728 x 90

فرانسه پرتاب ماهوارهٔ نظامی توسط رژیم ایران را محکوم کرد

پرتاب ماهوارهٔ نظامی توسط رژیم ایران
پرتاب ماهوارهٔ نظامی توسط رژیم ایران

خبرگزاری رویترز به‌نقل از وزارت‌خارجه فرانسه نوشت: فرانسه روز پنجشنبه ۴اردیبهشت ۹۹ پرتاب ماهوارهٔ نظامی ایران به مدار زمین را محکوم کرد و گفت این عمل نقض قطعنامه شورای امنیت ملل ‌متحد است.

در بیانیهٔ وزارتخارجهٔ فرانسه آمده، فرانسه هم‌چنین از رژیم ایران خواست تا فوراً تمامی فعالیتی که در ارتباط با توسعهٔ و طراحی برنامه موشک بالستیک است و می‌تواند سلاح اتمی حمل کند را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است «برنامه موشک بالستیک ایران یک نگرانی عمده برای امنیت منطقه و بین‌المللی است. این برنامه به بی‌ثبات کردن منطقه و تشدید تنش شدت می‌بخشد».

در همین روز وزارت خارجة آلمان طی پیامی درباره موشک پرانی سپاه پاسداران  اعلام کرد: موضع ما روشن است، برنامه موشکی رژیم ایران ثبات منطقه را مختل می‌کند. از دید مصالح امنیتی اتحادیه اروپا نیز این برنامه غیرقابل قبول است.

 

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی پیامی درباره موشک پرانی سپاه پاسداران گفت: «اولاً، نیروهای حاجی‌زاده، از فرماندهان سپاه پاسداران رژیم ایران ۱۷۶ شهروند بی‌گناه را توسط موشک به قتل رساندند. اکنون حاجی‌زاده دارد منابع مردم ایران را بر سر برنامه‌های موشکی نظامی خود به‌هدر میدهد. چرا رژیم ایران از این پولها برای مردم خود استفاده نمی‌کند؟ کارزار لغو تحریمها یک کلاهبرداری است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd855598-aadc-4f59-96a1-b25b27ed4716"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات