728 x 90

قیام در عراق - درگیری در میدان خلانی، تظاهرات گسترده در بغداد و شهرهای جنوبی عراق + فیلم و عکس

میسان - یکی از زنان تظاهرات  کننده  - ۲۹ بهمن
میسان - یکی از زنان تظاهرات کننده - ۲۹ بهمن

این خبر تکمیل می‌شود.

 

نیروهای سرکوبگر حکومتی در میدان خلانی با بکارگیری تفنگهای شکاری و گاز اشک‌آور به جوانان تظاهر کننده حمله کردند.
 مردم و دانشجویان در بغداد و شهرهای جنوبی(بصره، کربلا، دیوانیه، ناصریه و میسان) با تظاهرات و راهپیمایی خشم و انزجار خود را با نخست‌وزیری محمد علاوی کاندیدای وابسته به رژیم آخوندی اعلام کردند. 

 

امروز سه‌شنبه ۲۹بهمن تجمع و تظاهرات مردم و دانشجویان عراقی در شهرهای بصره و میسان ادامه داشت.

راهپیمایی و تظاهرات دانشجویان در میسان -۲۹بهمن

راهپیمایی و تظاهرات دانشجویان در میسان -۲۹بهمن

راهپیمایی و تظاهرات دانشجویان در میسان -۲۹بهمن

راهپیمایی و تظاهرات دانشجویان در میسان -۲۹بهمن

 

 

شب گذشته در میدان خلانی بغداد، نیروهای سرکوبگر حکومتی و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در میدان خلانی با بکارگیری تفنگهای شکاری و گاز اشک‌آور بار دیگر به جوانان تظاهر کننده حمله کردند که با ایستادگی و مقاومت جوانان روبه‌رو شدند.

روز گذشته قیام مردم عراق با حضور گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی در ناصریه، کربلا، میسان، دیوانیه و استان واسط بی‌اعتنا به یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر حکومتی و وحوش خامنه‌ای به میدانهای تحصن و به آتش کشیدن چادرها و آدمربایی و کشتار قیام‌کنندگان بی‌امان ادامه داشت.

 

قیام‌کنندگان مخالفت قاطع خود را با نخست‌وزیری محمد علاوی کاندیدای باندهای وابسته به رژیم آخوندی اعلام کردند و خشم و انزجار خود را از جنایات مقتدی صدر ابراز داشتند.

 

فعالان انقلاب تصاویر را منتشر کردند که نشان می‌دهند نیروهای حکومتی در حال به آتش کشیدن مغازه‌ها و اماکن تجاری هستند هدف آنها این است که آنرا به تظاهر کنندگان نسبت دهند و چهره آنها را مخدوش کنند.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق اعلام کرد: انقلابیون عراقی تا پاکسازی سرزمینشان از دژخیمان رژیم ایران که درکی انسانیت ندارند،پیمان خون بسته‌اند.

 

این کمیته در بیانیه ۱۹۹ خود از رسانه‌هایی که تظاهرات انقلابیون و واقعیتهای میدانی مربوط به انقلاب اکتبر عراق را انعکاس می‌دهند تشکر کرد و نوشت:

تظاهر کنندگان انقلاب اکتبر در عراق، نقش پیشتازانه و موضع شرافتمندانه هر تلاش رسانه‌یی در حمایت از تظاهرات عراق و انتشار واقعیتهای میدانی مربوط به انقلاب اکتبر و استمرار در پشتیبانی از تلاشهای این انقلاب برای باز پس‌گیری عراق از احزاب فاسد و شبه‌نظامیان جنایتکارآن و تسلط رژیم ایران که به غده سرطانی درجسم عراق تبدیل شده را ارج می‌نهد، تظاهر کنندگان انقلاب اکتبر معتقدند که حاکمیت و ثبات در عراق فقط با ریشه‌کن کردن این غده سرطانی محقق می‌گردد. این تلاشهای رسانه‌یی در برگیرنده کانالهای ماهواره‌ای،سایتها، خبرگزاریها و شبکه‌های اجتماعی است که اخبار وحقایق این انقلاب وملاقاتهایی که با فعالان در میدانهای تظاهرات صورت می‌گیرد را منعکس ومنتقل می‌کنند، هم‌چنین این رسانه‌ها مواضع و موقعیتهای مختلف را دنبال کرده و آنها را از سوی انقلابیون و مردم عراق تاریخاً مستند می‌کنند، آنان هر آنچه که در جاهای مختلف روی می‌دهد را پیگیری و دنبال کرده تا این‌که شاهدی بر این حرفه وصداقت این کانالها که در کنار مردم عراق ایستاده‌اند، باشند، این رسانه‌ها از حق، جانبداری کرده وازخواسته‌های انقلاب اکتبر که خون پاک جوانان برای تحقق آن جاری شده، دفاع می‌کنند.

از این رو کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر از سوی تمامی تظاهر کنندگان عراقی، مراتب تشکر وقدردانی وخرسندی و افتخار ابراز می دارد

 

 

کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر همچنین در بیانیه شماره ۱۹۷ خود نوشت:‌ بیمارستانهای عراق به‌ویژه پایتخت بغداد از پذیرش تظاهر کنندگان ِ مجروح سرباز می‌زنند در این رابطه بیمارستان مدینه الطب و بیمارستان مدینه الصدر و بیمارستان الشیخ زاید از پذیرش انقلابیون مجروح خودداری می‌کنند. این عمل ننگین، بیانگر میزان توحش وسفاکیّت احزاب سهمیه‌ای فرقه‌گرا است که به بدترین برخوردهای ضدانسانی علیه تظاهر کنندگان متوسل می‌شوند تا با این اعمال شنیع آنها را ساکت کنند، و این در حالی است که انقلابیون با خدای خود وباخودشان تا پاکسازی سرزمین عراق از دژخیمان رژیم ایران که درکی از رحم و انسانیت ندارند، پیمان بسته‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba9c7f22-771c-4c5b-917d-13c315516cee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات