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی نظام حاکم هستند.در کمتر از ۱۰روز سه نفر از فعالان تظاهرات ضدحکومتی در عراق ترور شدند. آخرین مورد علی اللامی بود که با اصابت گلوله به سرش کشته شد. گروه‌های مسلح طرفدار رژیم ایران در نیروهای امنیتی ادغام شده‌اند و نفوذ فزاینده‌یی کسب کرده‌اند. یک منبع پلیس گفت مهاجمان از سلاحهای مجهز به صداخفه‌کن استفاده کردند.

 

انستیتوی واشنگتن در امور خاور نزدیک لیست اسامی مقام‌های ارشد و سرکردگان گروه‌های مسلح عراق وابسته به رژیم آخوندی را منتشر کرد که در قتل و کشتار تظاهر کنندگان دست دارند.

در این لیست نام فالح فیاض به‌عنوان مشاور امنیت ملی عراق و رئیس ستاد بسیجیان خامنه‌ای موسوم به حشدالشعبی به چشم می‌خورد. بر اساس گزارش این انستیتو وی شلیک به تظاهر کنندگان و حمله به دفاتر ایستگاههای تلویزیونی در بغداد را تسهیل کرده است. فالح فیاض همان دژخیمی است که در قتل و کشتار مجاهدان اشرفی نقش به سزایی داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25ed0d39-e6eb-4798-a668-1accf492dd7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات