728 x 90

قیام مردم عراق - کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر​​​​​​​: (نه به جلسه یا توافق با قاتلان تظاهر کنندگان) + فیلم و عکس

میدان تحریر بغداد
میدان تحریر بغداد

این خبر تکمیل می‌شود.

 

 

قیام کنندگان در ذی‌قار علیه دخالتهای رژیم آخوندی و مزدوران او شعار دادند و تظاهرات کردند.

 

 

ناصریه ۰ الشطره - تظاهرات و شعار  علیه رژیم ایران

 

 

قیام کنندگان بابل دو ساعت به استاندار بابل مهلت دادند 

 

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر در عراق در بیانیه ۱۹۱ با عنوان (نه به جلسه یا توافق با قاتلان تظاهر کنندگان) نوشت: کمیته برگزاری تظاهرات اعلام می‌کند که آنها هرگز در جلسه با قاتلان تظاهر کنندگان شرکت نخواهند کرد و این کمیته هر توافقی که به هر شکل با این افراد که نمایندگان تحصن کنندگان نیستند، صورت گیرد، را به‌رسمیت نمی‌شناسد، و کمیته سازمانده تظاهرات،ارتباطی با هر توافقی که صورت گرفته، ندارد.

در این بیانیه آمده است: کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر مطلع شد، تعدادی که منتسب به دانشگاه تکنولوژی هستند، بیانیه‌یی صادر کرده‌اند. این بیانیه در برگیرنده توافق بر روی نکاتی بوده که در جلسه‌ای که در ترمینال باب شرقی روز جمعه ۷فوریه ۲۰۲۰ بین ”ابودعا العیساوی“ معاون جهادی و تعدادی از رهبران کلاه آبی و بین نمایندگانی از جریان صدر در میدان تحریر، که به‌دروغ و تزویر مدعی نمایندگی متحصنان هستند، برگزار شد.

این کمیته از توافقاتی که بین طرفین در ترمینال باب شرقی انجام گرفته آنرا صرفاً همان ایده‌ٔ تلاش برای سوار شدن بر روی موج تظاهرات و منحرف کردن آن از مسیر درست آن و کسب منافع حزبی و گروهی می‌داند، این اقدام را یک نمایش هزل و لو رفته می‌داند که هدف از آن استمرار اشغال مطعم ترکی از سوی افراد جنایتکار کلاه آبی در لباس جدید و غیر کلاه آبی است و نمی‌توان آنرا از تظاهر کنندگان پنهان نگه داشت.

از این رو کمیته برگزاری تظاهرات از کلاه آبی‌ها، خواستار خروج بی‌قید و شرط از مطعم ترکی (کوه أحد) هستند. زیرا این مکان خاص تظاهر کنندگان متحصن می‌باشند که همه چیز خود را برای بازپس‌گیری میهن از فاسدین و جنایتکاران و دم و دمبالچه‌ها داده‌اند.

اما در رابطه با تلاشهای این جنایتکاران مبنی بر بازگشت مجدد به میدانهای تحصن، بعد از این‌که دستان آنها به خون شهدا و بی‌گناهان از تظاهرات‌کنندگان صلحجو آغشته شد، یک شیوه جدید و ترفند دیگری از قاتلانی است که طرح های رژیم ایران را می‌خواهند اجرا کنند. یعنی قصد آنها شکاف در صفوف متحصنان صلحجو جهت تسهیل حمله و هجوم به آنها و پراکنده کردن تحصن مسالمت‌آمیز آنها و محقق کردن نیت خبیث‌شان برای پیش بردن کاندید احزاب فاسد جهت منصب نخست‌وزیری است که تمامی میدانها آن را مردود اعلام کردند.

 

 

قیام مردم عراق علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه - شعار اخراج رژیم ایران

قیام‌کنندگان عراقی در شهرهای بغداد، بصره، کربلا، نجف، بابل، سماوه، دیوانیه و بابل با برگزاری تظاهرات، ضمن افشا و محکوم کردن جنایات مزدوران دستبوس و دست‌نشانده رژیم ولایت فقیه بر استمرار قیامها تا برکناری تمامیت دستگاه حکومتی دست‌نشانده و مزدور رژیم آخوندی تأکید کردند.

کمیته برگزار کننده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در بیانیه‌های خود تأکید کرد خواسته‌های تظاهر کنندگان در سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌یی و شبه‌نظامیان، یک راه‌حل واقعی است و این قیام تا باز پس‌گیری عراق ار اشغالگران ادامه می‌یابد.

این کمیته هم‌چنین اعلام کرد:‌ مسئولیت حمله جنایتکارانه بزرگ درنجف اشرف علیه تظاهر کنندگان را متوجه مقتدی صدر و شبه‌نظامیان سرایا سلام و عصائب و حزب‌الله وسرایا الخراسانی می‌داند.

 

نامه کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر در عراق به دبیرکل سازمان ملل

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر در عراق از آنتونیو گوترز خواستار دخالت فوری برای متوقف کردن قتل‌عامها در بغداد و شهرهای دیگر شد.

در بخشهایی از این نامه آمده است:

تظاهر کنندگان صلجو در بغداد و شهرهای دیگر در معرض قتل‌عام هستند، در حال حاضر استفاده از سلاح بر علیه تظاهر کنندگان سیاست ثابت نیروهای حکومتی و شبه‌نظامیان مسلحِ وفادار به رژیم ایران در همدستی با دولت بغداد شده است، روزانه این امر منجر به دهها کشته و صدها مجروح می‌شود.

 

مردم عراق از ابتدای اکتبر ۲۰۱۹در تظاهرات مسالمت‌آمیز و مشروع خود که حق تضمین شده آنها در تمامی قوانین بین‌المللی و محلی است به خیابان‌ها آمدند تا به آنچه که از فجایع انسانی بر سر عراق، آمده، اعتراض کنند، علت این فجایع، سیاست‌های رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرای شکست‌خورده‌ای است که باعث شده، عراق یک دولت ناموفق باشد و در قعر جدول بین‌المللی از زاویه توسعه و در بالای این جدول به‌لحاظ معیارهای فساد و هرج و مرج و موارد نقض حقوق‌بشر و سرکوب و تروریسم و نرخ بیکاری و فقر قرار گیرد، آن هم در کشوری که از غنی‌ترین مناطق جهان محسوب می‌شود و مهمتر از همه اینها، دولت منطقه سبز، حاکمیت عراق را از طریق شبه‌نظامیان تروریست که گلوله‌های جنگی علیه بی‌گناهان استفاده می‌کنند، به رژیم ایران تحویل داده است.

 

جدیدترین عملیات سرکوب تظاهرات در روزهای اخیر، شامل قتل‌عام های وحشیانه‌ای است که توسط نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان در ناصریه و نجف و کربلا و در میدان تحریر در پایتخت بغداد صورت گرفته است که منجر به دهها کشته و مجروح شده است.

شایان یادآوری است که تعداد قربانیان تظاهرات مسالمت‌آمیز از شروع تظاهرات در ابتدای اکتبر ۲۰۱۹تاکنون ۸۰۰کشته و بیش از ۲۵۰۰۰مجروح، علاوه بر این صدها مورد آدم‌ربایی و ناپدید شدگان اجباری، و این در حالی است که ارگانهای حاکمیت تلاش می‌کنند که تعداد را کاهش دهند و از مسئولیت خودشان در روشن کردن سرنوشت دستگیر ‌شدگان و ربوده شدگان، شانه خالی کنند.

 

راه‌حلی که مورد خواست تظاهر کنندگان در عراق است، همان خواسته‌های مردم عراق با تمامی طوائف و اجزای تشکیل دهنده آن است که از تظاهرات مسالمت‌آمیز بشکل نامحدود حمایت می‌کنند، این تظاهر کنندگان از سیاست‌های شکست‌خورده این نظام سیاسی، به جان آمده‌اند، خواسته‌های آنان بشرح زیر است:

  1. لغو رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرا با تمامی نهادهای مجریه و مقننه (پارلمان، دولت و ریاست جمهوری).
  2. بلوکه کردن قانون اساسی.
  3. تشکیل دولت انتقالی موقت از شخصیتهای ملی و مستقل برای مدت یکسال، که طی آن این دولت به موارد زیر اقدام می‌کند:

الف. تدوین قانون جدید انتخاباتِ منصف وعادلانه.

ب. اجرای انتخابات آزاد و سالم تحت نظارت سازمان ملل ‌متحد و اتحادیه اروپا، مشروط به عدم شرکت کسانی که در نهادهای مجریه و مقننه دولت از سال ۲۰۰۳تاکنون مشارکت داشته‌اند.

ج. تدوین قانون اساسی جدید که در آن منافع مردم عراق، مطابق قوانین محلی و بین‌المللی رعایت شده وبدور از تبعیض فرقه‌یی یا نژاد پرستانه باشد.

۴. پایان دادن به تسلط رژیم ایران و خارجی و احزاب سیاسی و شبه‌نظامیان مسلح جنایتکار.

 

کمیته برگزاری تظاهرات، بر اساس منشور سازمان ملل؛ از شما شخصا، و از طریق شما از جامعه بین‌المللی، درخواست می‌کند که اقدامات لازم را در مشورت با اعضای شورای امنیت اتخاذ نمائید و بر دولت منطقه سبز فشار آورده و آنها را مجبور به حفاظت تظاهر کنندگان صلح‌جو کنید و بخواهید تا به موارد نقض حقوق‌بشر با استفاده از شیوه‌های کشتار و سرکوب و تروریسم و ارعاب علیه شهروندان صلح‌جو پایان دهد، این اعمال، قانوناً و اخلاقاً‌، مطلقاً قابل‌قبول نیست.

این کمیته از جنابعالی می‌خواهد، که اقدامات لازم، جهت شرکت یک هیأت از این کمیته و معرفی آن به جنابعالی و شورای امنیت، تسهیل نمائید تا این هیأت توضیحات موثقی مربوط به قیام بزرگ عراق و آنچه که تظاهر کنندگان صلجو از انواع موارد نقض در معرض آن قرار می‌گیرند، ارائه نمایند.

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر در عراق

 

 

 

در سماوه و ناصریه قیام‌کنندگان تظاهرات کردند. جوانان انقلابی در ناصریه گفتند تا رسیدن به خواسته‌های خود دست از قیام برنمی‌دارند.

 

نیروهای مقتدی صدر از میدان تحریر و مطعم الترکی خارج شدند.

قیام‌کنندگان در بغداد، نجف و بابل تظاهرات کردند و علیه دخالت‌های رژیم آخوندی شعار دادند.

 

 

 

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

سماوه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

بابل - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

بابل - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

بابل - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

بابل - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

ناصریه - تظاهرات مردم و جوانان ۱۹بهمن۹۸

 

ضرب ‌و شتم مردم و جوانان توسط نیروهای امنیتی در بابل

 

  • سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو از کشتار تظاهر کنندگان عراقی در نجف ابراز نگرانی کرد.
  • تظاهرات‌کنندگان در نجف انتصاب محمد علاوی از سوی باندهای وابسته به رژیم ایران به‌نخست وزیری را مردود دانستند.
  • دانشجویان در بابل حاکمان عراق را دم و دنبالچه‌های رژیم ایران توصیف کردند و بر ادامه اعتصاب و تظاهرات تأکید کردند.
  • در کربلا قیام‌کنندگان شعار می‌دادند رژیم ایران اخراج اخراج.

کمیته برگزاری انقلاب اکتبر عراق در بیانیه ۱۸۸با عنوان (اعتراف مرجعیت به‌قتل‌عام نجف و هدف قرار دادن عموم تظاهر کنند گان) نوشت:

مرجعیت نجف در خطبه نماز جمعه امروز ۷فوریه ۲۰۲۰روی قتل‌عام نجف توسط شبه‌نظامیان کلاه آبی تأکید نمود در حالی که افراد سیاسی که این شبه‌نظامیان را اداره می‌کنند، قتل‌عام در نجف را منکر می‌شوند، مرجعیت دینی تأکید می‌کند که این افراد سیاسی منبع آشوب و هرج ومرج هستند. این اعتراف مرجعیت دلیل روشنی بر تروریسمی است که توسط شبه‌نظامیان کلاه آبی علیه تظاهر کنندگان در سراسرعراق واز جمله میدان تحریر و استمرار اشغال ساختمان مطعم ترکی (کوه أحد) با تهدید سلاح صورت می‌گیرد. این وضعیت بیانگر این است که در عراق دولتی وجود ندارد و آشکارا این دولت توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران ربوده شده است این وضعیت بعد از آن به‌وجود آمد که نیروهای دولتی و احزاب سیاسی حاکم، در دستگیری آنها و جلوگیری از تحرکات جنایتکارانه‌شان علیه تظاهر کنندگان صلجودر عراق شکست خوردند.

بنابراین کمیته برگزاری تظاهرات، می‌پرسد: با چه اعتبار قانونی، مسئول سیاسی حزب تصمیم به اقدامات نظامی و امنیتی می‌گیرد و شبه‌نظامیان کلاه آبی را برای در کنترل گرفتن وضعیت امنیتی میدانهای تظاهرات و دانشگاههای عراق گسترش می‌دهد، اهرم قانونی برای تصمیمات این شبه‌نظامیان چیست؟ و چرا ارگانهای امنیتی دولتی با آنها همدست است وتحرکات آنها را تأمین می‌کند آنها حامل سلاح هستند و آدم‌ربایی می‌کنند و جوانان عراق را ترور می‌کنند، دادستانی کجاست و چرا دستگیر نمی‌شوند؟ از این رو تأکید می‌شود که خواسته‌های تظاهر کنندگان در سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌یی و شبه‌نظامیان راه‌حل واقعی است که تظاهر کنندگان انقلاب اکتبر برای محقق کردن این خواسته، این انقلاب را ادامه خواهند داد و روی آن پافشاری وایستادگی می‌کنند تا عراق ربوده شده را از آنها باز پس گیرند و با مشارکت مردم عراق، دولت مردمی و عدالت را بنا کنیم.

 

 

 

هشدار رهبران عشایر عراق به مقتدی صدر

به‌نوشته االشرق‌الأوسط لندن رهبران عشایر عراق به مقتدی صدر هشدار دادند خون فرزندان مردم عراق را نریزد

االشرق‌الأوسط نوشت:‌ حمله هواداران صدر به محلهای تحصن معترضان محکومیت گسترده اجتماعی را برانگیخته است. با وجود کشتار و خون‌ریزی، مردم عراق به برگزاری تظاهرات ادامه می‌دهند و صدها دانش‌آموز و دانشجوی عراقی میدان تحریر بغداد را پر کرده‌اند. آنها شعار می‌دهند: اگر ۱۰یا ۱۰۰نفر هم کشته شوند از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت مقام‌های آمریکایی از کشتار نجف خشمگین هستند.

 

 

تلویزیون العربیه روز گذشته انتشار آمار قربانیان تظاهرات عراق توسط کمیساریای حقوق‌بشر را منتشر کرد.
کمیساریا خاطرنشان ساخت که به‌قتل رسیدن 543نفر را از شروع تظاهرات ضدحکومتی به ثبت رسانده است. بنا‌ به‌گفته کمیساریا تنها در بغداد 276نفر کشته شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5d17eb3-9280-4b4d-a0b0-9ba94b8ecb49"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات