728 x 90

قیام در عراق - پیام سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی: درود بر شما که نخست‌وزیری شیاع سودانی عامل رژیم ولایت فقیه را رد کردید

پیام سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی - ۲۳آذر۹۸
پیام سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی - ۲۳آذر۹۸

 

 

قیام کنندگان عراقی در میدان تحریر بغداد با نشان دادن تصاویر ضربدر خورده نوری مالکی و سودانی که به عنوان نخست وزیر احتمالی مطرح شده، مخالفت خود را با تعیین هر نخست وزیری توسط حاکمان فعلی ابراز کردند.

 

 

پیام سخنگوی مجاهدین به انقلابیون عراقی:

درود بر شما که نخست‌وزیری شیاع سودانی عامل رژیم ولایت فقیه را رد کردید. این جانور وحشی در مقام وزیر حقوق‌بشر نوری مالکی همان مزدوری است که هر گونه حمله و قتل‌عام و گروگانگیری را در اشرف در سال ۹۲ حاشا می‌کرد. جای سیاستمداران اسقاطی دست‌نشانده فقط در زباله‌دان است. هر کس در جنایت و خون‌ریزی سهیم است مقدمتاً باید در برابر عدالت قرار بگیرد.

 

 

عفو بین‌الملل در اطلاعیه‌یی که امروز منتشر کرد خواستار اقدام فوری موثر برای پایان دادن به کمپین فزاینده مرگبار اذیت و تعقیب،تهدید، آدمربایی، قتل عامدانه فعالان ومعترضین در بغداد و سایر شهرها شد.

عفو بین‌الملل در این اطلاعیه نوشت:

 گزارشات شاهدان عینی شامل ۹نفر از فعالان، اعتراض کنندگان و خویشاوندان فعالان مفقود شده از بغداد، کربلا و دیوانیه  توضیح داده اند؛ آنچه در حال وقوع است یک کمپین ترور است و بعد از اینکه طی دو هفته گذشته، شماری از اعتراض کنندگان و فعالان کشته شدند یا ربوده شده و به اجبار ناپدید شدند دیگر هیچ کجا امن نیست که اکثرشان هنگام بازگشت از اعتراضات به خانه هایشان دستگیر شدند.

در ۸دسامبر فاهم التایی یک فعال دیگر در کربلا به ضرب گلوله کشته شده است و در اینحال جسد یک فعال دیگر  علی نائم اللامی در ۱۱دسامبر در بغداد پیدا شد که از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته بود.

-لین معلوف مدیر تحقیق خاورمیانه یی عفو بین الملل گفت جامعه بین الملل بایستی فورا صدای خود را بلند کرده و به این وضعیت نگران کننده پایان بدهد.

 

بنر پاسدار قاسم سلیمانی توسط مردم عراق در خیابانها نصب شده: کشته شدگان در بهشت و قاتلان در جهنم هستند.

بنر پاسدار قاسم سلیمانی توسط مردم عراق در خیابانها نصب شده: کشته شدگان در بهشت و قاتلان در جهنم

بنر پاسدار قاسم سلیمانی توسط مردم عراق در خیابانها نصب شده: کشته شدگان در بهشت و قاتلان در جهنم

 

تظاهرات در استانهای جنوبی علیه کاندیداتوری محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری

العربیه نوشت: تظاهرکنندگان مثنی کاندیداتوری سودانی برای نخست وزیری را رد کردند
شعار تظاهرکنندگان:

(مستقل نه مستعفی)
(آری آری به عراق ..... نه نه به سودانی)
(انقلاب ما مسالمت آمیز است )


 بصره نیز شاهد اعتراضاتی مشابه بود، شعار تظاهرکنندگان:

عمار الحکیم ... باطل
هادی العامری ... باطل

شعار علی شیاع السودانی - مستقل نه مستعفی

شعار علی شیاع السودانی - مستقل نه مستعفی

میدان تحریر - پلاکارد علیه مالکی و شیاع السودانی

میدان تحریر - پلاکارد علیه مالکی و شیاع السودانی

 

طرح تحریمهای کنگره آمریکا علیه ۹تن از سرکردگان حشدالشعبی

کنگرهٔ آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد طرح تحریم‌هایی را علیه ۹تن از سرکردگان شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق وابسته به رژیم آخوندی را بررسی می‌کند.

کنگره آمریکا هم‌چنین اعلام کرد، اعمال تحریم‌های اضافی بر معاون رئیس گروه‌ شبه‌نظامی حشدالشعبی را بررسی می‌کند.

خاطرنشان می‌شود وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۱۵آذر ۹۸ سه تن از سرکردگان مزدور عراقی حکومت آخوندی از جمله قیس الخزعلی را به‌خاطر کشتار قیام‌کنندگان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

 

 

بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت ملل ‌متحد در مورد عراق ۱۳دسامبر ۲۰۱۹

بیانیه مطبوعاتی شورای امنیت توسط رئیس شورا کلی کرافت (نماینده آمریکا) صادر شد:

در این بیانیه آمده است:

  • کشورهای عضو شورای امنیت نگرانی عمیق نسبت به از دست رفتن جانهای تظاهر کنندگان و قتل، نقص‌عضو و دستگیریهای خودسرانه تظاهر کنندگان بی‌سلاح خود را ابراز کردند.
  • اعضای شورای امنیت بر حق تجمع مسالمت‌آمیز در عراق تأکید کردند و به مقامات عراق فراخوان دادند که فوراً تحقیقات شفافی پیرامون خشونت علیه تظاهر کنندگان انجام دهند.
  • آنها نسبت به کشتن یا نقص‌عضو تظاهر کنندگان غیرمسلح و نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کردند. اعضای شورای امنیت نسبت به دخیل بودن گروه‌های مسلح در قتلهای فراقضایی و آدم‌ربایی ابراز نگرانی کردند.

 

استمرار درگیریها در میدان وثبه بغداد و کربلا

  • شب گذشته در میدان وثبه نیروهای شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران بار دیگر به جوانان و مردم معترض در میدان وثبه  بغداد حمله کردند و گاز اشک آور و دودزا به سمت مردم شلیک کردند.
  • جوانان قیام کننده در میدان تحریر بغداد شب گذشته نسبت به توطئه‌های عوامل رژیم آخوندی در حالت آماده‌باش بودند. 
  • در کربلا نیروهای شبه نظامی به سمت جوانان و مردم گلوله‌های دودزا و گاز اشک‌آور شلیک کردند.
  • در استان میسان شبه‌نظامیان با سلاحهای مختلف و لباسهای متنوع در سطح شهر حضور داشتند.

 

بیانیه کمیته سازمانده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق

کمیته سازمانده تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی اطلاعیه دیگری درباره ترور قیام کنندگان عراقی توسط مزدوران رژیم آخوندی اعلام کرد:کمیته برگزاری تظاهرات این جنایات را که دولت مستعفی عادل عبدالمهدی آن را  به اجرا میگذارد وکماکان از حمایت پارلمان و شبه نظامیان وفادار به رژیم ایران  برخوردار است  محکوم میکند.  این شبه نظامیان برای قدرت نمایی، اتوبان «محمد قاسم» را بسته  و عکس های تروریست علی خامنه ای را بالا می برند و همزمان بالا بردن پرچم عراق توسط تظاهرکنندگان را جنایت محسوب کرده  و کشته یا میربایند.

این بیانیه می افزاید : مستند کردن جنایتهای صورت گرفته در دست اجراست و مشمول مرور زمان نمیشوند حسابرسی مردم عراق از تمامی مرتکبین این جنایات و کسانی که با آنها همکاری میکنند، بزودی فرا خواهد رسید.

کمیته برگزاری تظاهرات از جامعه بین المللی میخواهد که اقدامات فوری برای کمک به مردم عراق اتخاذ نماید و مطابق قوانین بین المللی به اشغالگری رژیم ایران  و دم و دنبالچه های آن پایان دهد، ضمن اینکه سکوت و  نظاره کردن این قتل عامها در حق مردم عراق، غیر قابل توجیه است.

 

به رغم تهدیدها و ترورهای جنایتکارانه عوامل ودست نشاندگان رژیم آخوندی میدان تحریر و سایر سنگرهای قیام کنندگان در مانند میدان خلانی و وثبه در تسخیر آنهاست و مقاومت وقیام ادامه دارد.

روز جمعه در کربلا،  قیام کنندگان   تظاهرات بزرگی  علیه دست نشاندگان رژیم آخوندی برگزار کردند.

به گزارش اسکای نیوز عوامل حکومتی با چاقو به تظاهرکنندگان حمله کردند و ۵ تن را مجروح کردند

 

گزارش خبرگزاری فرانسه از میدان تحریر بغداد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: معترضان عراقی در میدان تحریر بغداد  یک دولت کوچک ایجاد کرده‌اند که به‌گفته آنها خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد که دولت حاکم  قادر به تأمین آن نبوده است.

در ورودی میدان، تعداد زیادی نگهبان از سنگرهای موقت حفاظت می‌کنند. مردان و زنان نگهبان کلیه نفراتی که وارد میدان می‌شوند را بازرسی می‌کنند...

تعداد زیادی از قیام کنندگان مشغول جارو زدن پیاده‌روها هستند.

حیدر شاکر Haydar Chaker یکی از قیام کنندگان گفت: «آن چه ما طی ۲ماه انجام داده‌ایم بیش از آن است که دولت ظرف ۱۶سال کرده است. هرکس مسئولیت خود را دارد، از پخت نان تا نقاشی روی دیوارها تا تقسیم کارگریها و شیفت‌های برنامه‌ریزی شده»...

یکی از کارگران شهرداری گفت: «میدان تحریر در مقایسه با قبل هرگز به این تمیزی نبوده است».

یک خانم معترض گفت: «هدف انقلاب ساختن است، ما اینجا آمده‌ایم که ملت و کشور خود را بسازیم».

 

 

گزارشی از مسیحیان عراق در همبستگی با قیام کنندگان

مسیحیان عراق در همبستگی با قیام کنندگان، درختان کریسمس را با تصاویر شهیدان قیام آراسته کردند. تظاهرکنندگان گفتند فرا رسیدن جشنهای میلاد مسیح و سال نو میلادی را با این ابتکار به مسیحیان عراق تبریک می‌گوییم.  

به گزارش آسوشیتدپرس کاردینال -لویس رافائیل ساکو- کشیش کلیسای کلدانی در بازدیدی که -از میدان تحریر قلب قیام عراق در بغداد کرد، جوانانی که دیوار فرقه‌گرایی را شکسته و هویت ملی عراق را به آن بازگردانده‌اند  تحسین کرد. وی گفت: «اینجا احساس می‌کنی که عراقی هستی. عراقی جدید متولد شده است. ما از نظر اخلاقی و معنوی در فضای پرتنش کنونی نمی‌خواهیم جشن بگیریم؛ درست نیست که ما جشن بگیریم و شادی کنیم و بقیه جان بسپارند. این کار درست نیست».  

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58e92db4-7f95-4e04-bb1c-5beb7a5660a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات