728 x 90

فضیحت پروژه دجالگرانه خامنه‌ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین

فضیحت پروژه دجالگرانه خامنه‌ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین
فضیحت پروژه دجالگرانه خامنه‌ای تحت عنوان راهپیمایی اربعین

بدنبال شکست و فضیحت در پروژه دجالگرانه خامنه‌ای - رئیسی تحت عنوان راهپیمایی اربعین، رئیس ستاد حکومتی اربعین اعلام کرد: همه مرزهای منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود. کسانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند. تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود. (اقتصاد نیوز رژیم ۱۸شهریور)

خبرگزاری رسمی رژیم ۱۸شهریور نوشت: مرز مهران تا اطلاع ثانوی بسته شد.

معاون امنیتی وزیر رژیم گفت: با توجه گرمای هوا و کثرت جمعیت این تصمیم برای حفظ سلامت و امنیت زائران اتخاذ شده است. (خبرگزاری ایرنا رژیم ۱۸شهریور)

یکی از زائران خطاب به پلیس حکومتی: «هر چه تلویزیون گفت، تبلیغ کردند رئیس عتبات هر چه گفت دروغ به مردم گفت؛ نه وسیله نقلیه است نه امکان رفاهی هست مردم گرسنه و تشنه رها شده‌اند! آب هم نبود هیچی نبود مردم در آشغالها خوابیدن، یعنی واقعا ایرانی اینقدر ذلیل شده که بروند توی آشغالهای عراقیها بخوابند؟ ماشین بود ولی سوار نمیکرد یک اتوبوس بود میگفت نفری یک میلیون تومان تا کربلا، ۷۵۰تا تا نجف، مردم از کجا بیاورند پس این تبلیغاتی که تلویزیون میکند کجاست؟ این وعده‌هایی که دادند کجاست؟ اصلا از خود ایران دارند دروغ میگویند، بروید ببینید زن و بچه مردم کنار خاکریز افتادند آب نبود به او بدهیم کمی جان بگیره...».

خبرهای رسیده از منطقه مرزی ایران و عراق حاکی است که هرج و مرج ناشی از  «راهپیمایی اربعین»؛ مرزهای ایران و عراق را بست. روز جمعه ۱۸ شهریور درحالی که هنوز یک هفته به اربعین باقی مانده است،در پی هرج و مرج و شکل‌گیری صف‌های طویل در مرز ایران و عراق، وزیر کشور دولت رییسی اعلام کرد که مرزها بسته شده‌اند و از شهروندان خواسته شد که به سوی مرز حرکت نکنند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور رئیسی که برای بازدید از مرزها، به مهران رفته بود، طبق معمول، مقامات مرزی عراق را مسبب مشکلات پیش‌آمده توصیف کرد و گفت که آن‌ها «ظرفیت خروج مسافران ایرانی» را ندارند.

وحیدی مدعی شدکه مرزبانی ایران مشکلی با بررسی مدارک مسافرانی که می‌خواهند وارد عراق شوند، ندارد اما از آنجا که مرز بانی عراق در بررسی مدارک مسافران سرعت عمل کافی ندارد، تعداد زیادی پشت مرزها باقی ماندند.

وحیدی از مسافران راهپیمایی اربعین خواست برگردند! وی با وحشت گفت: «صلاح نیست چنین تجمعات گسترده‌ای داشته باشیم.» 

همزمان اعلام شد که ابراهیم رئیسی، نیز با احمد وحیدی تماس گرفته و به او دستور داده که مشکلات مسافران را به سرعت حل کند.

گفته شده است که بلاتکلیفی مسافران در مرز عراق در حالی رخ داده که شدت گرمای هوا نیز شرایط را دشوارتر کرده است.

خبرگزاری حکومتی فارس در یک گزارش ویدئویی، تصاویری هوایی از شهر مرزی مهران نشان می‌دهد که در آن، صدها خودروی پارک شده دیده می‌شود و گزارشگر تاکید می‌کند که ظرفیت این شهر برای پارک خودروهای بیشتر تکمیل شده است.

این در حالی است که احمد وحیدی وزیر کشور در یک شکست مفتضحانه خطاب به شهروندانی که برای رسیدن به مرز ایران و عراق، بلیط اتوبوس خریده‌اند گفت که به سوی مرز حرکت نکنند و هزینه بلیط‌های آن‌ها نیز پس داده خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/496db885-08b7-4c72-a3da-98de0d668366"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات