728 x 90

فرانس ۲۴: آلمان جاسوس ایران را به‌خاطر توطئه بمب‌گذاری متهم می‌کند

تظاهرات در پاریس در اعتراض به خبر برگرداندن دیپلمات تروریست رژیم به ایران
تظاهرات در پاریس در اعتراض به خبر برگرداندن دیپلمات تروریست رژیم به ایران

دادستان آلمان روز چهارشنبه ۲۰تیرماه گفت دادگاهی یک جاسوس ایرانی را به اتهام توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران در ۳۰ژوئن در پاریس در بازداشت نگه داشت.

این مظنون که یک دیپلمات معتبر مستقر در وین بود، اپوزیسیون او را اسدالله اسدی ۴۶ساله می‌نآمد یکی از چند مظنونی بود که در آلمان بلژیک و فرانسه بازداشت شده بودند.

آنها در نظر داشتند یک گردهمایی اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران (ام.یی.کی) در ویلپنت نزدیک پاریس را بمب‌گذاری کنندکه با حضور چندین سیاستمدار آمریکایی بود.

دادستانان آلمانی روز چهارشنبه گفتند دادگاهی دو روز پیش اسدی را به اتهام فعالیت اطلاعاتی خارجی و توطئه برای قتل در بازداشت نگه‌داشتند.

آنها افزودند که این اتهامات مانع استرداد اسدی به‌درخواست بلژیک نشدند.

 

بیانیه دادستان آلمان

بیانیه دادستان گفته است، اعتقاد بر این بود که اسدی یک عضو وزرات اطلاعات و امنیت ایران است که مأموریت «نظارت و مبارزه با گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج ایران را دارد».

آنها گفتند اسدی در ماه مارس به یک زوج که در آنترپ زندگی می‌کردند دستور داده است تا «حمله‌ای با مواد انفجاری را علیه گردهمایی سالانه انجام دهند و به آنها مواد انفجاری را در ماه ژوئن در ملاقاتی تحویل داده بود.»

این زوج در روز گردهمایی در بروکسل توسط سرویسهای امنیتی بلژیک دستگیر شدند که گفتند از آنها۵۰۰گرم (حدود یک پوند) مواد انفجاری تی ای تی پی TATP و یک چاشنی کشف کردند. آنها تحت عنوان امیر سعدونی ۳۸ساله و نسیمه نومنی ۳۳ساله معرفی شدند و تبعه بلژیک با اصلیت ایرانی بودند.

منابع قانونی فرانسه گفتند پلیس بلژیک سه نفر دیگر را بازداشت کرد اما بعد دو نفر از آنها را آزاد کرد....

در گردهمایی پاریس توسط شورای ملی مقاومت ایران رودی جولیانی و نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان که هر دو خواستار «تغییر رژیم» ایران بودند شرکت داشتند.

 

بیشتر بخوانید:

دیپلمات تروریستی که روز یکشنبه ۱۰تیر ماه در جنوب آلمان دستگیر شد اسدالله اسدی (۴۷ساله) است که از سال ۱۳۹۳ رئیس ایستگاه اطلاعات آخوندی در سفارت رژیم در وین است.

او دستور نهایی حمله به گردهمایی ۹تیر را به تروریستها ابلاغ کرده بود. به گزارش مطبوعات آلمان اسدالله اسدی ماده انفجاری را در لوکزامبورگ به امیر سعدونی و همسرش تحویل داده بود.

اسدی جانشین مصطفی رودکی یک دیپلمات تروریست دیگر شده بود که در سال ۹۳ از اتریش به تهران بازگشت و در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان دبیر اول سفارت به آلبانی اعزام شد تا به جاسوسی و زمینه‌سازیهای تروریستی علیه مجاهدین بپردازد.

برای تسهیل کار رودکی، کانون هابیلیان و مؤسسه دیده‌بان، دو شعبه وزارت اطلاعات تحت عناوین فرهنگی و مطبوعاتی در آلبانی فعال شدند.

 

هویت فردی که در فرانسه دستگیر شد

کسی که در فرانسه به ظن همدستی با تروریستها دستگیر شده است، مهرداد عارفانی(۵۵ساله) است. همسر او که اکنون از او جدا شده است با یک مأمور اطلاعات در ایران در ارتباط بود.

پلیس بلژیک پنج محل دیگر را در نقاط مختلف بلژیک مورد بازرسی قرار داده که به دلایل امنیتی نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

مقاومت ایران از این پیشتر بارها نسبت به آماده‌سازیهای تروریستی دیپلمات ها و مزدوران اطلاعات و نیروی قدس آخوندها در کشورهای اروپایی از جمله بلژیک هشدار داده بود.

ارگانهای اطلاعاتی کشورهای اروپایی در گزارشهای سالیانه خود مستمراً تأکید کرده‌اند که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدفهای اصلی وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس هستند. به‌دنبال اقدامات تروریستی رژیم، شورای اتحادیه اروپا در ۲۹آوریل ۱۹۹۷ مقرر کرد مزدوران و مأموران اطلاعاتی و امنیتی آخوندها از کشورهای عضو اخراج شوند و به کسی از این مأموران اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده نشود.

در همین رابطه مقاومت ایران خواهان بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های رژیم آخوندی، لانه‌های ترور و جاسوسی، و اخراج دیپلماتها و مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای اروپایی شد و بر ضرورت افشا و انتشار تمام جزئیات این پرونده تأکید کرد.

افکار عمومی‌ بایستی به‌طور کامل در جریان توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندها قرار بگیرند و این لازمه تأمین امنیت مخالفان و پناهندگان ایران است.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/639fdc8c-7b17-4e83-962d-7c6bc26acbf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات