728 x 90

فقر و گسترش پدیده شوم زباله‌گردی

زباله گردی
زباله گردی

محمدرضا پورابراهیمی، عضو مجلس ارتجاع به افزایش ۱۰درصدی نرخ فقر در ایران آخوندزده اعتراف کرد. وی گفت: «کارگران و بازنشستگان تشکل قدرتمند و مستقل ندارند و لاجرم نمی‌توانند با قدرت مطالبه‌گری کنند».

وی ادامه می‌دهد: مزد و مستمری باید به اندازه هزینه‌های زندگی افزایش یابد اما از آنجا که تشکل قدرتمند و قدرت چانه‌زنی جمعی نداریم، دولتی‌ها و کارفرمایان دست بالا را دارند و مدام از بلندگوهایی که در اختیار دارند، روی درصدهای صوری و فرمایشی افزایش مزد و حقوق مانور می‌دهند؛ درصدهایی که هیچ تاثیری در بهبود معیشت طبقه کارگرِ شاغل و بازنشسته نخواهد داشت؛ اگر حداقل مزد و مستمری را ۶۰درصد هم افزایش دهند، باز هم فاصله حقوق و سبد معیشت افزایش خواهد یافت؛ این نتیجه‌گیری ساده برآمده از اعداد و ارقام و محاسبات ریاضی، نشان می‌دهد که با عددسازی و افزایش درصدی نمی‌توان بحران معیشت را حتی به اندازه سر سوزنی بهبود بخشید.

همزمان خبرگزاری حکومتی تسنیم هم با اعتراف به گسترش پدیدهٔ شوم زباله‌گردی در ایران نوشت در شهرهای ایران از جمله کرمان، بسیاری از مردم برای امرار معاش، مجبورند در میان زباله‌ها و پسماندها دنبال ضایعات بگردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5434eb6a-25d6-479f-9440-ce8eda4650ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات