728 x 90

قضاییه جلادان، تحت فشارهای داخلی و بین‌المللی درباره احکام اعدام علیه سه جوان شورشگر

احکام اعدام علیه سه جوان شورشگر
احکام اعدام علیه سه جوان شورشگر

در حالیکه فشارهای داخلی و بین‌المللی و توفان میلیونها توئیت از جانب هموطنانمان در شبکه‌های اجتماعی، قضاییه جلادان را به‌خاطر احکام اعدام سه جوان شورشگر قیام آبان زیر سنگین‌ترین فشارها گذاشته است، خبرگزاری سپاه پاسداران روز ۲۵تیر۹۹خبر داد: «دستور رئیسی مستند به ماده۴۷۷ برای سه مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان ماه) اعاده دادرسی صادر شده است. بدین ترتیب برای این سه مجرم اعاده دادرسی صورت خواهد گرفت و عملاً اجرای حکم برای آنها متوقف شده است».

اما پس از انتشار این خبر، قضاییه جلادان در خبرگزاری خود به تکذیب این خبر مبادرت کرد.

میزان ۲۵تیر۹۹ در این باره نوشت: «در پی انتشار خبری در یکی از خبرگزاریها مبنی بر صدور دستور اعاده دادرسی سه متهم اعدامی حوادث آبان ماه، مرکز رسانه قوه قضاییه ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد هم‌چنانکه روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کرد، ممکن است در فرایند قانونی اجرای احکام، دادرسیهای فوق‌العاده مانند اعمال ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند؛ بنابراین در این پرونده نیز در صورت وصول درخواست، قوه قضاییه طبق روال قانونی به آن رسیدگی خواهد کرد، اما تاکنون درخواستی از جانب وکلای متهمین واصل نشده است».

روز سه‌شنبه۲۴تیر دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: سخنگوی قضاییه رژیم، پس از هفته‌ها ضد و نقیض‌گویی، از تأیید حکم اعدام ۳تن از دستگیر شدگان قیام آبان‌ماه خبر داد. زندانیان سیاسی امیرحسین مرادی، ۲۶ساله، سعید تمجیدی، ۲۸ساله و محمد رجبی، ۲۶ساله پس از مدتها شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری، به‌خاطر شرکت در قیام آبان‌ماه به اعدام محکوم شدند. سخنگوی قضاییه رژیم هم‌چنین اعدام رضا عسکری کارمند بازنشسته وزارت دفاع را اعلام کرد.

دژخیم اسماعیلی سخنگوی آخوند جلاد ابراهیم رئیسی که روز ۷تیر۹۹ گفته بود احکام اعدام برای تأیید به دیوان عالی رژیم فرستاده شده، روز ۲۴تیر ضمن اعلام این‌که احکام اعدام توسط دیوان عالی جلادان تأییدشده است، گفت:

از جلسات دادگاه فیلمبرداری شده. حضور وکلا، اقاریر متهمان در فیلمهای جلسات دادگاه موجود هست. مستنداتی که به دست آمده وجود داره. وجود داره. نهایتاً رسیدگی شده و این حکم هم صادر شده.

وی افزود: در ارتباط با این افراد خوب هم در زمینه اغتشاشات بودند در آتش زدن پمپ‌بنزین در آتش زدن ماشین شهرداری در تخریب بانک و آتش زدن آن در به یغما بردن ثروت مردم جنایتهایی را انجام داده بودند البته اینها در این بخش کارشان اینها بود بعد که ورود پیدا کردیم دیدیم اینها پرونده سرقت مسلحانه دارند البته با سلاح سرد اینها ارتباطاتی با خارج از کشور دارند از جنایت‌های خودشان فیلم تهیه کردند به خارج از کشور فرستادند یکی از اینها در سفری که قبلاً به خارج از کشور داشته در آلمان ارتباط با جریان نفاق پیدا کرده در کمپ منافقین حاضر شده از آنها خط مشی گرفته.

خانم رجوی سه‌شنبه ۲۴تیر پس از اعدام دو زندانی کرد، اعدام‌های ضدانسانی را قویاً محکوم کرد و خواستار اقدامات مؤثر جامعه بین‌المللی علیه آدم‌کشی روزانه خامنه‌ای و جلادان او در ایران گردید

خانم رجوی شورای امنیت، دبیرکل، کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر ملل‌متحد و دیگر ارگانهای ذیربط را به اقدامات مؤثر علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌خاطر استمرار شکنجه و اعدام و دستگیریهای کور و خودسرانه فراخواند

خانم رجوی در ۱۰اسفند از دبیرکل، شورای حقوق‌بشر، کمیسر عالی حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل‌متحد و عموم سازمانهای مدافع حقوق‌بشر خواهان اقدام فوری برای نجات جان امیر حسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی گردید که قضاییه جلادان در بیدادگاه دژخیم صلواتی آنها را به اعدام محکوم کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f87885e-7ba9-46eb-a5f8-d4d88abbff59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات