728 x 90

فرمانده کل ارتش اوکراین: ۳هزار کیلومترمربع اراضی اشغالی آزاد شد

اوکراین
اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اواخر روز شنبه ۱۹ شهریوردر یک سخنرانی ویدئویی اعلام کرد که ارتش کشورش در روزهای سپری شده از سپتامبر حدود دو هزار کیلومتر مربع از اراضی اشغالی را پس گرفته است. او همچنین به مسکو به خاطر عقب‌نشینی ارتش طعنه زد و گفت: «ارتش روسیه در حال انجام بهترین کاری است که می‌تواند بکند.»

والری فدوروویچ زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ساعاتی پس از زلنسکی در بیانیه‌ای ادعا کرد که ارتش اوکراین از ابتدای ماه جاری میلادی، سپتامبر، کنترل بیش از ۳هزار کیلومترمربع از اراضی کشورش را بدست گرفته است. 

ژنرال زالوژنی افزود ارتش اوکراین نه تنها در اطراف خارکیف به سمت جنوب و شرق، بلکه به سوی شمال نیز پیشروی کرده و به ۵۰ کیلومتری مرز روسیه رسیده است.(یورونیوز ۲۰ شهریور)

 

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه و برخی مقام‌های دولت اوکراین، یکشنبه ۲۰شهریور، برق مناطق وسیعی در شرق این کشور قطع شده است؛ مناطقی که نیروهای نظامی اوکراین توانستند اراضی واقع در آنها را از نیروهای نظامی روسیه پس بگیرند. بر اساس گزارش‌های تهیه شده به‌وسیله خبرنگارهای خبرگزاری فرانسه، منطقه دونتسک یکی از این مناطق است که با قطعی برق مواجه شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روز یکشنبه ضمن آنکه روسیه را مسئول این اتفاق دانست، در واکنش به قطعی گسترده برق در مناطق شرقی اوکراین گفت:«روسیه می‌خواهد مردم را بدون داشتن برق و گرمایش رها کند.»

فرماندار منطقه خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین که در شرق این کشور قرار دارد، ضمن آنکه اعلام کرد این منطقه نیز با قطعی گسترده برق روبرو شده است با انتشار بیانیه‌ای نوشت نیروهای روسیه به تمامی زیر ساخت‌های حیاتی این منطقه، خاصه زیرساخت‌های شهر خارکف، حمله کرده‌اند؛ مناطقی که نیروهای نظامی اوکراین بیشترین موفقیت را در نبرد با روس‌ها در آنجا به‌دست آورده‌اند.

 

  • صحنه هدف قراردان تانک روسی و فرمانده آن توسط ارتش اوکراین

فرمانده کل ارتش اوکراین: ۳ هزار کیلومترمربع اراضی اشغالی آزاد شد؛ به ۵۰ کیلومتری مرز روسیه رسیده‌ایم

  • نیویورک تایمز:در حالیکه روس‌ها عقب‌ می‌نشینند، جنگ‌طلبانی که جنگ پوتین را در بوق و کرنا کردند به او انتقاد می‌کنند
  • واشنگتن پست: پوتین تلاش دارد اتحاد جدیدی مرکب از مستبدین تشکیل دهد
  • بلومبرگ: آخرین تحولات اوکراین: ۲۰۰‌مین روز تهاجم شاهد خروج روسیه از خارکف است

 

شادی و سرور اهالی مناطق آزادشده از اشغال نیروهای روسی در اوکراین

منطقه خارکف- پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی.

منطقه خارکف- پس از عقب‌نشینی نیروهای روسی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff2def5e-0338-4166-9791-1bdeee71ee4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات