728 x 90

فسادی که ما مشاهده می‌کنیم، از بالا شروع شده است

فساد در نظام آخوندی
فساد در نظام آخوندی

لایحه «مرحله آخر» عنوان مطلب شرق است که اقتصاددانان حکومتی در رابطه با طرح عوام‌فریبانه سردمداران حکومتی که با طرح لایحه‌ای با عنوان «مشارکت عمومی و خصوصی» که در راستای ادامه غارت و چپاول نجومی هر چه بیشتر مافیای آخوندی است و «پیامدهای منفی آن از پیامدهای احتمالی قرارداد ۲۵‌ساله با چین کمتر نیست» اعتراف می‌کند.

رنانی اقتصاددان حکومتی در رابطه با طرح لایحه «مرحله آخر» اظهار داشت:... یک رویداد مهم که هیچ‌کس حواسش به آن نیست و بی‌سر و صدا دارد در پشت صحنه کشور و در پشت هیاهوی قرارداد چین رخ می‌دهد و پیامدهای منفی آن از پیامدهای احتمالی قرارداد ۲۵‌ساله با چین کمتر نیست... که اگر آنچه پیش‌بینی می‌کنم روی دهد، منافع نسل‌های آینده در رقابت بین گروه‌های قدرت، مانند گوشت قربانی، پاره‌پاره و نابود خواهد شد. 
شرق سپس به‌نقل از رنانی نوشت: رنانی با بیان خاص خود اعدادی ارائه می‌کند که فهم آن برای مخاطب سهمگینی لازم را داشته باشد. واحدی معرفی می‌کند با نام «کاد»؛ مخفف کمربند اسکناس دور زمین که معیاری شود برای حجم فساد؛ یعنی حجم فساد را به اندازه این‌که با اسکناس آن چند بار می‌شود دور زمین چرخید، محاسبه می‌کند و این ارقام حیرت‌آور را به ما می‌دهد: «می‌خواهم برای معیار فساد در ایران یک شاخص تازه معرفی کنم. تصور کنید یک نوار از اسکناس‌های هزار تومانی به طول ۴۰هزار کیلومتر (طول محیط کره زمین) داریم که آن را می‌توان به‌صورت یک کمربند دور کره زمین بست؛ نام «کمربند اسکناس دور زمین» را به‌صورت کوته‌ نوشت، «کاد» (ک. ا. د) می‌گذاریم. حجم فساد در کل خصوصی‌سازیهای دوران ۳۰‌ساله پس از جنگ حدوداً معادل هزار و ۴۴۰ کاد می‌شود؛ یعنی کمربند اسکناسی که هزار و ۴۴۰بار دور کره زمین بسته می‌شود.
اکنون اگر درجه فساد اداری امروز کشور را معادل فساد گذشته هم بدانیم و نه بیشتر، می‌توان گفت لایحه «مشارکت عمومی و خصوصی» که اکنون دارد بی‌سر و صدا در مجلس تصویب می‌شود، «ظرفیت فسادی» معادل هزار و ۵۶۰ همت در کشور ایجاد می‌کند که حدوداً معادل شش هزار کاد می‌شود؛ یعنی بیش از چهار برابر کل فساد خصوصی‌سازی ۳۰‌ساله پس از جنگ». . (روزنامه حکومتی شرق ۲۱بهمن). 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b6122103-c269-4c98-8d71-09e5f2b18cc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات