728 x 90

فولکر تورک کمیسرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل می‌شود

فولکر تورک
فولکر تورک

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل قرار است جایگزین میشل باشله، کمیسر فعلی حقوق‌بشر را معرفی کند. به‌گفته منابع دیپلماتیک گزینه مورد نظر، فولکر تورک اتریشی خواهد بود. فولکر تورک در حال حاضر در معاونت سیاسی دفتر دبیرکل مشغول است. آنتونیو گوترز چهارشنبه شب کشورهای عضو را از تصمیم خود آگاه کرده است.

مأموریت چهار ساله میشل باشله ۳۱ اوت به پایان رسید و با گذشت حدود یک هفته از این تاریخ سازمان ملل هنوز جانشین او را معرفی نکرده است.

فولکر تورک ۵۷ساله است و نزدیک سه دهه سابقه همکاری در زیرمجموعه‌های مختلف سازمان ملل را در کارنامه خود دارد. او از همکاران نزدیک آنتونیو گوترز در کمیساریای عالی پناهندگان بود.

مجمع‌عمومی سازمان ملل باید در نشست پنجشنبه یا جمعه خود در این باره نظر دهد. در همه ادوار گذشته کلیه افراد معرفی شده از سوی دبیرکل با اجماع به سمت خود برگزیده شده‌اند.

وضعیت حقوق‌بشری در دنیای پیچیده امروز بر چالشهای این مرد اتریشی خواهد افزود. میشل باشله تنها چند روز قبل از پایان مأموریتش بالاخره تصمیم به انتشار گزارش ۴۸صفحه‌ای خود از منطقه سینکیانگ چین گرفت و وقوع «جنایت علیه بشریت» را در این منطقه چین محتمل دانست هر چند که تا آنجا پیش نرفت که حکومت پکن را به ارتکاب «نسل کشی» در قبال اقلیت ایغور متهم کند.

سازمانهای حقوق‌بشری از کمیسر آتی حقوق‌بشر سازمان ملل خواسته‌اند که شجاعت از خود نشان دهد و در برابر نقض قوانین حتی در مقابل قدرتمندترین کشورها بایستد.(یورونیوز ۱۸شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6987f6b-95de-43e8-b4bc-4ac69f7d8aae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات