728 x 90

فراخوان کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک به آزادی زندانیان سیاسی ایران در بحبوحه شیوع کرونا در زندانها

فراخوان به آزادی زندانیان سیاسی ایران
فراخوان به آزادی زندانیان سیاسی ایران

نامه کمیته کانادایی دوستان ایران دمکراتیک به گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل ‌متحد در امور ایران برای جلوگیری از یک فاجعه در زندانهای رژیم ایران  

زندانیان سیاسی باید آزاد شوند

 

کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک روز۲فروردین ۹۹ در نامه‌یی به گزارشگر ویژه ملل ‌متحد درباره نقض حقوق‌بشر در ایران هشدار داد: در همه‌گیری بیماری کرونا، سوءاستفاده‌ها، لاپوشانیها و اطلاعات غلط رژیم ایران که همراه با بی‌اعتنایی کامل به زندگی انسان‌هاست، باعث رشد تصاعدی بیماری در داخل ایران شده است.

یکی از آسیب پذیرترین جمعیتها که برای ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد زندانیان ایران هستند. در زندان تهران بزرگ (فشافویه)، بیش از ۴۰زندانی سیاسی آن زندان، اعلام اعتصاب غذا کردند. اکثر آنها در قیام آبان۹۸دستگیر شدند، هنگامی که بیش از ۱۵۰۰نفر توسط نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران به طرز وحشیانه‌ای کشته شدند.

 

زندانیان سیاسی در بیانیه خود گفتند برخی از زندانیان به‌دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. آنها خاطرنشان کردند امتناع مقامها از آزاد کردن زندانیان، جنایتی دیگر علیه بشریت است که آنها را "زنده به گور" کرده است.

کمیته کانادایی دوستان ایران دموکراتیک معتقد است که گسترش بیماری کرونا در زندانهای ایران علیه زندانیان سیاسی بی‌دفاع، محافظت نشده و آسیب پذیر در حال حاضر یک فاجعه است.

ما از شما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است فشار وارد کنید تا زندانیان سیاسی، که به‌دلیل پیگیری عدالت و عزت انسانی برای همه ایرانیان، از یک بی‌عدالتی عظیم رنج می‌برند، آزاد شوند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dd05d38-5d12-4822-b0c6-ded3ee38b263"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات