728 x 90

قطع آنتن آیفونهای ۱۴ و ۱۵ در ایران

قطع آنتن آیفون های ۱۴ و ۱۵ در ایران
قطع آنتن آیفون های ۱۴ و ۱۵ در ایران

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رژیم روز سه‌شنبه ۳۰مرداد گفت: «با توجه به پیگیری‌های جدی ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما تکمیل نشده و هم‌چنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به‌طور کامل به مرحله اجرا برسد».

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران تسنیم، او درباره واردات «۵۰۰میلیون دلار» آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ قاچاق توسط «یکی از انجمن‌های تخصصی» گفت: «این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود. در نتیجه آماری از آن وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند».

سرکردگان رژیم ایران همواره از گوشی‌های ثبت‌نشده به‌عنوان «قاچاق» نام می‌برند.

رئیس کمیسیون موبایل اتاق اصناف اوایل مرداد گفته بود: «با وجود ممنوعیت واردات، یک‌میلیون دستگاه آیفون ۱۴ و ۱۵ در ایران آنتن می‌گیرند».

بر اساس ابلاغیه اول مرداد امسال گمرک ایران، واردات آیفون با مدل ۱۴ و بالاتر هم‌چنان ممنوع است.

ممنوعیت واردات آیفون‌های جدید باعث افزایش قیمت قابل توجه مدل‌های قدیمی‌تر مانند سری آیفون ۱۲ و ۱۳ در بازار ایران است. این ممنوعیت هم‌چنین کاربران را از دسترسی به نسخه‌های جدید تلفن همراه محروم کرده است.

از مزایای مدل‌های سری ۱۴ و ۱۵ موجود در بازار که به شکل غیررسمی وارد کشور شده‌اند این می‌باشد که به کاربران اجازه می‌دهند تا به مدت یک ماه به ازای هر سیم‌کارت از آنتن گوشی استفاده کنند.

به‌دلیل این‌که اغلب این مدل‌ها دارای ۲سیم کارت هستند صاحبان آن در مجموع تا دو ماه به شکل عادی از گوشی استفاده می‌کنند.

پس از پایان مهلت استفاده از گوشی‌های رجیستر نشده، کاربران با استفاده از ترفندهای خاص و یا پرداخت هزینه بیشتر به فروشندگان موفق می‌شوند به‌طور موقت مهلت بیشتری برای استفاده از آنتن موبایل خود داشته باشند اما حالا همین دسترسی هم با خطر قطع آنتن مواجه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88c8a693-7da4-4ac2-bfbd-78008a43a6ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات