728 x 90

فریدون مجلسی: اروپا و آمریکا و حتی روسیه و چین اجازهٔ تداوم شرایط کنونی را به نظام نخواهند داد

تیم مذاکره کننده رژیم در وین
تیم مذاکره کننده رژیم در وین

فریدون مجلسی، دیپلمات پییشین رژیم و کارشناس حکومتی، همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات وین، به بن‌بست رژیم در این مذاکرات اشاره کرد و گفت: «اروپا و آمریکا و حتی روسیه و چین اجازهٔ تداوم شرایط کنونی را به نظام نخواهند داد که آزادانه به‌دنبال فعالیت اتمی باشد. فعال شدن مکانیسم ماشه، حساس شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، واکنش قطعی و مستقیم شورای حکام، ارجاع پرونده نظام به شورای امنیت و اقدامات دیگر، در دستور کار خواهد بود. (روزنامه حکومتی آرمان ۱۸آذر)

 

دور جدید مذاکرات وین از روز ۱۸ آذر آغاز می‌شود. آن هم در حالیکه دور هفتم، جز سرخوردگی و ابراز ناامیدی از احتمال احیای برجام، نتیجه‌یی نداشت.

لودریان وزیر خارجهٔ فرانسه گفت: این مذاکرات دلگرم‌کننده نیست.

لیز تراس، وزیر خارجهٔ انگلیس هشدار داد که انگلستان برای جلوگیری از رسیدن رژیم آخوندی به سلاح اتمی، مصمم به همکاری با متحدان است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید هم پس از گفتگوی پوتین و بایدن از همکاری نزدیک مسکو و واشنگتن برای جلوگیری از دستیابی رژیم به سلاح هسته‌یی خبر داد.

بلینکن، وزیر خارجهٔ آ‌مریکا که بارها پیش از این هشدار داده بود که فرصت برای احیای برجام رو به‌پایان است، اکنون تأکید می‌کند که ما اجازه نخواهیم داد رژیم ایران مذاکرات را ابزاری برای خریدن زمان کند.

در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات وین، خزانه‌داری آمریکا ۸فرد و ۴نهاد سرکوبگر رژیم را در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزیر دفاع اسراییل و رئیس موساد هم که به واشنگتن سفر کرده‌اند، هدف این دیدارها با مقامات دولت بایدن را، پشتیبانی آمریکا از اقدام نظامی علیه رژیم ایران عنوان کردند.

اکنون باید دید در چنین شرایط بغرنجی که میز برجام بیش از همیشه آشفته به‌نظر می‌رسد، دور هشتم مذاکرات در هتل کوبورگ، آیا به‌سرانجامی خواهد رسید؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d48808d-0302-4b15-9b44-45538c062dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات