728 x 90

قاچاق مرگ و نابودی توسط رژیم ایران - گزارش خبری

اختاپوس مرگ
اختاپوس مرگ

در شرایط تحریم‌های بین‌المللی رژیم ایران چگونه از گروه‌های نیابتی‌اش در لبنان، یمن، سوریه، عراق و ... حمایت می‌کند؟

پرسش به این سؤال را با نگاهی به نمونه‌هایی که در رسانه‌های بین‌المللی درج می‌شود می‌توان یافت. در واقع رژیم ایران با استفاده از امکانات کل کشور و تاراج مردمش یک سیستم قاچاق بین‌المللی برای تأمین مالی و قاچاق سلاح و مواد مخدر و… را راه‌اندازی کرده است. در این سیستم عمده گروه‌های تحت نفوذ خامنه‌ای بخشی از کارشان را به مدیریت همین قاچاق‌ها اختصاص داده‌اند. در واقع خامنه‌ای عمده دخالت‌های منطقه‌یی و شارژ کردن گروه‌های نیابتی‌اش را با استفاده از پولی که از طریق قاچاق مواد مخدر کسب می‌کند به‌دست می‌آورد. هم‌چنین با استفاده از همین شبکه سلاح و مواد منفجره و… گروه‌های نیابتی تحت نفوذش را تأمین می‌کند.

مدیریت اصلی این شبکه برعهده سپاه جنایتکار پاسداران و نیروی قدس سپاه است. این شبکه بخش عمده‌یی از ترانزیت مواد مخدر به اروپا و آمریکا و... . را به‌دست گرفته است و با پول آن گروه‌های تحت نفوذش را تأمین مالی می‌کند.

برای روشن شدن ابعاد این اقدامات کافی است به برخی نمونه‌هایی که رسانه‌های بین‌المللی گزارش کرده‌اند توجه کنید تا ابعاد آن واضح‌تر شود. قطعاً که بسیاری از موارد قاچاق به‌صورت موفقیت‌آمیز صورت گرفته و یا در رسانه‌ها منعکس نشده است. اما همین میزان برای فهم ابعاد اقدامات خامنه‌ای کافی است.

 

سوابق امر

ابعاد حیرت‌انگیز قاچاق مواد مخدر توسط سپاه پاسداران در حدی است که یک امکان بسیار قوی برای تأمین مالی نیروهای نیابتی‌اش در بسیاری کشورها را تأمین می‌کند. به گوشه‌یی از نمونه‌های زیر دقت کنید:

 

حکومت ایران بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان

بنا بر گزارشی که سایت ویکی‌لیکس افشا کرد در یکی از گزارشات سفارت آمریکا در باکوی آذربایجان، تصریح شده بود که «حکومت ایران بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در جهان به‌شمار می‌رود». در گزارشی که ویکی‌لیکس از فرایند قاچاق مواد مخدر در منطقه افشا کرد، تأکید شده که در سال ۲۰۰۷ بیش از ۸۰ درصد از تریاک و بیش از ۲۸ درصد از هروئین جهان از ایران ترانزیت شده است.

 

درآمد میلیاردی سپاه پاسداران از قاچاق مواد مخدر

روزنامه تایمز در ۲۶آبان۱۳۹۰ در مطلبی، از نقش سپاه پاسداران در قاچاق مواد مخدر در ایران و خارج پرده برداشت و نوشت: «قاچاق مواد مخدر سالانه میلیاردها دلار نصیب سپاه پاسداران ایران می‌کند. که هم‌اکنون هم انحصار قاچاق مواد مخدر در ایران را در دست گرفته و هم با شبکه‌های تبهکار در جهان ارتباط دارد».

 

فرماندهان نیروی قدس، مسئول قاچاق مواد مخدر

به گزارش دویچه وله، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (۱۷اسفند۹۰) در بیانیه‌یی سرتیپ غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد "نیروی قدس سپاه پاسداران" را قاچاقچی مواد مخدر معرفی کرد و او را تحت تعقیب قضایی قرار داد.

بنا به بیانیه‌ٔ وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدارکی به‌دست آمده که نشان می‌دهد، غلامرضا باغبانی به قاچاقچیان افغان اجازه می‌داد که با عبور از خاک ایران، به کشورهای اروپایی مواد مخدر بفرستند. او در عوض از آنها برای رساندن اسلحه و مهمات برای نیروهای طالبان در افغانستان استفاده می‌کرد.

غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران

 

تایمز لندن در ۲۷ آبان سال۱۳۹۰ نوشت: «سازمان اطلاعات آمریکا موفق شده است ۲تن از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را که مستقیماً در قاچاق مواد مخدر دست دارند، شناسایی کند. یکی از آنها فرمانده سپاه پاسداران در تهران بزرگ عبدالله عراقی و دیگری محسن رفیقدوست، فرمانده سابق سپاه پاسداران است.

 

رویتر نیز در ۱۲مرداد۱۳۹۶، از قول یک مقام حکومت ایران نقل کرد که «… سپاه پاسداران با بکارگیری مواد مخدر، شبه‌نظامیان حوثی را تأمین مالی می‌کند».

روزنامه بغداد پست، سال ۹۶مدعی شد که سپاه قدس و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان که تحت حمایت سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند، در پخش مواد مخدر در کشورهای عربی به‌ویژه عراق دست دارند.

 

قاچاق مواد مخدر

جریان قاچاق مواد مخدر طی سالیان اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه هر روز اخباری از باندهای جنایتکار سپاه پاسداران بگوش می‌رسد.

قاچاق هروئین از مرز جمهوری آذربایجان

بر اساس گزارش وب سایت مرزبانی جمهوری آذربایجان که روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰منتشر شده است، یک محموله ۲۴۴کیلوگرمی هروئین که داخل کامیونی حاوی بار هندوانه جاسازی شده بود، در گمرک آستارا توسط سگ‌های آموزش دیده کشف شد.

 

محموله ۲۴۴کیلوگرمی هروئین که داخل کامیونی حاوی بار هندوانه جاسازی شده

محموله ۲۴۴کیلوگرمی هروئین که داخل کامیونی حاوی بار هندوانه جاسازی شده

 

ضمنا گمرک آذربایجان روز ۲۴فروردین سال جاری نیز از کشف یک محموله ۲۳۰ کیلوگرمی هروئین بارگیری شده از ایران در یک کامیون حامل بار سیب‌زمینی خبر داده بود. این کامیون هم از ایران وارد گمرک آستارا در جمهوری آذربایجان شده و قرار بود بار خود را به اوکراین ببرد، اما سگ‌های آموزش دیده موفق به کشف محموله هروئین در داخل بار سیب‌زمینی شدند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰) گزارش داد که یک کشتی حامل هروئین در روز دهم ماه مه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) توسط واحد مقابله با جنایات سازمان‌یافته کشور رومانی کشف شده است. هروئین به وزن ۱۴۵۲کیلو گرم در دو کانتینر این کشتی و در بین مصالح ساختمانی جاسازی شده بود. پلیس مبارزه با جرایم سازمان‌یافته رومانی اعلام کرد که کشتی حامل این محموله مواد مخدر از ایران به سوی ارو پای غربی در حرکت بوده است.

هروئین به وزن ۱۴۵۲کیلو گرم در دو کانتینر این کشتی و در بین مصالح ساختمانی جاسازی شده

هروئین به وزن ۱۴۵۲کیلو گرم در دو کانتینر کشتی و در بین مصالح ساختمانی جاسازی‌شده

 

مؤسسه گیت استون روز ۱۷اردیبهشت نوشت: آخوندهای حاکم بر تهران و حزب‌الله لبنان مشغول غرق کردن کشورهای عربی با مواد مخدر هستند. هفته گذشته ولید البخاری سفیر عربستان در لبنان فاش ساخت که مقامات سعودی اخیراً یک اقدام برای قاچاق میزان زیادی مواد مخدر از لبنان را خنثی‌ساخته کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، روز جمعه ۳اردیبهشت، به‌نقل از مقامات عربستان نوشت، عربستان طی بیانیه‌یی از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان تا زمان ارائه تضمین از سوی مقامات لبنان مبنی بر توقف قاچاق مواد مخدر خبر دادند.

به گزارش سایت باس‌نیوز روز ۶ اردیبهشت۱۴۰۰ مقامات نیجریه اعلام کردند که در ماه گذشته ١٧تن مواد مخدر کشف و ضبط کرده‌اند که به‌صورت قاچاق از لبنان وارد شده و قرار بود به لیبی فرستاده شود. به‌گفته مقامات نیجر قیمت این محموله مواد مخدر که بخشی از تجارت قاچاق شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان است، ٤٤میلیون و ٧٨٠هزار دلار است.

 

دفتر دادستانی بلغارستان ۲۸بهمن ۹۹ اعلام کرد ۴۰۱ کیلو هروئین جاسازی شده در یک کشتی در بندر وارنا در دریای سیاه کشف و ضبط گردید. رویترز افزود: در بیانیه‌یی که از جانب دادستانی صادر شده آمده است افسران گمرک این میزان هروئین را در میان ۵۰۰ بسته‌بندی رولهای قیر گونی ساخت ایران یافتند. صاحب شرکت وارد کننده و یک مأمور گمرک به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند. ارزش این محموله ۲۲میلیون دلار تخمین زده می‌شود در حالی که در خیابان تا سه برابر می‌تواند به‌فروش برسد.

تلویزیون تایمز ناو سریلانکا (۳بهمن۹۹) روز جمعه اعلام کرد اداره مبارزه با مواد مخدر سریلانکا دو تبعه سریلانکا، از عناصر اصلی یک سندیکای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر را که از جمله با رژیم ایران مرتبط بودند، دستگیر کرده است.

 

قاچاق تسلیحات برای گروههای نیابتی

علاوه بر قاچاق مواد مخدر و هم‌زمان با آن، رژیم آخوندی از شبکه قاچاق خود برای انتقال سلاح و مهمات به گروه‌های نیابتی‌اش در کشورهای عربی مانند یمن، لبنان، عراق، سوریه و … استفاده می‌کند.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن روز دوشنبه ۲۰اردیبهشت۱۴۰۰، در واکنش به توقیف یک محموله سلاح در دریای عمان که از رژیم ایران به‌صورت قاچاق برای حوثی‌ها ارسال شده بود گفت، توقیف این محموله سلاح و نتایج تحقیقات بزرگترین دلیل بر ادامه حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی است که مغایر با تلاش‌های صلح در یمن است.

محموله اسلحه‌ای که در دریای عرب توقیف شد

محموله اسلحه‌ای که در دریای عمان توقیف شد

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه (۱۶فروردین۱۴۰۰) از انتقال موشکهای کوتاه‌برد و میان‌برد رژیم ایران از کشور عراق به منطقه دیرالزور سوریه خبر می‌دهد. این محموله‌ها با ۴کامیون صبح روز دوشنبه ۱۶فروردین از عراق به منطقه دیرالزور منتقل شد و به دست مزدوران رژیم ایران در سوریه رسیده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه می‌گوید این محموله‌ها از منطقه مرزی غیررسمی الشکاک در نزدیکی شهر آلبوکمال در مرز عراق با سوریه گذشته است. کامیون‌ها نیز با ۳خودروی نظامی رژیم ایران و یک خودرو از لشکر۴ ارتش سوریه همراهی شدند.

ارسال موشکهای کوتاه‌برد و میان‌برد با ۴کامیون به منطقه دیرالزور

ارسال موشکهای کوتاه‌برد و میان‌برد با ۴کامیون به منطقه دیرالزور

 

به گزارش نیروی دریایی آمریکا (چهارشنبه ۲۹بهمن ۹۹) یک محموله بزرگ تسلیحاتی که توسط دو کشتی به سمت یمن حمل می‌شد در نزدیکی سواحل سومالی کشف و ضبط شده است.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که در میان سلاحهایی که ناوشکن وینستون اس. چرچیل در اقیانوس هند کشف و ضبط کرد، شامل هزاران قبضه تفنگ مانند کلاشینکف، مسلسل سبک، اسلحه‌های تکتیرانداز سنگین، پرتاب موشک و غیره است.

سلاحهایی که ناوشکن وینستون اس. چرچیل در اقیانوس هند کشف و ضبط کرد

سلاحهایی که ناوشکن وینستون اس. چرچیل در اقیانوس هند کشف و ضبط کرد

 

این نمونه‌ها فقط طی ۳ماه اخیر گزارش‌شده است و مشتی از خروار قاچاق سلاح آخوندها به کشورهای منطقه است. ابعاد حیرت‌آور قاچاق سلاح و مواد مخدر توسط رژیم آخوندی را می‌توان از خلال نمونه‌های فوق دریافت و قطعاً این حجم از قاچاق توسط نیرویی مانند سپاه پاسداران هدایت می‌شود و رژیم ایران، بزرگترین قاچاقچی مرگ و نابودی به سراسر جهان و منطقه است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1792a1a9-06d3-47c0-b8dd-a3c954b596f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات