728 x 90

قضاییه جلادان

در حکومت ولایت فقیه ساختارها ضدمردمی ساماندهی شده است، وزارت نفت کارش چپاول سرمایه‌های مردم ایران و تقدیم آن به خامنه‌ای و سپاه تحت‌امرش است. وزارت صنعت صنایع را به‌اسم خصوصی‌سازی ورشکست کرده و با واردات کالاهای دسته‌دومی و ارزان به‌دنبال کسب دلار است. اما ضدمردمی‌ترین ارگان این حکومت قضاییه‌ٔ آخوندی است.

پس از تصویب قانون اساسی ولایت فقیه، خمینی آخوند بهشتی را به‌ریاست دستگاه قضاییه آخوندها گماشت. بهشتی تا زمان هلاکتش در ۷تیر ۶۰ در این مسند بود. پس از بهشتی آخوند عبدالکریم موسوی اردبیلی به جای او گماشته شد، و قتل‌عام تابستان ۶۷ در دوره‌ٔ او به‌وقوع پیوست. سپس آخوند محمد یزدی گماشته‌ٔ ولی‌فقیه در قوه‌ٔ قضاییه بود. در دوران او قتل‌های زنجیره‌یی و جنایت‌های بسیاری رخ داد. جنایتکار دیگری که به ریاست قوه‌ٔ قضاییه‌ٔ آخوندی گماشته شد آخوند محمود هاشمی شاهرودی بود، سرکوب قیام کوی دانشگاه یکی از جنایت‌های این آخوند بود. سپس به‌مدت ۹سال آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه‌ٔ قضاییه‌ٔ خامنه‌ای شد. دوران او همراه بود با جنایتهایی هم‌چون کهریزک.

این آخوند فاسد ۶۳ حساب بانکی‌اش لو رفت و فساد او و خانواده‌اش شهره‌ٔ عام و خاص شد. اکنون گماشته‌ٔ خامنه‌ای در قضاییه آخوند رئیسی است که تنها یک نمونه از جنایت‌های او عضویت در هیأت مرگ در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ است.

خامنه‌ای همیشه جلادترین نفرش را در رأس قضاییه‌ٔ آخوندی می‌گذاشت، حالا می‌خواهد جلادترینش را از قضاییه به مجریه بکشاند. علتش چیست؟

احمدی‌نژاد با توصیف شرایط جامعه علت این اقدام خامنه‌ای را بیان می‌کند

«جامعه در حد انفجار است» و «خطر خیزش گرسنگان هر روز بیش از دیروز حس» می‌شود. «زمین خواهیم خورد و دیگر نمی‌شود دوباره بلند شد».

یکی از اعضای پیشین مجلس آخوندی به‌نام میرزایی نیز گفته است: «نظام در حال تجربه کردن یک از هم گسیختگی است».

اما راه‌حل چیست؟ راه‌حل قطعاً جایگزین کردن این حکومت با حکومتی مردمی، دمکراتیک، بر خواسته از دل آراء واقعی مردم در انتخاباتی کاملاً آزاد است. یکی از اصلی‌ترین شاخصهای حکومتی مردمی، دمکراتیک و آزاد داشتن یک قضاییه‌ٔ مستقل است.

«دادگستری و نظام قضایی مستقل طبق معیارهای بین‌المللی مبتنی بر اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات. الغاء قوانین شریعت آخوندی و بیدادگاههای انقلاب اسلامی» است.

این ماده‌ٔ یکم از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده‌ٔ مقاومت است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce70c31b-d5ca-4775-9b21-71955938d6f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات