728 x 90

فیلترینگ تلگرام، از کدام سوی؟

فیلترینگ تلگرام ...
فیلترینگ تلگرام ...

روز گذشته (۱۴اردیبهشت) آخوند روحانی در صفحه اینستاگرامی خود بصورت متناقضی نوشت: « تاکنون هیچ شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسان توسط این دولت مسدود نشده و نخواهد شد. » و تاکید کرد «فیلتر و مسدودسازی اخیر تلگرام نیز نه توسط دولت اجرا شده و نه مورد تأیید دولت است».

با خواندن سطور فوق هر ایرانی به این فکر میکند که پس از دسترس خارج شدن تلگرام بعهده کیست؟ چه کسی تلگرام را فیلتر کرده است؟

اما آخوند شیاد حسن روحانی برای پاسخ به این سئوال می‌نویسد:«برای مسدودسازی پیام‌رسان مذکور در تاریخ ۱۰اردیبهشت۹۷حکم قضایی صادر و به همه اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی ابلاغ کردند تا آن‌ها رأساً اقدام به اختلال در ارتباط نمایند».

 اگر در سطور فوق دقت کنیم متوجه می‌شویم که آخوند روحانی مشغول جنگ قدرت با باند رقیب است و با حمله به آخوند لاریجانی می‌خواهد باند خودش را از این اقدام سرکوبگرانه تبرئه کند.

آخوند روحانی بصورت غیرمستقیم به خامنه ای نیز حمله کرده و می‌نویسد: «گر در عالی‌ترین سطح نظام، تصمیمی برای محدود کردن یا مسدودسازی ارتباطات مردم گرفته شده است، باید صاحبان واقعی این کشور که مردم هستند در جریان امور قرار بگیرند».

بنا به گزارش رسانه های حکومتی در جریان قیام دی ماه نیز فیلتر تلگرام بدستور رئیس شورای عالی امنیت رژیم یعنی همین آخوند حسن روحانی صورت گرفته بود.

سیده حمیده زرآبادی عضو مجلس ارتجاع در تاریخ ۲۶اسفند ماه ۹۶گفت: «بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است».

همچنین در تاریخ ۲۷اسفند ماه ۹۷ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس شورای عالی فضای مجازی، می‌گوید: «از آن‌جا که پیام‌رسان تلگرام به تعهداتش در قبال فیلتر کردن کانال‌های مروج خشونت عمل نکرده، بحث بستن این پیام‌رسان مطرح است».

سطور فوق نشان می‌دهد، وضعیت شکننده نظام هر دو جناح رژیم را وادار به فیلتر تلگرام کرده است و جناح های رژیم برای بقای خود چنین سیاست سرکوبگرانه ای را در پیش گرفته اند.

طبیعی است حدود ۴۰میلیون کاربر با استفاده از انواع فیلترشکن ها در این نبرد ارتباطی همچنان به استفاده از این پیام رسان ادامه می‌دهند. اگر به آمار مندرج در صفحه الکسا مراجعه کنید،‌ می‌بینیم که کشور ایران  با حدود ۲۴درصد همچنان پرمراجعه ترین کشور به تلگرام است. (شکل زیر)

 

بنابراین باید که به تلاش برای درهم شکستن دیوارهای سانسور و خفقان ادامه دهیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ddd8a78-3d75-47a0-a1c7-3370fef293a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات