728 x 90

فرانسه و پرتغال اعدام (مجیدرضا رهنورد) دومین شهروند ایرانی را محکوم کردند

فرانسه و پرتغال
فرانسه و پرتغال

دولت فرانسه اعدام مجیدرضا رهنورد دومین شهروند ایرانی در پی شرکت در تظاهرات را محکوم می‌کند.

سایت وزارت‌خارجه فرانسه روز دوشنبه ۲۱آذر در بیانیه‌ای نوشت: فرانسه اعدام در ملأعام امروز یک شهروند ایرانی که در پی شرکت در تظاهرات جاری در این کشور به مرگ محکوم شده بود را به شدیدترین نحو محکوم می‌کند. این اعدام که دومین مورد اعدام در کمتر از یک هفته است، به دیگر موارد پرشمار نقض جدی و غیرقابل قبول حقوق و آزادیهای بنیادین توسط مقامات ایرانی اضافه شده است.

فرانسه مخالفت همیشگی خود با مجازات اعدام در هر زمان و هر شرایطی را یادآوری می‌کند و در تعهدش به لغو این کیفر ناعادلانه و غیرانسانی در سراسر جهان راسخ می‌ماند.

وزیر امور خارجه فرانسه امروز در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، مجدداً سیاست سرکوب بیرحمانه و تعدی به آزادیهای بنیادین را که از سوی رژیم ایران دنبال می‌شود محکوم کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد امروز اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را، از جمله علیه عاملان سرکوب جاری در ایران، تصویب خواهد کرد و این‌که این عاملان نباید از مصونیت برخوردار باشند. اعدام تظاهر کنندگان نمی‌تواند پاسخی به تظاهرات جاری در ایران باشد.

فرانسه از مقامات ایرانی مصرانه می‌خواهد که این اعدامها را متوقف کنند و خواسته‌های مشروع مردم ایران را بشنوند.

 

وزیر امور خارجه پرتغال اعدام مجیدرضا رهنورد را محکوم کرد

ژوائو گومز کراوینیو وزیر خارجه پرتغال روز دوشنبه ۲۱آذر اعدام زندانی قیامی مجیدرضا رهنورد را محکوم کرد و در توئیتی نوشت:
«از اخبار ایران شوکه شدم. شهروند دومی که به سرکوب اعتراض کرده بود در شرایط ناگواری اعدام شد. اعدامها باید فوراً متوقف شود، همه بازداشت شدگان باید به روند قانونی و حفاظت از تمامیت جسمانی خود دسترسی داشته باشند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d35ff01-bbb6-4e6f-8b00-ca64f854ff90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات