728 x 90

فری بیکن: جمهور‌خواهان به بایدن بر سر توافق جدید با رژیم ایران هشدار دادند

فری بیکن
فری بیکن

سایت فری بیکن روز جمعه ۲۲بهمن نوشت: دولت بایدن متعهد به قانون لازم‌الاجرای کنگره در مورد بررسی توافق جدید ایران نیست.

فری بیکن درباره عملکرد بایدن در مورد برجام و توافقی که قرار است انجام شود، نوشت: حزب جمهوریخواه هشدار می‌دهد که بایدن در آستانه دور زدن کنگره و زیر پا گذاشتن قانون است تا توافق را امضا کند.

فری بیکن در ادامه نوشت: با توجه به این‌که ایالات متحده آماده امضای توافق جدیدی با تهران است که تقریباً تمام تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو می‌کند و میلیاردها دلار درآمد نقدی برای رژیم تندرو فراهم می‌کند، وزارت امور خارجه نمی‌گوید که آیا این توافق برای امضا به کنگره ارسال می‌شود یا خیر.

وزارت امور خارجه روز چهارشنبه به واشنگتن فری بیکن گفت که قانون بازنگری توافق هسته‌یی ایران (INARA) را در نظر خواهد گرفت، اما تضمین نداد که توافق جدید اول به کنگره ارسال شود.

اظهارات وزارت امور خارجه تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که ۳۳سناتور جمهوری خواه به دولت بایدن نامه نوشتند و خواستار آن شدند که هر توافقی که با تهران حاصل می‌شود برای تصویب به کنگره ارائه شود. قانونگذاران متعهد شدند در صورتی که دولت بایدن قانون بازنگری توافق هسته‌یی ایران (اینارا) را نقض کند، اجرای هر گونه توافقی از جمله کاهش گسترده تحریم‌ها را مسدود خواهند کرد.

یک سخنگوی تد کروز (جمهوریخواه از تگزاس) که پیش برنده این نامه است به فری بیکن گفت: «در صورتی که پرزیدنت بایدن و تیمش فرآیندهای اساسی دستورات قانون اساسی و قانونی را فراموش کرده باشند، درست همان‌طور که قواعد اساسی دیپلماسی را فراموش کرده‌اند، لازم است و کنگره از آنها می‌خواهد هر توافقی را که با ایران برسند را ارائه کنند». دو حزب انتظار دارند کنگره در مورد توافق رأی‌گیری کند. عدم انجام این امر منجر به مخالفت گسترده خواهد شد و در نهایت، اگر کنگره او را از انجام توافق منع کند، او نمی‌تواند توافق را اجرا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c91b012d-1bc7-4cba-b40d-851fa4ef0ceb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات