728 x 90

قطعات فروخته شده شرکت لهستانی به رژیم ایران که در پهپادهای شاهد به‌کار رفته‌اند

پهپاد شاهد ساخت رژیم ایران
پهپاد شاهد ساخت رژیم ایران

به گزارش رویترز یک فرستنده رادیویی خصوصی در لهستان خبر داد که یک شرکت دولتی لهستانی قطعاتی را به رژیم ایران فروخته که در ساخت پهپادهای شاهد به‌کار رفته‌اند. دادستانی لهستان از دو سال پیش در حال تحقیق در این باره است. دادستانهای لهستان در ایمیلی تأیید کردند که در حال بررسی صادرات احتمالی کالاهایی از این کشور هستند که استفاده دوگانه دارد، اما نامی از ایران نبردند.

به گفته "رادیو زت" یک شرکت لهستانی متعلق به سازمان توسعه صنایع پمپ‌بنزین این کشور قطعاتی را فروخته است که سر از پهپادهای ایرانی در‌آورده‌اند.

به گزارش رادیو زت کارخانه تجهیزات ارتباطی پوزنان لهستان پمپ‌هایی را به شرکت موتورسازان ایران فروخته است که تولیدکننده تراکتورهای کشاورزی است. قطعات خریداری شده به کارخانه‌های تولید تجهیزات نظامی ایران داده شده و در پهپادهایی که به روسیه فروخته شدند، به‌کار گرفته شده‌اند.

بنا بر خبر، این موضوع توسط آژانس امنیت داخلی لهستان بررسی و به دادستانی این کشور اطلاع داده شده است.

دادستانی در بیانیه خود اعلام کرده که در حال بررسی صادرات کالاهای شرکت لهستانی یاد شده با کاربرد دوگانه است که نیازی به مجوز قانونی وزارت توسعه و فناوری این کشور نداشته‌اند.

سایت ان اف پی روز ۲۹تیر نوشت: شرکت دولتی لهستان قطعات مورد استفاده در پهپادهای انتحاری رژیم ایران که توسط روسیه در اوکراین استفاده شده را فروخته است.
یک شرکت دولتی لهستانی قطعات مورد استفاده در پهپادهای انتحاری شاهد ۱۳۶ رژیم ایران را فروخت. روسیه از چنین پهپادی در جنگ خود علیه اوکراین استفاده می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb9d01dc-e30c-4a11-afd2-92fa88e95433"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات