728 x 90

فقری که حکومت بر مردم روا می‌دارد

اعتصاب، اعتراض و فریاد حق‌خواهی اقشار مختلف مردم ایران جریان دارد. مردم ایران در فقر و نداری گرفتارند، کارگران حقوق‌های چند مدار زیر خط فقر را دریافت نمی‌کنند

هموطن کارگری از شرکت ساختمانی چابهار: «کارگران شرکت ساختمانی چابهار، استان سیستان و بلوچستان به‌خاطر این‌که مزد نگرفتند امروز سر کار نیامدند کار نمی‌کنند»

این مشتی است از خروار، حال این کارگران چگونه باید امرار معاش کنند، آن‌هم در شرایطی که هر روز قیمتها در حال افزایش است. بارها رسانه‌های حکومتی از تلنبار شدن نهاده‌های دامی در گمرک خبر دادند و البته هیچ مشکلی حل نشد و قیمت مرغ پرواز کرد و فراتر از خط ۴۰هزار تومان نشسته است. قیمت برنج نیز مستمر در حال افزایش است؛ اما علت این همه گرانی چیست؟ آیا مشکلی در واردات برنج وجود دارد؟ آیا تحریم‌ها مانع خرید برنج هستند؟

روز ۱۲ آبان خبر تخریب و فاسد شدن هزاران تـُن برنج و ذرت در انبارهای گمرک استان هرمزگان درز کرد. برنج و ذرتی که سال‌ها در انبارها نگه‌داری شده، البته این تنها یک نمونه است. از فاسد شدن سرم و واکسنهای مورد نیاز بیماران تا نهاده‌های دامی فهرستی طولانی وجود دارد که اقلام مورد نیاز مردم ایران در گمرک‌های حکومت آخوندی فاسد می‌شوند! آیا این حکومت از انبارهایش خبر ندارد؟! یا شاید آزاد نکردن این اقلام سودهای فراوانی را روانه‌ٔ جیب آقازاده‌های مفت‌خور حکومتی می‌کند. چه دستان پلیدی در پس این ماجرا رزق مردم ایران را قطع کرده است؟! حل مشکل معیشت مردم ایران به حل ریشه‌ای‌ترین مسأله‌ٔ ایران گره‌خورده است که همانا حاکمیت ولایت فقیه است. این حکومت از سفره‌های مردم ایران ارتزاق می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23476561-73f7-4296-b120-bee611499ef0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات