728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۲۵

فریادهای مرگ بر خامنه‌ای هموطنان بلوچ در میان صفیر گلوله‌ها و دود غلیظ گاز اشک‌آور

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۲۵

 

فریادهای مرگ بر خامنه‌ای هموطنان بلوچ در میان صفیر گلوله‌ها و دود غلیظ گازاشک‌آور

زاهدان، خاش، ایرانشهر، راسک، سراوان، و چابهار را فراگرفت

«شیعه و سنی برادرند تشنه به خون رهبرند»، «نه تاج و نه عمامه این آخرین پیامه»، «تجاوز، جنایت، لعنت بر این ولایت»

 

تظاهرات و خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان، خاش، ایرانشهر، راسک، سراوان و چابهار که بعد از نماز جمعه آغاز شده بود به‌رغم تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور تا ساعتها ادامه پیدا کرد.

در زاهدان مردم در خیابانهای مختلف با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی»، «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان» و «شیعه و سنی برادرند تشنه به خون رهبرند» با نیروهای سرکوبگری که با شلیک هوایی تلاش می‌کنند آنها را متفرق کنند، مقابله می‌کنند. گروهی از مردم با شعار «بسیجی سپاهی داعش ما شمائید» به سمت دروازه خاش راهپیمایی می‌کنند.

در راسک مردم با شعار «تجاوز، جنایت، لعنت بر این ولایت» به مقابله با نیروهای سرکوبگر رفتند و به فرمانداری حمله کردند و یک کیوسک پلیس را به آتش کشیدند

در ایرانشهر نیروهای سرکوب در سمت بازار به سوی جمیعت تیراندازی و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند. مردم با گاز اشک‌آور با آنها مقابله می‌کنند. درگیری و جنگ و گریز در مناطق مختلف شهر جریان دارد.

در سراوان پاسداران به سوی مردم شلیک مستقیم می‌کردند و با هلیکوپتر به گشت‌زنی در شهر پرداختند. تظاهر کنندگان شعار می‌دادند «نه تاج و نه عمامه این آخرین پیامه»، «زندانی سیاسی آزاد باید گردد».

در خاش جوانان دلیر تابلوی بلواری که توسط رژیم به‌نام سردژخیم قاسم سلیمانی نامگذاری شده است را پایین کشیده و لگدکوب کردند. نیروهای دشمن به سمت مردم تیراندازی کردند و مردم با شعار «می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت» و «بی‌شرف بی‌شرف» به مقابله پرداختند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c11ef238-f249-4033-b1b9-639bc7e6b928"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات