728 x 90

فعال شدن پرونده قربانیان گروه شبه نظامی المهدی در عراق علیه شرکت‌های فایزر و آسترازنکا به دلیل قرارداد این شرکتها با وزارت بهداشت عراق

شرکت فایزر و استرازینکا
شرکت فایزر و استرازینکا

یک دادگاه تجدید نظر در آمریکا روز سه‌شنبه ۱۴دی شکایتی را که علیه شرکت‌های آسترازنکا و فایزر به‌دلیل قرارداد آنها با وزارت بهداشت عراق که تحت کنترل شبه‌نظامیان گروه شبه‌نظامی موسوم به المهدی وابسته به رژیم ایران هستند، مطرح و احیا کرد.
رویترز روز چهارشنبه ۱۵دی طی گزارشی نوشت: شاکیان مدعی هستند که وزارت بهداشت عراق تحت کنترل یک گروه شبه‌نظامی عراقی موسوم به جیش المهدی است که مورد پشتیبانی حزب‌الشیطان لبنان قرار دارد.
شاکیان در ادامه گفتند، ۲۱شرکت دارویی و تجهیزات پزشکی آمریکایی و اروپایی طرف شکایت در اقدامی مفسدانه، وجوهی را پرداخته‌اند تا بتوانند قراردادهای مربوط به تأمین تجهیزات پزشکی امضا کنند. شاکیان این پرونده می‌گویند این شرکتها به تأمین مالی تروریسم، که منجر به کشته شدن آمریکاییها در دوران جنگ در عراق شد، کمک کرده‌اند.
یک دادگاه تجدید نظر در منطقه واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا، پرونده شکایت اعضای خانواده قربانیان حملات شبه‌نظامیان گروه مهدی در عراق را احیا کرد. یک قاضی فدرال در سال۲۰۲۰ این شکایت را رد کرده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cf7a081-6c81-4285-88d9-b72b25e77ffa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات