728 x 90

فیگارو:‌ مماشات عجیب اروپائیان در قبال رژیم ایران

سرکوب زنان در ایران
سرکوب زنان در ایران

روزنامه فرانسوی فیگارو طی مقاله‌یی نوشت: از این‌که رسانه‌ها و سیاسیون فرانسوی بیشتر به ترامپ حمله می‌کنند تا به ملایان ایران، جای شگفتی دارد. رژیم تهران نه تنها میانه‌رو نیست، بلکه در قبال زنان و اقلیتها به‌شدت سرکوبگر باقی مانده است.

در این مقاله آمده است:

«در زمینه اساسی تسلیحات بالستیک، حاکمان ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد و برای داشتن بازوانی بلند تا هدفهای آتی حملات خود، چنان پیش تاختند که برای خودشان هم تعجب‌آور بود.

در زمینه حقوق‌بشر، سازمان عفو بین‌الملل که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را به هواداری غرب متهم کرد، سال ۲۰۱۸ در ایران را "سال شرم" نام‌گذاری کرده و بر "سرکوب وحشتناک هر گونه مخالفت یا ابراز نارضایی با بیش از ۷۰۰۰مورد بازداشت افراد" انگشت گذارده است.

در عرصه بین‌الملل، معامله اتمی [برجام] نه تنها دخالت‌های ستیزه‌جویانه ملاها را محدود نساخته، بلکه آنها را افزایش داده است: در یمن، در عراق و به‌خصوص در سوریه، آنها با کمک حزب‌الله وابسته به خود که رسما یک سازمان تروریستی نامگذاری شده، دست به ساختن پایگاههای نظامی زده‌اند.

و از قضا در همین حوزه تروریسم بین‌الملل نیز می‌بینیم که رژیم تهران به‌هیچ‌وجه از دامنه فعالیت خود نکاسته است. اگر بخواهیم تنها یک مثال بیاوریم اشاره کنیم که یک سال پیش، آلمان به بازداشت یک دیپلمات ایرانی اقدام کرد که شخصاً مواد منفجره را در اختیار تروریستها قرار داده بود تا علیه گردهمایی سالانه مجاهدین خلق ایران در ویلپنت به کار گرفته شود.

نمی‌توان گفت واکنش رسانه‌ها یا سیاسیون فرانسوی به تلاشی برای انجام یک حمله تروریستی بزرگ در خاک فرانسه، درخور اهمیت این واقعه بوده است.

در خاتمه باید تصریح کنم که من به‌هیچ‌وجه مردم فوق‌العاده خوب ایران را با دیکتاتورهای عمامه‌ به سرشان اشتباه نمی‌گیرم.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/079bed32-cde1-4653-be0a-d67decc4b9c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات