728 x 90

فراخوان کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد؛ دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران که در خوزستان و سایر مناطق ایران بپاخاسته‌اند قرار گیرند

فراخوان کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد
فراخوان کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

فراخوان کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

  • دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا باید در کنار مردم ایران که در خوزستان و سایر مناطق ایران بپا خاسته‌اند قرارگیرند. رژیم ایران با گلوله پاسخ تظاهرات مردم را می‌دهد.
  • خانم مریم رجوی همه جوانان ایرانی را به یاری قیام تشنگان در خوزستان فراخوانده است.
  • ما نگرانی شدید خود را از این‌که ابراهیم رئیسی عامل اصلی کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در تابستان ۶۷
  • در منصب ریاست‌جمهوری قرار گرفته ابراز می‌کنیم.
  • ما وظیفه داریم در کنار مردمی‌ بایستیم که علیه وحشی‌ترین دیکتاتوری تاریخ معاصر می‌جنگند.
  • ما یک وظیفه اخلاقی و سیاسی داریم که در کنار مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها قرار بگیریم.

  • سناتور لوچو مالان عضو کمیسیون خارجی سنای ایتالیا
  • سناتور روبرتو رامپی عضو کمیسیون حقوق‌بشر سنا
  • رناتا پولورینی نایب‌رئیس کمیسیون کار پارلمان ایتالیا
  • آنتونیو تاسو نماینده پارلمان ایتالیا
  • استفانیا پتزوپانه نماینده پارلمان ایتالیا

فراخوان کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

از شب پانزدهم ژوئیه در بسیاری از شهرهای استان خوزستان، هزاران نفر از مردم که از بحران بی‌آبی به ستوه آمده‌اند، به خیابان‌ها ریخته و علیه مقام‌های رژیم شعار داده و حقوق خود را مطالبه می‌کنند. خوزستان علاوه بر داشتن سرشارترین میدانهای گازی و نفتی جهان، از نظر آب شیرین بسیار غنی است: دارای آبراه‌های زیاد و یکی از بزرگترین رودخانه‌های خاورمیانه یعنی کارون است که حتی کشتی‌ها از آنجا عبور می‌کردند، اما امروزه، به‌دلیل ناتوانی و فساد رژیم، میلیون‌ها نفر در این منطقه حتی آب آشامیدنی ندارند. با توجه به دمایی که در طول روز از ۵۰ درجه سانتیگراد می‌گذرد و وضعیت غیرقابل تحملی به‌وجود آمده است، تنها پاسخی که تاکنون مردم دریافت کرده‌اند سرکوب به‌شدت قهرآمیز با کشته و مجروحان متعدد است.

رژیم مذهبی حاکم بر ایران برای خاموش کردن اعتراضات مردم، مأموران انتظامی و پاسداران را از مناطق دیگر بسیج کرده است، اما نه تنها نتوانسته اعتراضاتی را که اکنون در همه شهرهای استان گسترش پیدا کرده خنثی کند، بلکه شاهد افزایش تظاهرات در سایر نقاط کشور از جمله پایتخت هستیم. معترضان با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای در دست‌کم ۱۴شهر استان خوزستان مصمم هستند تا برآورده ساختن خواسته‌هایشان تمام تلاش خود را بکار گیرند. مقاومت ایران این اعتراضات مردمی را لحظه به لحظه رصد می‌کند و خانم مریم رجوی همه جوانان ایرانی را به یاری قیام تشنگان در خوزستان فراخوانده است.

رژیم ایران علاوه بر این‌که اعتراضات را با گاز اشک‌آور و گلوله پاسخ می‌دهد، شبکه‌های اینترنت را متوقف کرده یا مزاحمت ایجاد می‌کند تا ارتباطات و انتشار اخبار را متوقف کند.

کمیته پارلمانترهای ایتالیایی برای یک ایران آزاد با نگرانی از خشم مردم تشنه خوزستان و حمایت از مطالبات آنان، اوضاع وحشتناک در ایران را زیر نظر دارد و خاطرنشان می‌کند که برای دهه‌ها سیاست تهاجمی این رژیم و دخالت پرهزینه آن در امور سایر کشورها، ایران را به مرز ورشکستگی کشانده است با تورمی سرسام‌آور که گاه سه رقمی است.

این رژیم در جنگ با جامعه جهانی و حامی اصلی تروریسم است و یک دیپلمات شاغل آن به‌دلیل تروریسم در زندان بلژیک به‌سر می‌برد. جامعه بین‌المللی نباید در برابر چنین رژیمی بی‌تفاوت باقی بماند.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد از اتحادیه اروپا و دولت ایتالیا قویاً می‌خواهد تا موضع قاطعانه‌تری در حمایت از تظاهر کنندگانی که برای رفع تشنگی اعتراض می‌کنند و به‌جای آب گلوله دریافت می‌کنند اتخاذ کنند. این کمیته نگرانی شدید خود را از این‌که ابراهیم رئیسی عامل اصلی کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ به‌رغم تحریم انتخابات سراسری، ریاست‌جمهوری را به‌دست می‌گیرد ابراز می‌دارد. کمیته، از اتحادیه اروپا و دولت ایتالیا می‌خواهد که به نام اصول و ارزشهای خود، در برابر این وضعیت غیرقابل قبول سکوت نکنند. ما وظیفه داریم در کنار مردمی‌ بایستیم که علیه وحشی‌ترین دیکتاتوری تاریخ معاصر می‌جنگند و اکنون برای تهیه آب و نان به خیابان‌ها آمده‌اند. ما یک وظیفه اخلاقی و هم‌چنین یک وظیفه سیاسی داریم که باید خود را به‌طور مشخص در کنار مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها قرار دهیم.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bde9ea2c-2aac-44bd-9e6c-0b9ce99fa025"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات