728 x 90

فراخوان گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا

بیانیه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا -۲۶دی ۱۴۰۱

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، به‌رسمیت شناختن حق دفاع از خود در برابر رژیم بی‌رحم آخوندی، حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی برای ایران فردا

کشورهای اتحادیه اروپا باید سفیران خود را از ایران فرا بخوانند، سفارتخانه‌های رژیم را در کشورهای عضو تعطیل کنند و دیپلماتها و عوامل تهران را اخراج کنند

ما اعلام آمادگی می‌کنیم که همراه با وکلای مقاومت ایران در محاکمه‌های معترضان دستگیر شده شرکت و اطمینان حاصل کنیم، محاکمه‌ٔ آنها مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود

 

گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا یکبار دیگر انزجار خود نسبت به صدور و اجرای احکام اعدام علیه معترضان بازداشت شده در ایران را ابراز می‌دارد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدامات فوری و عملی برای توقف اعدام و خاتمه دادن به سرکوب در ایران فرامی‌خواند.

قیام سراسری در ایران که وارد پنجمین ماه می‌شود، ریشه در بیش از ۴دهه مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران برای آزادی دارد. امروز مردم ایران از همه نسل‌ها و تمامی اقشار اجتماعی به خیابان‌ها آمده‌اند و خواهان پایان دادن به دیکتاتوری شده‌اند

صدور احکام اعدام و سرکوب وحشیانه رژیم، شامل کشتن حداقل ۷۵۰معترض، از جمله حداقل ۷۰کودک و بیش از ۶۰زن، نتوانسته است جلوی اعتراضات را بگیرد.

حداقل ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شده‌اند و تحت شکنجه، از جمله استفاده از خشونت جنسی، برای وادار کردن آنها به اعتراف به جنایاتی که مرتکب نشده‌اند، قرار گرفته‌اند. حدود ۱۰۰معترض به اتهامات ساختگی «افساد فی الارض» و «محاربه» محکوم به اعدام و دو نفر در روزهای ۸ و ۱۲دسامبر۲۰۲۲ اعدام شده‌اند. دهها نفر به‌خصوص دختران جوان زیر شکنجه کشته شده‌اند.

هزاران نفر مجروح شده‌اند که گلوله‌های زیادی به چشم‌ها و سایر اندام‌های حیاتی آنها اصابت کرده است.

 

در ادامه بیانیه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا آمده است:

ما هم‌چنین نگرانی عمیق خودمان را نسبت به اطلاعیه‌های متعدد وزارت اطلاعات مبنی دستگیری مخالفان رژیم اعلام می‌کنیم. یکی از دستگیر شدگان یوسف یونسی قبلاً ۹سال در این رژیم و ۳سال هم در دیکتاتوری شاه زندان بوده است. پسر وی علی یونسی برنده مدال طلای المپیاد بین‌المللی نجوم و اختر فیزیک است که سه سال قبل به اتهام همکاری با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۱۶سال زندان محکوم شده است.

مصونیت این رژیم و رهبرانش از مجازات در چهار دهه گذشته، آن را جری‌تر کرده است تا این جنایات را بدون نگرانی از حسابرسی تداوم بخشد. آنها اعلام کرده‌اند که با هیأت حقیقت‌یاب مستقل بین‌المللی که توسط شورای حقوق‌بشر ملل متحد در نشست ویژه۲۴نوامبر ۲۰۲۲ ایجاد شده، همکاری نخواهند کرد.

یکسان بودن شعارها و تاکتیکهای معترضان، از جمله شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر (خامنه‌ای)» نشان‌دهنده میزانی از سازماندهی در قیام است. با این شعارها، ایرانیان روشن کرده‌اند همه اشکال دیکتاتوری چه دینی، چه موروثی را رد می‌کنند و خواهان جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت هستند. در این هدف اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا باید در کنار آنها بایستند و حق «دفاع از خود» آنها را در برابر چنین رژیم بی‌رحم و غیرانسانی به‌رسمیت بشناسند.

 

بیانیه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا می‌افزاید:

برنامه ده‌ماده‌ای خانم مریم رجوی، پرزیدنت برگزیده مقاومت ایران که شامل احترام به کنوانسیونهای جهانی در زمینه حقوق فردی و اجتماعی، برابری کامل زن و مرد، جدایی دین و دولت و یک ایران غیراتمی می‌شود، شایسته حمایت از سوی همه دوستداران آزادی ایران است.

ما معتقدیم در این شرایط، تعامل و مذاکره با رژیم به هر بهانه‌ای قابل توجیه نیست. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید سپاه پاسداران را به‌دلیل نقشش در سرکوب مردم و هم‌چنین اقدامات تروریستی به‌عنوان یک نهاد تروریستی در لیست سیاه خود قرار دهد. ، سفیران خود را از ایران فرا بخوانند، سفارتخانه‌های رژیم را در کشورهای عضو تعطیل کنند و دیپلماتها و عوامل تهران را اخراج کنند.

ما اعلام آمادگی می‌کنیم که همراه با وکلای مقاومت ایران در محاکمه‌های معترضان دستگیر شده شرکت و اطمینان حاصل کنیم محاکمه‌ٔ آنها مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ccb44e2-d70d-4337-aafc-f0c607c77d5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات