728 x 90

فرانس۲۴ - سند سازمان ملل: جستجوی شدید طالبان برای افغانهایی که به آمریکا و ناتو کمک کردند

افغانستان - نیروهای طالبان
افغانستان - نیروهای طالبان

فرانس۲۴ روز پنجشنبه ۲۸مرداد به‌نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در اسناد محرمانه سازمان ملل متحد آمده است، به‌رغم این‌که طالبان وعده انتقام نگرفتن از مخالفان را داد، این شبه‌نظامیان، جستجو برای یافتن افرادی را که با نیروهای آمریکایی و ناتو همکاری کرده‌اند، تشدید می‌کنند.
این گزارش که از طرف مشاوران ارزیابی تهدید سازمان ملل ارائه شده و توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شده است می‌گوید که این گروه یک "لیست اولویت‌ها" از افرادی دارد که می‌خواهد آنها را دستگیر کند.


بر اساس این سند، بیشتر افرادی که نقش اصلی در ارتش افغانستان، پلیس و یگانهای اطلاعاتی ایفا کرده‌اند، در معرض خطر هستند.
در این گزارش آمده است که طالبان "بازرسیهای هدفمند خانه به خانه" علیه افرادی انجام می‌دهند که می‌خواهند آنها و اعضای خانواده آنها را دستگیر کنند.
این گزارش می‌افزاید که شبه‌نظامیان در حال چک و نظارت افراد در راه فرودگاه کابل هستند و در شهرهای بزرگ از جمله پایتخت و جلال آباد، ایست و بازرسی ایجاد کرده‌اند.
این سند، مورخ چهارشنبه، توسط مرکز نروژ برای تجزیه و تحلیل جهانی، سازمانی که اطلاعات را در اختیار آژانس‌های سازمان ملل قرار می‌دهد، نوشته شده است.
کریستین نلمان مدیر اجرایی این گروه به خبرگزاری فرانسه گفت: "آنها خانواده‌های کسانی را که از تسلیم شدن خودداری می‌کنند، هدف قرار می‌دهند."
وی گفت: "ما انتظار داریم هر کس که قبلاً با هر دو نیروی ناتو/آمریکا و متحدان آنها کار می‌کرده است، به همراه اعضای خانواده‌شان در معرض شکنجه و اعدام قرار گیرند."
وی افزود: "این امر سرویسهای اطلاعاتی غربی، شبکه‌ها، روش‌ها و توانایی آنها برای مقابله با طالبان، داعش و دیگر تهدیدهای تروریستی پیش رو را بیشتر به خطر می‌اندازد."
این گزارش می‌گوید که شبه‌نظامیان "به‌سرعت" خبرچینهای جدید را برای همکاری با رژیم طالبان به کار می‌گیرند و با تماس با مساجد و دلالان پول، لیست اهداف خود را گسترش می‌دهند.


طالبان از زمان بازگشت مجدد به قدرت در روز یکشنبه، یک پاتک روابط عمومی را آغاز کرده است، از جمله وعده عفو کامل برای همه کسانی که با دولت منتخب افغانستان کار کردند.
اما افغانها و ناظران، رژیم طالبان در سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ را فراموش نکرده‌اند، زمانی که مجازاتهای وحشیانه‌ای مانند سنگسار تا سر حد مرگ به‌خاطر موارد اخلاقی اعمال می‌شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/095b1269-d0cd-4ab8-9962-f64d7c883370"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات