728 x 90

قاچاق سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی توسط رژیم ایران

قاچاق سلاح از ایران به یمن-آرشیو
قاچاق سلاح از ایران به یمن-آرشیو

شامگاه دوشنبه ۱۶ تیرماه ۹۹ دولت قانونی یمن، رژیم ایران را متهم کرد که با استفاده از کشتی‌های صیادی در آب‌های سرزمینی یمن برای شبه‌نظامیان حوثی سلاح، پهپاد و موشکهای بالستیک قاچاق می‌کند. این در حالی است که این رژیم با توجه به این‌که مردم ایران درگیر کرونا هستند از کوچکترین کمک به آنها دریغ کرده و مبتلایان به‌راحتی در اثر فقر طعمه مرگ می‌شوند.

تلویزیون العربیه که این گزارش را منتشر کرد گفت که شورای وزیران یمن در نشستی مجازی که شامگاه دوشنبه برگزار شد فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران و اقدامات مکرر آن در آب‌های سرزمینی یمن از جمله صید بی‌رویه و آسیب رساندن به منابع آبزیان یمن، تیراندازی به سوی قایق‌های صیادی و ماهیگیران یمنی و استفاده از کشتی‌های صیادی برای قاچاق سلاح به شبه‌نظامیان حوثی را به‌شدت تقبیح و محکوم کرد.

به‌دنبال دخالت‌های گسترش‌یابنده رژیم ایران در یمن، شورای وزیران دولت قانونی یمن خطاب به سازمان ملل و کشورهای عضو دائمی در شورای امنیت خواست تا این فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران را محکوم و با اعمال فشار بر این رژیم، آن را از ادامه این‌گونه فعالیت‌های خصمانه که حاکمیت یمن را نقض و امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند، بازدارند.
دولت قانونی یمن هم‌چنین معتقد است که فعالیت‌های خصمانه رژیم ایران در آب‌های سرزمینی این کشور، تهدیدی علیه امنیت منطقه و نقض آشکار قوانین و منشورهای بین‌المللی است که حقوق کشورها و عملیات صیادی را تنظیم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/845d55b0-aeb0-48dc-a280-00b5ea2a78ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات