728 x 90

قطعنامه جنایی وزارت دادگستری آمریکا علیه قاچاق نفت توسط رژیم ایران

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۱۷شهریور از اخلال موفقیت‌آمیز در یک محموله چند میلیون دلاری نفت خام سپاه پاسداران که یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری شده خبر داد. این وزارتخانه در این رابطه قطعنامه‌یی صادر کرد. این اولین قطعنامه جنایی در تاریخ مربوط به شرکتی است که با تسهیل فروش و حمل و نقل غیرقانونی نفت ایران تحریم‌ها را نقض کرده است. محموله این شرکت که بیش از ۹۸۰هزار بشکه نفت خام قاچاق بود توقیف شد.

طبق اسناد دادگاه، در ۱۹آوریل ۲۰۲۳ -۳۰فروردین۱۴۰۲ شرکت سوئز راجان به توطئه برای نقض قانون بین‌المللی اعتراف کرد. در همان تاریخ، این شرکت توسط قاضی دادگاه به سه سال حبس مشروط شرکتی و جریمه تقریباً ۲.۵میلیون دلاری محکوم شد. دولت آمریکا می‌گوید مصادره این نفتکش بر اساس قوانین تروریسم و ​​پولشویی صورت گرفته است. چندین نهاد وابسته به سپاه پاسداران و نیروی قدس در فروش مخفیانه و انتقال نفت ایران به یک مشتری در خارج از کشور دست داشتند. آنها با استفاده از انتقال کشتی به کشتی و اسناد جعلی و سایر ابزارها تلاش کردند مبدأ نفت را پنهان کنند. این محموله نفتی متعلق به سپاه پاسداران و نیروی قدس بود که هر دو توسط آمریکا به‌عنوان سازمانهای تروریستی خارجی معرفی شده‌اند. سود حاصل از فروش نفت برای طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران، از جمله گسترش سلاحهای کشتار جمعی و وسایل حمل آن، حمایت از تروریسم، و نقض حقوق‌بشر داخلی و بین‌المللی استفاده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8a405e8-686f-4a91-a69e-9394e3aad057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات