728 x 90

فرمانده سنتکام:‌ رژیم ایران در واکنش به افزایش نیروهای نظامی آمریکا، آرایش خود را تغییر داده است

ژنرال مک‌کینزی فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه -سنتکام
ژنرال مک‌کینزی فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه -سنتکام

ژنرال مک‌کینزی فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه -سنتکام گفت: رژیم ایران بعد از آماده‌سازی‌هایی که ظاهراً برای حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس کرده بود، عقب‌نشینی کرده است، اما مطمئن نیستم که آنها استراتژیک عقب بکشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با مخابره این خبر افزود:‌ فرمانده سنتکام هم‌چنان از پتانسیل رژیم ایران برای تجاوز نگران است و درخواست نیروهای افزوده برای تقویت دفاع علیه موشکهای رژیم ایران یا سایر تسلیحات را، منتفی نمی‌داند. وی گفت« من عملاً معتقد نیستم که این تهدید برطرف شده است، معتقدم تهدید بسیار واقعی است »‌.

 

آسوشیتدپرس درباره تنش بین آمریکا و رژیم ایران به خروج آمریکا از توافق اتمی اشاره کرد و نوشت: تنشها میان آمریکا و ایران از زمانی که پرزیدنت دونالد ترامپ از توافق اتمی ۲۰۱۵میان ایران و چندین قدرت جهانی بیرون کشید و تحریمها را مجدداً علیه تهران اعلام کرد تشدید شده است.

ماه گذشته در پاسخ به آنچه مقامات آمریکایی آنرا به‌عنوان تهدیدی قریب‌الوقوع مشخص کردند آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر و سایر سرمایه‌ها را به این منطقه اعزام می‌کند.

 

مکنزی فرمانده سنتکام به خبرنگاران از خبرگزاری آسوشیتدپرس و دو سازمان رسانه‌ای دیگر گفت: این ارزیابی من است که این امر باعث شده است که ایران کمی عقب‌نشینی کند اما مطمئن نیستم که آنها استراتژیک عقب بکشند».

این ژنرال گفت آمریکا قدرت‌نمایی کافی برای ایجاد بازدارندگی بدون آن که احتیاجی به تحریک دشمن دیرینه خود داشته باشد کرده است. ما به سختی تلاش می‌کنیم که این خط را پیش ببریم.

وی گفت او به اقداماتی که تاکنون انجام داده است اطمینان دارد. ما گام‌هایی برداشته‌ایم که به رژیم ایران نشان دهیم که ما در توانایی‌مان در دفاع از خود مصمم می‌باشیم.

اشاره وی به تسریع در اعزام گروه ضربت ناو هواپیمابر یو.اس.اس آبراهام لینکلن و ۴بمب‌افکن ب ۵۲و آتشبارهای نظامی سیستم دفاع هوایی پاتریوت بود.

دونالد ترامپ که در کنار امانوئل ماکرون در کان فرانسه سخنرانی می‌کرد گفت تحریم‌های آمریکا در حال خرد کردن اقتصاد ایران می‌باشد و احتمالاً گشایشی دیپلماتیک به‌دست آید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54c22fbe-4d70-4a02-a06b-eedba24bb0bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات