728 x 90

قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۴هزار و ۸۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۴هزار و ۸۰۰نفر است

  • معاون استاندارآذربایجان غربی: تا اواسط خرداد ماه آمار فوتی زیر شش نفر در روز بود ولی روز گذشته آمار فوتی استان به ۱۹نفر رسید. خطر جدی در کمین همه هست
  • معاون وزیر بهداشت رژیم: شرایط پایدار اپیدمی در هیچ استانی وجود ندارد...قطعاً در فصول سرد با بحران های جدی‌تر مواجه خواهیم شد
  • بیمارستان لقمان تهران: با طغیان مجدد بیماری مواجه هستیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم. اما اثربخشی چندان زیاد نیست و شاهد مرگ و میر افراد هستیم
  • خانم مریم رجوی با درود به پرستاران معترض که با باتون و شوکر در مشهد مورد حمله قرار گرفتند و با درود به عموم پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که با مایه گذاشتن از جان خود برای نجات بیماران تلاش می کنند گفت: رژیم آخوندی با چپاول و هدر دادن سرمایه های مردم در پروژه های اتمی و موشکی و تروریسم و جنگ افروزی، تمامی زیر ساخت های کشور را نابود کرده و برغم وجود حاذق ترین و فداکارترین پزشکان و پرستاران، مردم ما را در مقابل بیماری بی دفاع گذاشته است. تنها راه پایان دادن به این وضعیت سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز جمعه۱۳تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۴۲شهر ایران بیش از ۶۴هزار و ۸۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۷۹۵نفر، در البرز به ۲۰۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۹۰نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۷۰نفر، در خراسان شمالی به ۸۱۰نفر، در خوزستان به ۴۹۵۰نفر، در زنجان به ۵۸۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۰۸۰نفر، در فارس به ۱۳۸۰نفر، در کردستان به ۱۳۲۰نفر، در کرمانشاه به ۱۶۵۵نفر، در گیلان به ۳۲۰۵نفر، در لرستان به ۲۳۸۵نفر، در مرکزی به ۶۶۰نفر، در یزد به ۸۲۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۵۴نفر و شمار مبتلایان را ۲۵۶۶نفر اعلام کرد که ۱۴۸۳نفر یعنی ۵۸ درصد آنان بستری شدند که نسبت بسیار بالایی است. وی همچنین گفت ۳۱۲۳نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که بالاترین رقم در ماههای اخیر است. سخنگوی وزارت بهداشت خوزستان، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و ایلام را در وضعیت قرمز و تهران، فارس، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز را در وضعیت هشدار اعلام کرد (شبکه خبر۱۳تیر).

معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «شرایط پایدار اپیدمی در هیچ استانی از کشور وجود ندارد... اگر در این بازه زمانی نتوانیم ویروس را کنترل کنیم قطعاً در فصول سرد سال با بحران های جدی تر مواجه خواهیم شد» (خبرگزاری نیروی قدس۱۲تیر).

در تهران، محرز عضو ستاد کرونا گفت: «مجددا بیمارستان‌ها شلوغ شده و بخش‌ها و تخت‌های مربوط به بیماران کرونایی پر شده است...کادر درمانی طی چند ماه اخیر واقعا خسته شده‌اند و حالا دوباره بیماری اوج گرفته و دچار خستگی مفرط شده‌اند. به راحتی هم نمی‌توان نیروهای درمانی با تجربه و تحصیل‌کرده را جایگزین کرد» (ایسنا۱۳تیر).

دکتر علوی فوق متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان لقمان تهران گفت:«با طغیان مجدد بیماری و روند افزایشی در مبتلایان مواجه هستیم...بیماران همچنان نیاز به آی‌سی‌یو دارند تا جایی که هر روز تقریباً یک بخش جدید به آی‌سی‌یو اضافه می‌کنیم...تمام تلاشمان را برای مریض‌هایی که تحت مراقبت ویژه هستند می‌کنیم ... اما اثربخشی اقدامات درمانی در این افراد چندان زیاد نیست و متأسفانه شاهد مرگ و میر افراد هستیم»(ایسنا۱۳تیر).

در بوشهر، دبیر ستاد مقابله با کرونا گفت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا با کمبود و خستگی پرستار مواجه هستیم و برخی از پزشکان ما که به این بیماری مبتلا شده‌اند در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند...در حال حاضر ورودی به بیمارستان‌های استان بیشتر از خروجی آن‌ها است اگر این روند چند روز ادامه پیدا کند مطمئناً ظرفیت بیمارستان‌ها پر خواهد شد» (ایسنا۱۲تیر).

در کرمان، «تقریبا تمام گستره پهناورترین استان کشور در معرض هشدار جدی قرار گرفته است.» رئیس دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: «افزایش کار و خستگی همکاران اعم از پرستاران و پزشکان به دلیل افزایش بار بیماری، منجر به کم شدن دقت همکاران برای مراقبت از خودشان شده که این باعث مریضی پرسنل و کاهش کارایی مجموعه می‌شود» (همشهری۱۲تیر).

در فارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «گنجایش هر ۴ بیمارستان‌ اختصاص‌یافته به مقابله با کروناویروس در حال تکمیل است و با ادامه روند کنونی این بیمارستان‌ها نیز دیگر گنجایش پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را نخواهند داشت...به همین خاطر شاید ناچار شویم در روزهای آینده از ظرفیت بیمارستان بهشتی و بیمارستان‌های خصوصی برای بیماران کرونا استفاده کنیم» (ایلنا۱۳تیر).

در آذربایجان غربی، معاون استاندار گفت: «آذربایجان غربی از نظر کرونایی در وضعیت قرمز و حادی قرار دارد...تا اواسط خردادماه آمار فوتی زیر شش نفر در روز بود ولی این آمار ...روز به روز بیشتر شد به طوری که روز گذشته آمار فوتی استان به ۱۹نفر رسیده است... خطر، جدی و در کمین همه هست» (خبرگزاری حکومتی مهر۱۳تیر).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۱۰فوتی جدید کرونا در روز پنجشنبه ۱۲تیرماه بر شمار فوتی‌های کرونا افزوده شد...اکنون ۵۳۱بیمار کرونایی در استان بستری هستند، ۸۱نفر در آی‌سی‌یو هستند که حال ۳۱نفرشان حاد است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲تیر).

خراسان رضوی، فرماندار کاشمر گفت«نسبت به دو هفته قبل تعداد بستری‌ها در بیمارستان مدرس ۱۴برابر افزایش داشته است» (ایسنا۱۳تیر).

در شرایطی که پزشکان، پرستاران، پرسنل اورژانس و رانندگان آمبولانسها از یکسو در خطر مبتلا شدن به کرونا قرار دارند و بسیاری از آنها جان باخته‌اند و از سوی دیگر با فشار کار طاقت فرسا مواجهند، رژیم آخوندی کمترین هزینه‌ای برای بهبود وضعیت آنها نمیکند و علاوه بر این در پرداخت اضافه کار و حقوق معمول آنها هم تعلل می‌کند. هم اکنون شمار زیادی پرستار آماده به استخدام وجود دارد که بهترین کمک به سیستم درمانی خسته و فرسوده هستند، اما رژیم از استخدام آنها خودداری میکند و به‌مثابه کارگران روزمرد، قرارداد ۸۹روزه با آنها می‌بندد تا مشمول بیمه و حق بیکاری نشوند. پرستاران مشهد این هفته دست به تجمع زدند و نسبت به فشارهای طاقت فرسا و وضعیت بد معیشتی و عدم پرداخت حقوقشان اعتراض کردند. اما نیروی سرکوبگر انتظامی با باتون و شوکر به پرستاران حمله کرد و شماری از آنان را دستگیر نمود.

خانم مریم رجوی با درود به پرستاران معترض که با باتون و شوکر در مشهد مورد حمله قرار گرفتند و با درود به عموم پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که با مایه گذاشتن از جان خود و خانواده‌شان برای نجات بیماران تلاش می‌کنند و با درود به‌پرستاران معترض گفت: رژیم آخوندی در اثر چهار دهه غارت و چپاول و هدر دادن سرمایه های مردم در پروژه های ضد میهنی اتمی و موشکی و تروریسم و جنگ افروزی، تمامی زیر ساخت های کشور را نابود کرده و به‌رغم وجود حاذق‌ترین و فداکارترین پزشکان و پرستاران، مردم ما را در مقابل بیماری بی‌دفاع گذاشته است. تنها راه پایان دادن به‌فقر و فساد و بیکاری و بیماری سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم در ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ تیر ۱۳۹۹ ( ۳ ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/219bf10c-0183-4161-bfc8-55ae02d712f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات