728 x 90

فوت ۳۰درصد مبتلایان به قارچ سیاه در یک بیمارستان تهران

بیماران قارچ سیاه
بیماران قارچ سیاه

یک فوق تخصص گوش حلق و بینی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گفت: ۳۰درصد مبتلایان به قارچ سیاه که به‌دلیل ابتلا به کرونا دچار این بیماری شدند، به‌دلیل درگیری مغز با آن، جان خود را از دست داده‌اند.
خبرگزاری حکومتی ایرنا روز سه‌شنبه ۹شهریور، به‌نقل از دکتر صالح محبی نوشت: ۵۰درصد مبتلایان به قارچ سیاه با اقدامات درمانی کنترل شدند و ۲۰درصد دیگر مبتلایان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.
او در ادامه گفت، قارچ سیاه بیماری جدیدی نیست و شناخته شده است، این بیماری بر سینوس‌ها، مغز و ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و به‌سرعت از آنجا به‌صورت، فک، چشم‌ها و مغز گسترش می‌یابد. قارچ جریان خونی را که بافت عفونی از آن می‌گذرد مسدود کرده و این بافت مرده است که به جای خود قارچ باعث تغییر رنگ پوست افراد می‌شود.


در مورد علایم قارچ سیاه باید گفت این عفونت روی سینوس‌ها، مغز و ریه‌ها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند در افراد دیابتی یا دارای نقص شدید ایمنی مانند بیماران سرطانی خطرناک باشد. پزشکان مظنون هستند که ممکن است ارتباطی میان این بیماری و داروهای استروئید (کورتون) که برای درمان کووید به کار می‌رود وجود داشته باشد. به‌طور کلی بدن قادر به دفع این آلودگی قارچی هست و کسانی که دارای یک سیستم ایمنی به‌شدت ضعیف هستند، مثلا بیمارانی که پیوند عضو داشته‌اند یا بیماران سرطانی، احتمالاً نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/adcdbb11-b72f-45ed-a02f-9387d8918666"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات